قیمت بیت کوین تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار دارد. از طرفی میزان تقاضا، از طرف دیگر قانونگذاری ها و حتی ماینرها نیز می توانند بر روی قیمت بیت کوین تأثیر گذار باشند. دیروز همزمان با لغزش یکباره قیمت بیت کوین و شیرجه رفتن آن به زیر 9000$ دلار بود که کاربران صرافی ها تصمیم گرفتند حدود 3,486 بیت کوین به ارز بیش از 32 میلیون دلار را از صرافی های مختلف برداشت کنند.

البته طبق آمار روز گذشته میزان موجودی بیت کوین صرافی های مختلف تقریباً همه صرافی ها شاهد برداشت های سنگین بودند به غیر از صرافی Coinbase که این روزها شاکیان زیادی دارد! بسیار عجیب بود که در چنین وضعیتی که همه صرافی ها نیز شاهد آن بودند، کوین بیس برخلاف جهت آب شنا کرده و 987 بیت کوین به حساب های این صرافی واریز شده است.

برداشت از صرافی ها

ظاهراً هنوز بعضی از تریدرها علاقه ای به موضوعات جنجالی و خبرهای صرافی کوین بیس ندارند و بازهم تمایل دارند بیت کوین های خود را به صرافی مورد اعتماد خود واریز کنند. اگر شماهم از این جریان بی اطلاعید باید خدمتتان بگوییم که چند هفته ای است که تریدرهای صرافی کوین بیس به خاطر از کار افتادن سایت در هنگام پامپ یا دامپ قیمت بیت کوین حسابی عصبانی شده اند و به خاطر از دست دادن فرصت نوسان گیری در این لحظات خاص تصمیم گرفتند تا حساب های سنگین خود را از صرافی بیرون بکشند.

برطبق اطلاعات به دست آمده بعد از سقوط بیت کوین به زیر 9000$ دلار حدود 22,000 واحد بیت کوین یا 5 برابر میزان برداشت از صرافی هیوبی (Huobi) از صرافی های آمریکایی برداشت شده است.

 

10% از بیت کوین ها داخل صرافی نگهداری می شوند

وقتی دقیق تر بر روی وضعیت بیت کوین در صرافی ها دقیق می شویم، متوجه می شویم که حدود 10 درصد از کل سرمایه بیت کوین موجود داخل صرافی های ارز دیجیتالی نگهداری می شود. در این مسئله برخلاف توقع که همیشه در هنگام نوسانات باید ورودی بیت کوین صرافی ها نسبت به خروجی ها باشد، ظاهراً این دفعه بسیاری از تریدرها یا سرمایه گذاران تصمیم به برداشتن بیت کوین خود کرده اند.

اغلب تریدرها بعد از ریزش شدید، تازه سرمایه های خود را وارد صرافی ها می کنند تا آن را به تتر (USDT) یا فیات تبدیل کنند. البته تتر هم چندان تفاوتی با فیات مثل دلار نمی کند و تریدرهای با این کار سعی می کنند تا جلوی از دست رفتن سرمایه خود را بگیرند.

 

اعتماد به بیت کوین

احتمالاً یکی از دلایلی که می توان برای این موضوع عنوان کرد، اعتماد بیش از حد تریدرها و سرمایه گذاران به بیت کوین است. زیرا همه انتظار دارند تا بعد از هاوینگ، اتفاقات مثبتی برای این ارز دیجیتالی رقم بخورد.

اکنون به نقطه ای رسیده ایم که درصد کمیاب بودن بیت کوین با طلا برابری می کند. چشم بسیاری از افراد به مدل S2F (نسبت بین میزان عرضه و تقاضا) است، زیرا اگر این مدل در مورد بیت کوین هم جواب دهد حالا که میزان استخراج ماینرها کاهش یافته باید بالاخره دیوار 10 هزار دلاری را شکسته و شاهد قیمت های بالاتر باشیم.

اما در صورت ریزش بیش از حد بیت کوین می توانیم به صادق بودن مدل (Stock to flow (S2F هم شک کنیم. ناگفته نماند که ویتالیک بوترین، خالق اتریوم نیز این مسئله Stock to flow را با توئیتی زیر سؤال برده است. ویتالیک در مورد ارتباط هاوینگ و افزایش قیمت بیت کوین گفته است:

ویتالیک بوترین

«اینکه هاوینگ باعث افزایش قیمت بیت کوین می شود به نظر من یک فرضیه غیرقابل توصیف است: آیا سقف قیمتی بیت کوین قبل از هاوینگ بوده است؟ بعد با شروع هاوینگ قیمت افزایش یافته است؟ در حین هاوینگ افزایش یافته است؟ بعد از هاوینگ قیمت بالا رفته است؟ چون …. اما سقف قیمتی 20 هزار دلاری بیت کوین دقیقاً در نقطه ای بین سال 2016 و هاوینگ 2020 اتفاق افتاده و ظاهراً ربطی به این رویداد نداشته است.»

ارسال دیدگاه

درآمد به دلار
+
درآمد به دلار