اگرچه قیمت بیت کوین به بالای 45000 دلار رسیده است، یکی از تحلیلگران با استناد به سطح تاریخی شاخص DMI بیت کوین و سرمایه گذاری فعلی بازار، استدلال می کند که کاهش بزرگ تا 30000 دلار همچنان امکان پذیر است. .
به گزارش کوین تلگراف، تحلیلگر محبوب کریپتوکان در پستی در X در تاریخ 1 ژانویه (11 دسامبر) استدلال کرد که قیمت بیت کوین همچنان می تواند به 30000 دلار بازگردد.

 

شاخص DMI بیت کوین در اوج

به گفته کریپتوکُن، شاخص حرکت جهت‌دار (Directional Movement Index) یا DMI بیت کوین به سطوحی رسیده است که به‌طور رایج با تغییر روند نزولی همراه است. این تحلیلگر توضیح داد:

من در طول سال ۲۰۲۳ نسبت به رشد بیت کوین خوش‌بین بودم، اما داده‌ها به ما نشان می‌دهند زمان اصلاح قیمت در سال ۲۰۲۴ فرا رسیده است. این مسئله نبردی بین داده‌های بلندمدت قابل اعتماد و کسانی است که فکر می‌کنند شرایط این بار متفاوت خواهد بود.

با نگاهی به روند فعلی اندیکاتور DMI، به نظر می رسد اواسط سال 2019، زمانی که جفت بیت کوین/دلار در میانه چرخه قیمت قبلی قرار دارد.
در آن مرحله، قیمت این جفت در 16 ماه آینده به نصف کاهش یافت و به ضرر سایر بازارها به دلیل کووید-19 در مارس 2020 اضافه شد.

نمودار اصلاح قیمت بیت کوین از بالاترین سطح تاریخ خود

در حالی که بعید است اصلاح فعلی به اندازه اصلاحات قبلی شدید باشد، همانطور که در نامه گلس‌نود مشاهده می‌شود، دیدگاه کریپتوکارنسی مبنی بر کاهش 30 درصدی قیمت با روندهای گذشته مطابقت دارد. او بیان کرد:
یک اصلاح 30 درصدی پس از ورود DMI به منطقه روند صعودی، ما را به محدوده 30000 دلار کاهش می دهد که بسیار کمتر از روندهای قبلی است.
توضیحات کریپتومون:
ساختار داده فعلی دقیقاً مشابه سال 2019 با دو قله قرمز است. اما من فکر می کنم که اصلاح واقعی کمتر از 50٪ خواهد بود و آنقدر طول نمی کشد.
این تحلیلگر در تاریخ 2 ژانویه (12 دسامبر) به روز رسانی را منتشر کرد و خاطرنشان کرد که به دلیل هیجان در مورد تصمیم قریب الوقوع کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده در مورد اولین ETF بیت کوین کش در ایالات متحده این احتمال وجود دارد که قیمت بیت کوین اصلاح شود و تا 48000 دلار افزایش یابد.
در حالی که اصلاح فعلی احتمالاً به اندازه اصلاح قبلی شدید نخواهد بود، همانطور که در نمودار گلاسنود مشاهده می شود، دیدگاه ارز دیجیتال از کاهش 30 درصدی قیمت مطابق با روندهای گذشته است. وی اعلام کرد:
اصلاح 30 درصدی پس از ورود DMI به منطقه صعودی، قیمت را به 30000 دلار کاهش می دهد که بسیار کمتر از روند قبلی است.
توضیحات کریپتوکوین:
ساختار داده فعلی مشابه سال 2019 است و دو قله با رنگ قرمز مشخص شده است. با این حال، من فکر می کنم بهبود فعلی بسیار کمتر از 50٪ خواهد بود و زمان زیادی را نمی گیرد.
این تحلیلگر در تاریخ 2 ژانویه (12 دسامبر) به روز رسانی را منتشر کرد و خاطرنشان کرد که هیجان ناشی از تصمیم آتی کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده در مورد اولین ETF بیت کوین ایالات متحده احتمالاً قیمت ها را تا 48000 دلار افزایش خواهد داد.

نرخ‌های تأمین مالی و دیدگاه‌های متفاوت

بر اساس داده های بازار، قیمت بیت کوین قبل از افتتاح بازار وال استریت در سال جدید شروع به کاهش کرد. در زمان نگارش این مقاله، قیمت بیت کوین در حدود 45100 دلار در نوسان است.
این کاهش نشان دهنده بالاترین نرخ بودجه ای است که در بیش از یک سال شاهد بوده ایم. این بدان معنی است که به نظر می رسد معامله گران معتقدند که جهش بیت کوین به قیمت های بالاتر قطعی است.
DaanCrypto خاطرنشان می کند که با وجود کاهش جزئی نسبت به هفته گذشته، سطح بودجه همچنان بالا است.
با این حال، همه تحلیلگران بازار نگران این موضوع نیستند. هورس، تحلیلگر و معامله گر معروف، خاطرنشان کرد که در مقایسه با دوره های گذشته، نرخ تامین مالی در محدوده معقولی قرار داشت.

ارسال دیدگاه

درآمد به دلار
+
درآمد به دلار