شبکه تشخیص هویت مایکروسافت که اطلاعیه آن در ماه می توسط شرکت مایکروسافت منتشر شد، اکنون بر روی شبکه بیت کوین عرضه شده است.

شبکه تشخیص هویت غیرمتمرکز مایکروسافت (ION) که برای اولین بار خبر عرضه آن در ماه می منتشر شده بود اکنون برای آزمایش نسخه بتا بر روی شبکه بیت کوین منتقل شده است.

 

سیستم تشخیص هویت غیرمتمرکز مایکروسافت (DID)

تاریخ 10 ماه ژوئن بود که یکی از مدیران برنامه نویس تیم تشخیص هویت مایکروسافت در پست وبلاگی خود در مورد انتشار لایه دوم شبکه تشخیص هویت صحبت کرده و علاوه بر اشاره به لایه باز بودن آن نیز اشاره کرد. وی گفت که هدف از عرضه این سیستم تشخیص هویت مایکروسافت، ارائه یک سیستم تشخیص هویت غیر متمرکز (DID) است که بتواند جایگزین نام های کاربری افراد شود.

این سیستم که با کمک بنیاد تشخیص هویت غیر متمرکز توسعه یافته بود قرار بود تا به صورت کاملاً مستقل عمل کرده و برای عملکرد خود به هیچ گونه «توکن ابزار خاص»، تأیید کننده گره های معتبر یا مکانیزم های اجماع دیگری وابسته نباشد.

تشخیص هویت مایکروسافت DID

هسته اصلی تکنولوژی سیستم تشخیص هویت غیر متمرکز (DID) به گونه ای طراحی شده بود تا همه اشخاص و افراد را قدرتمند کرده و کنترل و اختیار هویت شان را در اختیار خودشان قرار دهد تا هر کسی هم راستا با این موضوع بتواند در کار، بازی یا هر چیز دیگری قوی تر از وضعیت کنونی عمل کند.

در نتیجه برای عملی کردن این هدف ما راه متفاوتی نسبت به راهکارهای متمرکز برای تکنولوژی های تشخیص هویت غیر متمرکز انتخاب کردیم که ION مثال خوبی از این انتخاب است.

تیم مایکروسافت هنوز تاریخ دقیقی برای عرضه نسخه نهایی این سیستم تشخیص هویتی خود اعلام نکرده اما به گفته تیم فنی، مایکروسافت با قدرت به توانمندسازی مرجع ION پرداخته و در ماه های آینده شاهد عرضه نسخه بتا سیستم تشخیص هویتی غیر متمرکز این شرکت خواهیم بود.

 

ادامه فعالیت مایکروسافت بر روی بلاکچین

در ماه می بود که طبق اخبار منتشر شده غول تکنولوژی مایکروسافت، خدمت بلاکچینی جدید خود با نام Azure را همراه با کیت توسعه بلاکچین Azure بر روی بلاکچین اتریوم منتشر کرد.

همانطور که مشخص است، مایکروسافت تنها شرکتی نیست که پتانسیل تکنولوژی سیستم تشخیص هویت غیر متمرکز (DID) را درک کرده است. به عنوان مثال شرکت ConsenSys در حال استفاده از پروتکل اگنستیک Ethr-DID برای ساخت سیستم تشخیص هویت مخصوص به خود است، در حالی که مایکروسافت از ION برای اینکار استفاده کرده است.

 

منبع: Cointelegraph

ارسال دیدگاه

درآمد به دلار
+
درآمد به دلار