توکن‌های کریپتویی مرتبط با بازی‌های بلاک چین – و شبکه‌هایی که از آن‌ها پشتیبانی می‌کنند – در بحبوحه روزهای خوش بیت کوین و اتریوم، به طور گسترده در حال افزایش هستند. در این بین، تعدادی از توکن‌هایی که در سال گذشته راه‌اندازی شدند، طی روز گذشته به قیمت‌های بسیار بالایی رسیدند.

طبق داده‌های CoinGecko، توکن‌های مرتبط با شبکه‌های بازی Xai و Beam به همراه توکن‌های بازی کریپتویی Heroes of Mavia (MAVIA) از جمله مواردی هستند که به سقف قیمت جدیدی رسیده‌اند.

XAI، توکن شبکه بازی‌های لایه 3 مبتنی بر آربیتروم، یک شبه به اوج قیمت 1.39 دلار رسید و در زمان نوشتن این مطلب در حدود 1.27 دلار معامله می‌شود. با قیمت فعلی، XAI دارای ارزش بازار 351 میلیون دلاری است و این توکن از نظر ارزش بازار به جمع 200 ارز دیجیتال برتر راه یافته است.

این توکن به تازگی در ژانویه راه‌اندازی شد و ایردراپ قابل توجهی را برای اپراتورهای Sentry Nodes که از شبکه پشتیبانی می‌کنند و همچنین صاحبان NFTهای خاص مرتبط با بازی، ارائه کرد.

BEAM، توکن شبکه بازی Beam که بر روی زیرشبکه آوالانچ ساخته شده، با 10 درصد افزایش به قیمت 0.33 دلار در لحظه نگارش مطلب رسیده است.

Beam توسط Merit Circle، یک دائو (سازمان مستقل غیرمتمرکز) اداره می‌شود و همچنین با Immutable zkEVM، یک لایه 2 اتریوم برای بازی‌ها، ادغام شده است. BEAM با ارزش بازاری نزدیک به 1. 3 میلیارد دلار، پنجاه و سومین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار و دومین توکن بزرگ بازی محور پس از Immutable (IMX) است.

MAVIA، توکن بازی استراتژی موبایل Heroes of Mavia که به تازگی راه‌اندازی شده، روز یکشنبه به قیمت بالای 10.59 دلاری رسید. از زمان رسیدن به آن قله، قیمت کاهش داشته و در حال حاضر به حدود 8.50 دلار رسیده است.

MAVIA کمتر از سه هفته پیش عرضه شد و از زمان عرضه اولیه تاکنون 370 درصد افزایش یافته است. بازی کریپتویی به سبک کلش آف کلنز در آخر هفته نقشه راه گسترده‌ای را ارائه کرد که برنامه‌هایی را برای پاداش‌های NFT، شبکه مقیاس‌پذیری لایه ۲ برای قدرت بخشیدن به عناصر کرپیتویی بازی و سایر امتیازات و ویژگی‌ها به نمایش گذاشت.

Heroes of Mavia در ماه ژانویه بر روی iOS و اندروید منتشر شد و توکن‌های خود را به 100,000 بازیکن و مالک NFT ارسال کرد. توسعه‌دهنده استودیو Skrice اکنون می‌گوید که بیش از 2 میلیون دانلود برای بازی ثبت کرده است و روزانه 278,000 کاربر فعال دارد.

هر سه توکن در سال گذشته راه‌اندازی شدند. این یک نکته مهم است زیرا برخی از بزرگ‌ترین توکن‌های کریپتویی مبتنی بر بازی، کوین‌های قدیمی‌تری هستند که سقف قیمتی بالایی در طول بازار صعودی ایجاد کردند. به عنوان مثال، کوین‌هایی مانند IMX، SAND، APE و GALA نسبت به سقف تاریخی خود کاهش قابل توجهی یافتند – و همه آن‌ها به جز Immutable بیش از 90 درصد از اوج خود فاصله دارند. Immutable طی 30 روز گذشته 74 درصد افزایش یافته، با این حال هنوز 65 درصد از سقف تاریخی 9.2 دلاری خود که در سال 2021 ثبت شده بود، فاصله دارد.

افزایش توکن‌های بازی در روز گذشته در بحبوحه راه‌اندازی PIXEL، توکن بازی پرهیاهوی فارمینگ Pixels در شبکه Ronin به وجود آمد. پیکسل از روز دوشنبه با 24 درصد افزایش به قیمت فعلی بالای 0.6 دلار رسیده و ارزش بازار خود را به 464 میلیون دلار رسانده است.

 

 

ارسال دیدگاه

درآمد به دلار
+
درآمد به دلار