در بازارهای مالی، قیمت ها اغلب در یک روند خاص حرکت می کنند. اما گاهی این روندها با اصلاحات کوتاه مدت همراه است. یعنی قیمت در جهت مخالف روند اصلی حرکت می کند. به این اصلاحات قیمت، عقب نشینی می گویند. پول بک ها اغلب فرصت های خوبی برای ورود به یک معامله هستند.
عقب نشینی می تواند در هر دو روند صعودی و نزولی رخ دهد. دلایل مختلفی برای استخر شنا می تواند وجود داشته باشد. اگر می خواهید بدانید برداشت چیست و دلایل شکل گیری آن و همچنین با انواع برداشت و نحوه استفاده از آن در تراکنش ها آشنا شوید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

 

 

پولبک چیست؟

عقب نشینی یا همان پولبک زمانی اتفاق می افتد که قیمت یک دارایی، مانند یک ارز دیجیتال، از سطح مقاومت فراتر رود. سپس به آن سطح برمی گردد تا مقاومت قبلی را به عنوان پشتیبانی جدید آزمایش کند. پس زدگی در ادبیات رمزنگاری با معانی بازگشت و قلاب شناخته شده است. دلیل استفاده از اصطلاح هوک این است که این الگو سعی می کند نمودار قیمت را به روند قلاب مانند قبلی خود بازگرداند.
به عنوان مثال، در یک روند صعودی، سطح مقاومتی است که در آن فشار فروش از فشار خرید فراتر رفته و از رشد بیشتر قیمت جلوگیری می کند. منطقه حفاظتی جایی است که عرضه ادامه دارد و منطقه حمایتی جایی است که تقاضا دوباره افزایش می یابد.
قبلاً گفتیم که عقب نشینی می تواند هم در طول یک روند صعودی و هم در طول یک روند نزولی رخ دهد. در یک روند صعودی، ارزش دارایی افزایش می یابد و روند صعودی دارد. سپس برای مدتی قیمت را متوقف یا کاهش می دهد و در نهایت شروع به افزایش می کند.
ما می توانیم در طول کاهش قیمت شاهد یک معکوس باشیم. یعنی ممکن است ارزش ملک کاهش یابد، سپس برای مدتی متوقف شود یا ارزش آن افزایش یابد. در نهایت، روند نزولی اولیه را ادامه می دهد.
روند نزولی اغلب زمانی اتفاق می‌افتد که سرمایه‌گذاران به دلایل مختلف تصمیم به کسب سود یا از دست دادن موقت اعتماد به دارایی‌ها می‌کنند. در این شرایط، بسیاری از معامله‌گران دارایی‌ها را می‌فروشند که منجر به کاهش عرضه و تقاضا می‌شود و منجر به مسدود شدن یا کاهش ارزش دارایی می‌شود. با این حال، تا زمانی که دارایی در یک روند صعودی مستمر باشد، دوباره شروع به افزایش می کند و کاهش رخ می دهد.

 

 

خدمات پک کامل وریفای صرافی و بروکرهای ترید

یکبار هزینه کنید، با خیال راحت در معتبرترین صرافی ها وبروکرهای دنیا ترید کنید

 

وریفای تضمینی صرافی ها و بروکرها با ارائه پکیج مدارک کامل شامل پاسپورت، آیدی کارت، گواهینامه و قبض

وریفای صرافی و بروکرها و سایت های فریلنسری

پشتیبانی کامل و تضمین انجام وریفای

کیفیت مدارک با بالاترین کیفیت ممکن

پشتیبانی 24 ساعته

چاپ مدارک با مشخصات دلخواه فرد

وریفای صرافی های معتبر بایننس، کوکوین، کوین بیس، مکسی و بروکرها

 

تماس برای تهیه پکیج وریفای و اطلاع از شرایط با آیدی زیر:

https://t.me/binanceverificate

ثبت پیام برای وریفای

 

 

 

علل شکل‌گیری پولبک چیست؟

برای تشخیص عقب نشینی، باید بدانیم چرا روند غالب در حال تغییر است. نمودار قیمت ارز دیجیتال نشان می دهد که توسعه قیمت هرگز خطی نیست. زیرا قیمت گذاری معمولا بر اساس عرضه و تقاضا است. زمانی که تقاضا از عرضه بیشتر شود، قیمت ها افزایش می یابد و زمانی که عرضه از تقاضا بیشتر می شود، قیمت ها کاهش می یابد.
ممکن است زمان هایی وجود داشته باشد که عرضه بیش از تقاضا باشد و قیمت ها کاهش یابد. اما بعداً خریداران با قیمت های کمتر وارد می شوند و تقاضا را افزایش می دهند. در نتیجه قیمت ها روند صعودی خود را از سر خواهند گرفت.
بسته به شرایط بازار، دلایل مختلفی برای ایجاد عقب نشینی وجود دارد که در زیر به معرفی و توضیح برخی از آنها می پردازیم:
مزایای دریافت کنید
خیلی زیاد بخر
احساسات بازار
تحلیل تکنیکال
دستکاری بازار
رویدادهای خارجی

کسب سود
برخی از معامله گران و سرمایه گذاران ممکن است پس از افزایش شدید قیمت ها تصمیم به فروش بگیرند. دلیل اصلی این است که آنها می توانند سود ببرند، به خصوص اگر رویکردی کوتاه مدت یا پرخطر داشته باشند. در نتیجه افزایش فشار فروش منجر به کاهش موقت قیمت ها می شود.
با این حال، اگر روند کلی قیمت صعودی باشد، قیمت به زودی از سطح حمایت جدید باز خواهد گشت. زمانی که خریداران جدید وارد بازار می شوند یا خریداران فعلی موقعیت خود را افزایش می دهند.
خیلی زیاد بخر
گاهی اوقات قیمت یک دارایی می تواند به سرعت افزایش یابد و مردم آن را به شدت خریداری کنند. این شرایط باعث می شود که دارایی بالاتر از ارزش منصفانه خود معامله شود. در این حالت، عقب نشینی می تواند باعث اصلاح قیمت سالم شود و به قیمت اجازه می دهد تا به سطح معقول تری بازگردد و عرضه و تقاضا را به تعادل برساند.
احساسات بازار
رفتار و احساسات شرکت کنندگان در بازار نیز می تواند یکی از دلایل بازپرداخت باشد. به عنوان مثال، اگر ترس، عدم اطمینان و شک یا FUD زیادی در بازار وجود داشته باشد، ممکن است قیمت یک دارایی در طول یک معامله پر ریسک کاهش یابد.
برعکس، اگر ترس زیادی از دست دادن یا FOMO در بازار وجود داشته باشد، قیمت دارایی می تواند در طول خرید هیجانی افزایش یابد. در هر دو مورد، فراخوان می‌تواند قیمت را به سطح معقول‌تر و منصفانه‌تری بازگرداند.
تحلیل تکنیکال
برخی از معامله گران و سرمایه گذاران ممکن است از ابزارهای تحلیل تکنیکال برای شناسایی نقاط ورود و خروج بالقوه برای معاملات خود استفاده کنند. بر اساس تجزیه و تحلیل آنها، آنها ارز دیجیتال را در بازار خرید و فروش می کنند و سپس بسیاری از افراد دیگر می توانند بر اساس همان سیگنال ها عمل کنند. در این صورت، اعمال و رفتار فعالان بازار، قیمت را متناسب با آن حرکت می‌دهد و «پیش‌گویی خودشکوفایی» ایجاد می‌شود.
به عنوان مثال، اگر یک ارز دیجیتال نزدیک به یک سطح مقاومت اصلی معامله می شود، برخی از معامله گران ممکن است موقعیت های خود را بفروشند تا از عقب نشینی احتمالی جلوگیری کنند. در حالی که دیگران ممکن است برای خرید بیشتر منتظر استراحت در این سطح مقاومت باشند. این ممکن است باعث عقب نشینی قیمت شود. زیرا فشار فروش به طور موقت بیشتر از فشار خرید است.
دستکاری بازار
متأسفانه ، بازار cryptocurrency از دستکاری در بازار مصون نیست. دلیل این امر این است که برخی از بازیگران مخرب ممکن است سعی کنند بر قیمت ارز دیجیتال به نفع خود تأثیر بگذارند. به عنوان مثال، برخی از مالکان

 

 

ارسال دیدگاه

درآمد به دلار
+
درآمد به دلار