یکی از شاخص‌های اصلی برای سنجش وضعیت پروژه‌های ارز دیجیتال، دامیننس (Dominance) است؛ از آن برای شناسایی میزان تسلط یک کوین یا توکن بر بازار کریپتو استفاده می‌شود. معامله‌گران با دانستن مفهوم دامیننس می‌توانند بر احساسات موجود در بازار کریپتو نظارت کنند و با دید باز معاملات خود را انجام دهند.

برای اینکه به تریدری حرفه‌ای تبدیل شوید، ‌نیاز است با مفاهیم و اصطلاحات کاربردی کریپتو باید آشنا باشید. در این مطلب از بلاگ والکس، به سراغ بررسی دامیننس در بازار ارز دیجیتال می‌رویم و کاربردهای این شاخص در تحلیل تکنیکال را بررسی می‌کنیم؛ در ادامه با ما همراه شوید.

 

دامیننس و همه چیز درباره آن

دامیننس چیست؟ این مفهوم به ارزش گذاری یا تسلط یک ارز دیجیتال در رابطه با ارزش کلی بازار کریپتو اشاره دارد. شاخص آن توسط وب سایت CoinMarketCap ارائه شده است. معمولاً تسلط بیت کوین، اتریوم، تتر یا آلت کوین ها را در رابطه با کل دارایی های بازار ارزهای دیجیتال محاسبه می کند.
معامله گران حرفه ای با بررسی این شاخص مهم و نظارت بر احساسات کاربران می توانند تصمیمات دقیق تری بگیرند. به عنوان مثال، تغییرات در قیمت بیت کوین اغلب منعکس کننده تغییرات در احساسات بازار ارزهای دیجیتال است. اگر این ارز روند نزولی داشته باشد به این معنی است که کاربران به جای خرید بیت کوین روی آلت کوین سرمایه گذاری کرده اند.

کاربرد دامیننس در بازار ارزهای دیجیتال چیست؟‌

تا امروز بیش از 25 هزار ارز دیجیتال وارد این بازار شده است. مفهوم تسلط برای تعیین ارزش و قابلیت اطمینان هر یک از این ارزهای دیجیتال استفاده می شود. عوامل اصلی قیمت ارزهای دیجیتال، عرضه و تقاضا هستند. ارزش بازار بیت کوین یک شاخص مهم برای احساسات سرمایه گذاران است و اکثر معامله گران از این تسلط برای ردیابی احساسات بازار استفاده می کنند. بازار بیت کوین آنقدر بزرگ است که به یکی از بزرگترین ارزهای دیجیتال تبدیل شده و به اصطلاح سلطان این بازار است. بسیاری از پروژه‌ها مانند اتریوم با ارائه مزایای شبکه رقابتی مانند قراردادهای هوشمند و برنامه‌های بلاک چین سعی در به چالش کشیدن سلطه این ارز دارند.
شناسایی فصل جایگزین با کمک تسلط
پس از دانستن دامنه چیست، می توانید دوره رشد بازار و AltSeason را پیش بینی کنید. با شروع این روند، روند بازار به کلی تغییر می کند و فرصت خوبی برای کسب سود فراهم می شود. وقتی تسلط بیت کوین پس از یک روند صعودی به شدت کاهش می یابد، به این معنی است که سرمایه گذاران پول بزرگ بیت کوین را رها کرده و آلت کوین می خرند. اکنون باید به دنبال سرنخ های جدید باشید تا بتوانید با فصل جایگزین همراه شوید.
موقعیت های مسلط قابل توجه در بازار
تتر تسلط، بیت کوین و اتریوم شاخص های مهمی برای تحلیل تسلط بر بازار هستند. بالا و پایین رفتن هر یک از آنها حکایت از حرکت بازار دارد. زمانی که Dominance تحت تأثیر قرار می گیرد، موقعیت های مختلفی ایجاد می شود که در زیر به آنها اشاره می کنیم.

 

 

 

 

 

خدمات پک کامل وریفای صرافی و بروکرهای ترید

یکبار هزینه کنید، با خیال راحت در معتبرترین صرافی ها وبروکرهای دنیا ترید کنید

 

وریفای تضمینی صرافی ها و بروکرها با ارائه پکیج مدارک کامل شامل پاسپورت، آیدی کارت، گواهینامه و قبض

وریفای صرافی و بروکرها و سایت های فریلنسری

پشتیبانی کامل و تضمین انجام وریفای

کیفیت مدارک با بالاترین کیفیت ممکن

پشتیبانی 24 ساعته

چاپ مدارک با مشخصات دلخواه فرد

وریفای صرافی های معتبر بایننس، کوکوین، کوین بیس، مکسی و بروکرها

 

تماس برای تهیه پکیج وریفای و اطلاع از شرایط با آیدی زیر:

https://t.me/binanceverificate

ثبت پیام برای وریفای

 

 

 

  

دامیننس بیت کوین

ارزش بازار ارز را در کل بازار ارز دیجیتال نشان می دهد. با ادامه رشد صنعت ارزهای دیجیتال، تعداد آلتکوین ها در حال افزایش است و تسلط BTC را کاهش می دهد.
بازار ارزهای دیجیتال به شدت به بیت کوین وابسته است و زمانی که پادشاه بازار در یک جهت حرکت می کند، سکه به شدت تحت تأثیر قرار می گیرد. در زمان نگارش این مقاله (ژوئن 2023)، ارزش بازار کریپتو بیش از یک میلیارد دلار است و بیت کوین سهم بازار آن 48.5 درصد است. اعتبار را می توان در بالای ابزار CoinMarketCap یافت. همچنین می توانید با جستجوی عبارت “BTC.D” در Tradingview قیمت بیت کوین را پیدا کنید.

تحلیل دامیننس چیست؟

همه آلت کوین ها به تغییرات قیمت بیت کوین و تسلط آن واکنش نشان می دهند که می توان گفت نوعی ابزار تحلیلی است. معمولا آلت کوین ها در برابر بیت کوین کاهش یا افزایش پیدا می کنند. با افزایش تسلط بیت کوین، آلت کوین ها ارزش خود را از دست می دهند و ارزش خود را کاهش می دهند. چنین اتفاقی زمانی رخ می دهد که ارز از مرحله تثبیت عبور کرده و وارد فاز رشد می شود. از لحاظ تاریخی، زمانی که بیت کوین یک رالی صعودی را آغاز می کند، قیمت آلت کوین ها یکی یکی بالا می رود. تجزیه و تحلیل بازار با مفهوم Dominance آسان تر می شود، که با کمک آن می توانید قیمت ارزهای دیجیتال را پیش بینی کنید.
فرمول محاسبه تسلط چیست؟
برای به دست آوردن تسلط در بازار ارزهای دیجیتال، ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال در مقایسه با کل بازار دارایی های کریپتو اندازه گیری می شود. از این فرمول می توان برای تعیین تسلط همه ارزهای دیجیتال استفاده کرد:

ارزش ارز دیجیتال موردنظر / کل ارزش بازار رمز ارزها * ۱۰۰

 

 

آیا مفهوم دامیننس قابل اعتماد است؟

این مفهوم در بازار ارز دیجیتال نشان دهنده تسلط یک ارز در بازار ارزهای دیجیتال است. هر چه مقدار این شاخص بیشتر باشد، ارز دیجیتال قوی تر است این بدان معنی است که معامله گران بزرگ بیشتر و بیشتری ارز را در مقادیر زیاد خریداری می کنند اگرچه این اندیکاتور قدرت یک ارز را نشان می دهد، اما نباید بر اساس آن معامله را شروع کنید برعکس، از این طرف، با تحلیل تکنیکال و بنیادی بازار، می توانید در مورد آینده یک ارز دیجیتال تصمیم بگیرید.

ارسال دیدگاه

درآمد به دلار
+
درآمد به دلار