رد و بدل ایمیل‌های تازه افشاشده بین آدام بک، مدیرعامل شرکت فناوری بلاک‌استریم (Blockstream) و ساتوشی ناکاموتو نشان می‌دهد که او رابطه نسبتاً نزدیکی با خالق ناشناس بیت ‌کوین (BTC) دارد.
طبق گزارش‌ها، تاریخچه کامل ایمیل‌های بک با ناکاموتو اخیراً در پرونده جاری کریگ رایت، خالق ادعایی بیت کوین، ثبت شده است. در اولین ایمیلی که حدود چهار ماه قبل از راه‌اندازی رسمی بیت کوین ارسال شده، مدیرعامل بلاک‌استریم در حال بحث در مورد این ارز دیجیتال با ناکاموتو بوده است. لازم به ذکر است که این ایمیل از طرف ناکاموتو به بک ارسال شده بود.
ناکاموتو از بک درخواست یک استناد مناسب برای مقاله خود را داشت. ایمیل بعدی پاسخ بک به ساتوشی بود که در آن، او ساتوشی را به منبع دیگری به نام B-money توسط وی دی (Wei Dei) هدایت کرد. دی به دلیل کارش روی پول نقد دیجیتال شناخته شده و یکی از افرادی است که ناکاموتو به آن اشاره کرده است.

سه ایمیل دیگر هم بین این دو نفر رد و بدل شده که آخرین ایمیل، برای اطلاع‌رسانی به بک درباره راه‌اندازی رسمی بیت کوین بود.
هویت ناکاموتو برای بیش از یک دهه، همچنان یک راز باقی مانده است، اما نگاهی دقیق به این ایمیل‌ها نشان می‌دهد که بک ممکن است با شخصی که پشت این نام قرار دارد، آشنا باشد.
در چند سال اخیر، افراد زیادی ادعا کرده‌اند که ناکاموتو هستند. اما، با توجه به اینکه اطلاعات زیادی در مورد او در اینترنت وجود ندارد، هیچ‌کس نتوانسته است بدون تردید ثابت کند که خالق بیت کوین است. از آنجایی که ایمیل‌های بین مدیر اجرایی بلاک‌استریم و ساتوشی در حال حاضر در اختیار دادگاه قرار دارد، بک ممکن است در موقعیت مناسبی برای افشای هویت واقعی خالق بیت ‌کوین باشد.

 

ارسال دیدگاه

درآمد به دلار
+
درآمد به دلار