برخی از سرمایه گذاران بیت کوین نگران کاهش اخیر هستند. تصویب ETF های نقدی در ایالات متحده نتوانست قیمت ها را افزایش دهد و از سوی دیگر، بازار همچنان تحت فشار صندوق های قابل معامله در بورس خاکستری برای فروش بیت کوین است. اکنون بازار با مشکل جدیدی مواجه شده است و آن تثبیت شاخص دلار (DXY) است.

بازیابی سریع شاخص دلار، زنگ خطر برای بیت کوین

به گزارش کوین تلگراف، شاخص دلار که عملکرد دلار آمریکا را در برابر سبدی از ارزهای اصلی فیات جهان اندازه گیری می کند، از زمان رسیدن به پایین ترین سطح 100617 در 27 دسامبر (6) 2.17 درصد افزایش یافته است. دلیل این عملکرد مثبت به وضوح انتشار آمارهای امیدوارکننده و مثبت اقتصادی در آمریکا است.
این اعداد مثبت شامل داده‌های مربوط به صنعت خرده‌فروشی، شاخص تولید فیلی فدرال رزرو (به طور خاص رشد کسب‌وکار در 3 ایالت آمریکا را اندازه‌گیری می‌کند) و تعداد مطالبات بیمه بیکاری، که همگی باعث افزایش شاخص دلار شدند. بالاترین میزان آن در سال 2024 بود. به وسط رسید 103.65 و 103، 70.
آمارهای اداره سرشماری ایالات متحده نشان می دهد که در دسامبر 2023، بخش خرده فروشی رشد 0.6 درصدی را ثبت کرد که 0.4 درصد مورد انتظار و همچنین 0.3 درصد بیشتر از دوره قبل بود.
دلیل دیگر رشد شاخص دلار، افزایش بازده اوراق قرضه خزانه داری آمریکا است که با احتمال کاهش نرخ بهره بانکی توسط فدرال رزرو تا ماه مارس مرتبط است.
بر اساس تحلیل تکنیکال، احتمال افزایش 1.12 درصدی شاخص دلار از سطوح فعلی وجود دارد. همانطور که یک الگوی اصلاح هفتگی (V شکل) روی نمودار شکل می گیرد.

اگر در ادامه شاخص دلار در عبور از سطح ۱۰۴.۵۶ موفق ظاهر شود، شانس نمودار برای بازیابی تا سطح ۱۰۷ طی چند ماه آینده بیشتر خواهد شد.

 

 

 

 

 

خدمات پک کامل وریفای صرافی و بروکرهای ترید

یکبار هزینه کنید، با خیال راحت در معتبرترین صرافی ها وبروکرهای دنیا ترید کنید

 

وریفای تضمینی صرافی ها و بروکرها با ارائه پکیج مدارک کامل شامل پاسپورت، آیدی کارت، گواهینامه و قبض

وریفای صرافی و بروکرها و سایت های فریلنسری

پشتیبانی کامل و تضمین انجام وریفای

کیفیت مدارک با بالاترین کیفیت ممکن

پشتیبانی 24 ساعته

چاپ مدارک با مشخصات دلخواه فرد

وریفای صرافی های معتبر بایننس، کوکوین، کوین بیس، مکسی و بروکرها

 

تماس برای تهیه پکیج وریفای و اطلاع از شرایط با آیدی زیر:

https://t.me/binanceverificate

ثبت پیام برای وریفای

 

 

 

 

تأثیر فروش سنگین گری‌اسکیل بر قیمت بیت کوین

از زمان راه اندازی صندوق های ETF بیت کوین کش در 11 ژانویه (21 دسامبر)، مقادیر زیادی پول از صندوق Greyscale برداشت شده است. به طور خاص، از زمانی که صندوق Grayscale به یک محصول تجاری تبدیل شد، 38000 واحد بیت کوین برداشت شده است که معادل 1.577 میلیارد دلار به قیمت های امروزی است.
تنها در تاریخ 12 (22 ژانویه) 484 میلیون دلار از این صندوق قابل معامله در بورس برداشت شد که نشان می دهد تعداد قابل توجهی از سهامداران این صندوق از اختیار خرید مجدد سهام خود استفاده کرده اند. پیتر شیف، اقتصاددان معروف و یکی از سرمایه گذاران در بازار طلا، اخیراً در مورد اینکه چرا بیت کوین پس از تصویب ETF های نقدی، همان فروش مستمر Grayscale، افزایش نیافته است، بحث کرده است.

 

احتمال ریزش قیمت تا ۳۴هزار دلار

علی مارتینز، تحلیلگر ارزهای دیجیتال، از اواخر سال 2022 یک کانال صعودی را در نمودار 3 روزه بیت کوین با شمع های قیمتی نوسان ترسیم کرده است. مارتینز اصلاح اخیر بیت کوین را نتیجه بازگشت از سقف کانال می داند
او انتظار دارد که اصلاح بیت کوین با قیمت نزدیک به 34000 دلار در انتهای این کانال صعودی ادامه یابد.
از سوی دیگر، تحلیلگران گروه Santimet که آمار انحصاری بازار ارزهای دیجیتال را ارائه می دهد، معتقدند که بازار همچنان نسبت به تاثیر مثبت بلندمدت ETF بیت کوین کش خوش بین است. با این حال، آنها می گویند که اگر سرمایه گذاران پس از افت اخیر از بالاترین قیمت 49000 دلار به پایین ترین سطح 40600 دلار، سرمایه گذاران به ETF های نقدی روی بیاورند، ممکن است بیت کوین بفروشد، عاملی که در گذشته باعث افزایش قیمت ها شده است.

 

 

 

ارسال دیدگاه

درآمد به دلار
+
درآمد به دلار