داده‌های بازار بیت کوین نشان می‌دهد محدوده قیمت ۵۲٬۰۰۰ دلار ممکن است برای مدت طولانی‌تری حفظ شود.

به گزارش والکس و به نقل از کوین تلگراف، کندل هفتگی قیمت بیت کوین بالای ۵۲٬۰۰۰ دلار بسته شد و یک رکورد جدید را در دو سال اخیر ثبت کرد. مومنتوم قیمت نشانه‌های کمی از ریزش را نشان می دهد، زیرا گاوهای بازار در تلاش هستند تا بیت کوین را هر چه بیشتر به اوج قیمت (ATH) آن نزدیک کنند.

اگرچه ممکن است میان معامله‌گران و فعالان بازار در مورد زمان‌بندی رالی صعودی اختلاف نظر وجود داشته باشد، اما همگی در مورد افزایش قیمت اتفاق نظر دارند.

در حالی که تنها دو ماه دیگر تا هاوینگ بیت کوین باقی مانده است، وضعیت آشفته اقتصاد کلان آمریکا و مسائل ژئوپلیتیک نشان می‌دهند کاتالیزورهای متعددی برای نوسانات بازار کریپتو وجود دارند.

در این مطلب، نگاهی به مسائل اصلی تاثیرگذار برعملکرد قیمت بیت کوین خواهیم داشت. این فاکتورها می‌توانند نحوه عملکرد بیت کوین را در روزهای آینده مشخص کرده و بر کندل ماهانه فوریه تاثیرگذار باشند.

 

۱- کلوز کندل هفتگی، قیمت بیت کوین را به بالاترین حد در دو سال اخیر رساند

کندل هفتگی بیت‌کوین در ۱۸ فوریه در حدود ۵۲٬۱۰۰ بسته شد که بالاترین قیمت آن در دوسال اخیر است. این اتفاق یادآور نوامبر ۲۰۲۱ است که پس از آن قیمت به بالای ۶۹٬۰۰۰ دلار رسید. پیش‌بینی‌ها در مورد چگونگی بسته شدن کندل این هفته متفاوت بود. با این حال، نوسانات کمی رخ داد که منجر به حفظ سطح ۵۲٬۰۰۰ دلار شد.

مایکل فن د پوپه، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت تجاری MNTrading، در مورد عملکرد قیمت بیت‌کوین در کوتاه‌مدت می‌گوید:

به نظر من صعود تا ۵۴ تا ۵۸ هزار دلار ادامه خواهد داشت و سپس تثبیت و اصلاح قیمت گسترده‌تری رخ م‌دهد. پس از آن، نوبت صعود آلت کوین‌هاست.

ونچر فاوندر (Venturefounder)، یکی از تحلیلگران پلتفرم کریپتوکوانت نیز با هدف ۵۸٬۰۰۰ دلار موافق است.

وی با تکیه بر شاخص قدرت نسبی (RSI) معتقد است:

اگر بازار به همین روال ادامه دهد، آخرین قله RSI سیگنال شکست کانال نزولی را می‌دهد، قیمت را بالاتر می‌برد (حدود ۵۸٬۰۰۰ دلار) و سپس یک اصلاح قیمت خواهیم داشت و محدوه ۵۰٬۰۰۰ دلار در آینده به یک حمایت قوی تبدیل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه صندوق‌های ETF بیت کوین در آخر هفته هیچ خریدی انجام نمی‌دهند، عملکرد قوی بیت کوین را تایید کرد. این امر نشان می‌دهد خریدارانی غیر از ETFها با کاهش قیمت خرید کرده و اساسا تلاش می‌کنند قیمت را در هفته جاری کاهش دهند.

۲- اختلاف نظرات در مورد چرخه‌های هاوینگ
در کمتر از دو ماه مانده به هاوینگ، بحث در این مورد تأثیر آن بر قیمت بیت کوین افزایش یافته است.

به نظر برخی، در ماه‌های اخیر به ویژه با راه‌اندازی ETFها لازم است چرخه‌های استاندارد بازار بیت‌کوین مجددا بازبینی شوند. به نظر این عده، چرخه چهار ساله هاوینگ، به لطف تغییرات قیمت در زمان‌های غیرمعمول، دچار چالش شده است.

 

 

 

 

خدمات پک کامل وریفای صرافی و بروکرهای ترید

یکبار هزینه کنید، با خیال راحت در معتبرترین صرافی ها وبروکرهای دنیا ترید کنید

 

وریفای تضمینی صرافی ها و بروکرها با ارائه پکیج مدارک کامل شامل پاسپورت، آیدی کارت، گواهینامه و قبض

وریفای صرافی و بروکرها و سایت های فریلنسری

پشتیبانی کامل و تضمین انجام وریفای

کیفیت مدارک با بالاترین کیفیت ممکن

پشتیبانی 24 ساعته

چاپ مدارک با مشخصات دلخواه فرد

وریفای صرافی های معتبر بایننس، کوکوین، کوین بیس، مکسی و بروکرها

 

تماس برای تهیه پکیج وریفای و اطلاع از شرایط با آیدی زیر:

https://t.me/binanceverificate

ثبت پیام برای وریفای

 

 

 

  

برای مثال، معامله‌گر و تحلیلگر محبوب، کردیبل کریپتو (Credible Crypto) در این باره می‌گوید:

آیا این بار واقعا متفاوت است؟ یا ممکن است که این بار هم مانند همه دفعات قبل باشد، به جز اینکه مردم فقط فکر می‌کنند که متفاوت است؛ زیرا آنها به اشتباه از هاوینگ به عنوان تنها نقطه مرجع برای چرخه‌های قیمت استفاده می‌کنند.
این تحلیلگر در ماه‌های آتی، انتظار دارد صعود قیمت با سرعتی تهاجمی‌تر از آنچه تاکنون دیده‌ایم، ادامه پیدا کند.

با این حال، تا قبل از هاوینگ ماه آوریل، همانطور که تحلیلگر معروف، رکت کپیتال (Rekt Capital) پیش‌بینی کرده است، فرصت زیادی برای کسب سود وجود دارد. به نظر این تحلیلگر، چرخه‌های قبلی شاهد یک «رالی قبل از هاوینگ» بوده‌اند که از دو ماه قبل شروع می‌شوند. براساس چرخه‌های قبلی، این مرحله معمولا ابتدا با یک ریزش قیمت آغاز می‌شود.

۳- شرایط نقدینگی در جهان به نفع ارزهای دیجیتال است

هفته گذشته، آمار شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) و شاخص قیمت تولید کننده (PPI) ماه ژانویه بیش از پیش‌بینی‌ها اعلام شد.

بازارها که تا پیش از این مطمئن بودند فدرال رزرو کاهش نرخ بهره را در اسرع وقت یعنی در ماه مارس آغاز خواهد کرد و سیاست انقباض کمی (QT) را کاهش خواهد داد، از موضع خود عقب‌نشینی کردند.

این امر به نوبه خود، به نفع دارایی‌های پرریسک است که از افزایش نقدینگی سرمایه‌گذاران استقبال می‌کنند. رسیدن شاخص S&P 500 به بالاترین حد خود در این ماه (۵٬۰۴۸) نیز نشان می‌دهد، بین عملکرد بازار و واقعیت اقتصاد کلان تفاوت وجود دارد.

فیلیپ سوئیفت، خالق پلتفرم لوک اینتو بیت کوین (Look Into Bitcoin) نیز معتقد است شرایط نقدینگی جهانی بهتر از همیشه است. این امر به خودی خود یک کاتالیزور احتمالی برای رشد ارزهای دیجیتال است.

وی با اشاره به نمودار عرضه پول M2 گفت:

نقدینگی جهانی در حال نزدیک شدن به بالاترین حد خودش است. مسلما این مهم‌ترین عامل برای بازار صعودی است. در این هنگام است که صعود واقعی بیت کوین آغاز خواهد شد.

 

با این حال، همچنان آمارهایی در اقتصاد کلان آمریکا باقی مانده که می‌تواند موجب نوسانات بازار شود. در این هفته آمار مدعیان بیکاری، صورتجلسات جلسه ژانویه فدرال رزرو و شاخص مدیران خرید S&P یا همان PMI و همچنین سخنرانی‌های مختلف مقامات فدرال رزرو را خواهیم داشت.

۴- سود باز بیت کوین به رکورد ۲۶ ماهه رسید
روزهای اخیر شاهد افزایش بی سابقه‌ای در سود باز (Open Interest) معاملات فیوچرز بیت کوین به ویژه در بورس کالای شیکاگو (CME) بوده است.

سود بازبیت کوین با ۶.۸ میلیارد دلار، در این ماه شاهد افزایش شدیدی بود، زیرا جریان‌های ورودی ETFها افزایش یافت و قیمت بیت کوین بالاتر از سطوح مقاومت کلیدی قرار داشت.

طبق آخرین داده‌های کوین گلس، کل سود باز صرافی‌ها در ۱۹ فوریه به ۲۲.۸ میلیارد دلار رسید که بالاترین سطح از زمان اوج قیمت ۶۹٬۰۰۰ دلاری بیت کوین است.

افزایش سود باز قبل از صعود قیمت BTC در ماه‌های اخیر بوده است، اما به گفته تحلیلگران، نوسانات می‌تواند به هر دو صورت صعودی یا نزولی ادامه یابد.

سود باز در تمام ارزهای دیجیتال به سطوحی مطابق با بالاترین حد آن در سال ۲۰۲۱ رسیده است.

مارتون یکی از تحلیلگران کریپتوکوانت هفته گذشته دراین باره هشدار داد:

بله، قیمت می‌تواند بالاتر برود، اما نسبت ریسک به ریوارد مطلوب نیست.

در نتیجه احتمال خطر یک حرکت نزولی ناگهانی وجود دارد.

۵- احساسات بازار در منطقه «طمع زیاد» قرار دارد

وقتی صحبت از احساسات در بازار کریپتو به میان می‌آید، نشانه‌های فزاینده‌ای وجود دارد که نشان می‌دهند متوسط سرمایه‌گذاران در حال رسیدن به فاز شیدایی (Euphoria) هستند.

آخرین داده‌های شاخص ترس و طمع کریپتو بالاترین سطح طمع را از زمان بالاترین قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۱ نشان می‌دهد. هفته گذشته، مقدار این شاخص ۷۹ از ۱۰۰ بود که نشانه «طمع زیاد» است و حتی برای مدت کوتاهی از سطوح سال ۲۰۲۱ نیز عبور کرد. در زمان نگارش این مقاله، این شاخص عدد ۷۵ را نشان می‌دهد.

 

منبع: والکس

ارسال دیدگاه

درآمد به دلار
+
درآمد به دلار