با شنیدن سودهای فضایی بیت کوین، احتمالاً شماهم به فکر آموزش استخراج بیت کوین افتاده اید. تصمیم گرفته اید تا با آموزش استخراج بیت کوین به جمع استخراج کنندگان بپیوندید.

اما هیچ آشنایی خاصی با بیت کوین و نحوه استخراج و دستگاه های استخراج ندارید. خب خوشبختانه این مقاله برای شماست، زیرا در این مقاله از سایت ای کلابز به ساده ترین شکل ممکن روال وارد شدن به این کار و آموزش استخراج بیت کوین را برای شما توضیح خواهیم داد.

 

آموزش استخراج بیت کوین: آشنایی با استخراج

بیت کوین ها از کجا به دست می آیند؟ مثلاً در مورد پول کاغذی همه ما می دانیم که دولت تصمیم به چاپ پول می گیرد. اما در مورد بیت کوین همه چیز فرق می کند زیرا هیچ نهاد یا سازمانی بر روی بیت کوین نظارت ندارد.

اگر بخواهیم در یک جمله ساده نحوه به وجود آمدن بیت کوین را بگوییم. دستگاه های استخراج بیت کوین با استفاده از نرم افزارهای به خصوصی شروع به حل مسائل ریازی می کنند و همین باعث آزاد شدن تعدادی بیت کوین می شود. در حقیقت تولید بیت کوین توسط مردم و ماینرهایشان اتفاق می افتد و هیچ فرد دیگری نمی تواند در این روال اختلال ایجاد کرده یا آن را تغییر دهد.

 

آموزش استخراج بیت کوین: قدم اول

اگر قصد استخراج بیت کوین را دارید، اولین قدم تهیه دستگاه یا ریگ استخراج است. البته اگر نگاهی به تاریخچه بیندازیم در ابتدا همه از کامپیوترهای خانگی برای استخراج استفاده می کردند و به مرور زمان کارت گرافیک وارد بازی استخراج شده است.

اما  امروزه اگر دستگاه استخراج بیت کوین یا همان ماینر خریداری نکنید، نمی توانید بیت کوین قابل توجهی به دست آورید. یعنی شما می توانید همین امروز هم با کامپیوتر، گوشی یا کارت گرافیک دست به استخراج بیت کوین بزنید ولی به ازای زمان و انرژی زیادی که صرف می کنید، دیگر نمی توانید بیت کوین قابل توجهی به دست آورید.

به همین خاطر بهتر است همین ابتدا آب پاکی را روی دستتان بریزیم که بدانید بهترین راه برای وارد شدن به استخراج بیت کوین، خرید دستگاه استخراج یا ماینر است.

بدون شک تهیه این دستگاه ها نیز برای شما هزینه بر خواهد بود. اما سرعت آن قابل توجه بوده و دیگر نیاز نیست مدت زمان زیادی را صرف به دست آوردن مقدار کمی بیت کوین کنید. البته دستگاه های ماینر هم مدلهای مختلفی دارد که با توجه به قیمت و مدلی که خریداری می کنید، می توانید از سرعت بیشتر دستگاه برای استخراج لذت ببرید.

 

آموزش استخراج بیت کوین: انتخاب دستگاه استخراج (ماینر)

خب اگر تصمیم شما برای استخراج کاملاً جدی است، باید برای خرید ماینر حواستان به یک سری نکات باشد. در حین انتخاب به موارد زیر در مورد دستگاه دقت کنید:

  • عملکرد دستگاه : هش ریت
  • میزان مصرف برق
  • قیمت دستگاه
دستگاه ماینر
Cryptocurrency mining farm for bitcoin and altcoins mining. Isolated on white background

هش ریت دستگاه نشان دهنده تعداد تلاش های یک دستگاه در ثانیه برای حل یک بلوک (مسئله ریاضی) است. در نتیجه هرچقدر میزان هش ریت یک دستگاه بالاتر باشد، بدون شک قدرت آن در استخراج بیشتر بوده و بیت کوین بیشتری نصیب تان خواهد شد.

البته پیشنهاد می کنیم حتماً قبل از خرید دستگاه ماینر، نظرات کاربران را مطالعه کنید و ببینید کدام یک با توجه به شرایط شما عملکرد بهتری دارند. فقط نگاه تان به قیمت دستگاه ها نباشد که کدام یک گران تر یا ارزان تر است. بهتر است مجموعی از عملکرد، قیمت و مصرف برق را مدنظر داشته باشید.

مسئله مهم دیگر هنگام خرید دستگاه، زمان خرید آن است. زمانی که درخواست برای خرید ماینر زیاد باشد، بدون شک ماینر تبدیل به وسیله ای کمیاب شده و قیمت آن نیز افزایش خواهد یافت. در نتیجه بهتر است خرید خود را به زمانی موکول کنید که تقاضای زیادی برای این دستگاه نبوده و بیشتر فروشنده هستند. برای بررسی میزان سودآوری ماینر مدنظرتان بهتر است قبل از خرید این سایت را بررسی کنید: Asic Miners

 

 

آموزش استخراج بیت کوین: محل قراردادن بیت کوین

باید بدانید که دستگاه های استخراج بیت کوین نه تنها به خاطر مصرف برق بالایشان بلکه به خاطر سر و صدا و گرمای بیش از حدی که تولید می کنند، نیاز به محلی خاصی برای نگهداری دارند. البته بعضی از افراد به نام هتلینگ در قبال دریافت اجاره ای، امکان نصب دستگاه شما در محل استخراج خودشان را می دهند که با این کار از شر تمامی مشکلات همراه دستگاه ها خلاص می شوید.

اما باید شخصی مورد اعتماد را پیدا کرده و قول و پیش از همه چیز در مورد تمامی مسائل احتمالی قرارداد ببندید. دقت کنید که هرچقدر هزینه برق مصرفی کمترو محل استقرار دستگاه های استخراج خنک تر باشد. بدون شک میزان سودآوری شما از دستگاه ها بیشتر خواهد بود.

 

آموزش استخراج بیت کوین: ساخت کیف پول بیت کوین

نکته مهم بعدی در آموزش استخراج بیت کوین، داشتن کیف پول مخصوص خودتان است. بعد از این دستگاه های ماینر شما کار استخراج را انجام دادند، بیت کوین باید در محلی جمع آوری شود. کیف پول های مخصوص بیت کوین چاره کار است.

برای دسترسی سریع به کیف پول از طریق گوشی و داشتن یکی از این کیف پول ها می توانید به سراغ کیف پول های محبوبی همچون تراست ولت، کوینومی یا صرافی های ایرانی بروید. البته توصیه نمی کنیم که میزان زیادی بیت کوین را داخل این کیف پولها نگهداری کنید.

آموزش استخراج بیت کوین

برای امنیت بیشتر کیف پول های سخت افزاری که شبیه یک فلش هستند، گزینه های بهتر و ایمن تری هستند. این کیف پول های سخت افزاری را باید از سایت های معتبر خریداری کنید.

بعد از ساخت کیف پول کافی است در بخش تنظیمات ماینر، آدرس کیف پول بیت کوین خود را ست کنید تا بعد از رسیدن بیت کوین استخراج شده به میزان خاصی، موجودی مستقیماً به کیف پول شما واریز شود. اگر در انتخاب کیف پول شک دارید، بهتر است مطلب بهترین کیف پول بیت کوین در سال 1399 را بخوانید.

 

آموزش استخراج بیت کوین: انتخاب استخر استخراج

تقریباً هیچ دستگاه ماینری بدون وصل شدن به یک استخر استخراج نمی تواند بیت کوین استخراج کند. شک نکنید که دستگاه استخراج شما قدرت رقابت با مزرعه های استخراج موجود در جهان را نخواهد داشت، در نتیجه استخرهای استخراج به کمک شما خواهند آمد.

روال کار استخرهای استخراج بدین صورت است که کمک می کند تا ماینرها به صورت گروهی بتوانند یک مسئله ریاضی (بلوک) را حل کرده و سپس بیت کوین به دست آمده با توجه به کمک هرکدام از ماینرها، بینشان توزیع خواهد شد.

استخر استخراج

البته برای کمکی که استخر استخراج به شما می کند، باید میزان 0% تا 2% درصد کارمزد پرداخت کنید که مبلغ قابل توجهی نیست. در حال حاضر بیشتر ایرانی ها از استخر استخراج f2pool استفاده می کنند اما می توانید از طریق لینک روبرو بهترین استخر استخراج را پیدا کنید: Mining Pools

بعد از انتخاب استخر استخراج، کافی است وارد سایت آن استخر شوید و در آن ثبت نام کرده و اکانت خود را بالا بیاورید. سپس استخر یک شناسه کارگر یا worker ID در اختیار شما و ماینرتان قرار خواهد داد. برای انتخاب دقیق بهترین استخر استخراج مطلب ما در مورد بهترین و پرسودترین استخر استخراج بیت کوین در سال 2020 را بخوانید.

 

آموزش استخراج بیت کوین: نصب نرم افزار استخراج بر روی کامپیوتر

حالا که دستگاه استخراج را انتخاب کردید، کیف پول بیت کوین ساختید و استخر استخراج تان را نیز انتخاب کرده اید. نوبت به قدم آخر یعنی دریافت کلاینت استخراج بر روی کامپیوترتان رسیده است. این کلاینت کمک می کند تا به بلاکچین و شبکه بیت کوین متصل شوید.

این نرم افزار ماینینگ کار را به سمت ماینرهای شما هدایت کرده و نتایج کار آن ها را به شبکه اصلی بیت کوین ارسال می کند. البته نرم افزارهای استخراج بیت کوین فعالیت دستگاه ها، دمای آن ها، وضعیت خنک کنندگی، هش ریت و میانگین سرعت استخراج را نمایش می دهد که می تواند خیلی به شما در مدیریت دستگاه های استخراج تان کمک کند.

در حال حاضر نرم افزارهای زیادی برای استخراج بیت کوین وجود دارد که هرکدام مزیت ها و معایب خاص خودشان را دارند. اما ساده ترین نرم افزار برای شروع استخراج بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال Nice Hash Miner است.

 

آموزش استخراج بیت کوین: شروع استخراج بیت کوین

شما خوشبختانه به آخرین مرحله و مرحله نهایی آموزش استخراج بیت کوین رسیدید و لازم است به شما تبریک بگوییم. زیرا بعد از انجام تمام مراحل بالا دیگر فقط کافی است استخراج را شروع کنید.

دکمه روشن شدن دستگاه ماینر را زده و آن را به کامپیوتر وصل کرده و با اتصال به اینترنت و نصب نرم افزار استخراج کار خود را شروع کنید. برای تکمیل فرآیند کافی است اطلاعات کیف پول و استخر استخراج خود را داخل نرم افزار استخراج وارد کرده، دستگاه را انتخاب کنید و شروع به استخراج بیت کوین کنید.

ارسال دیدگاه

درآمد به دلار
+
درآمد به دلار