شما هم به تازگی اسم استخر استخراج بیت کوین را شنیده اید و بدتان نمی آید که برای خودتان کسب و کار خانگی با درآمد دلاری داشته باشید؟

شاید هم از قدیمی های بیت کوین و صاحب فارم هستید و حالا فقط به دنبال پرسودترین استخرهای بیت کوین مشغول خواندن این مقاله از سایت ای کلابز هستید.

خب انتخاب درستی کرده اید، در این پست بهترین و پرسودترین استخرهای بیت کوین را باهم مرور می کنیم. وقت آن رسیده که با هم داخل بحث استخر بپریم.

استخر استخراج بیت کوین چیست؟

برای درک بهتر این موضوع باید از اول همه چیز را برای شما توضیح دهیم. استخراج کنندگان بیت کوین، جمعی از ماینرها هستند که همگی باهم مشغول حل کردن معماهای استخراج بیت کوین هستند. حل این معماها جایزه ای دارد که با ارز دیجیتالی بیت کوین پرداخت می شود.

نیازی نیست نگران پخش کردن جایزه بین ماینرها باشید، هر کدام از ماینرها بر اساس قدرت خود که به صورت تخصصی به آن هش پاور (hash power) گفته می شود؛ جایزه خود را دریافت می کنند.

در ابتدا ماینرها برای دریافت جایزه باید مستقیماً با بلوک ها سر و کار پیدا کرده و جایزه خودشان را دریافت می کردند. این قضیه تا زمانی ادامه پیدا کرد که استخرهای استخراج بیت کوین پا به دنیای ارزهای دیجیتالی گذاشتند.

دیگر با استفاده از این استخرها قسمتی از یک بلوک در اختیار ماینر قرار داده شده و جایزه هم از طریق همین استخر بین همه ماینرها توزیع خواهد شد.

استخرهای استخراج بیت کوین بعد از مدتی حسابی معروف شده و به همین خاطر انواع مختلفی هم دارند. برخلاف استخرهای دنیای ما که هرچقدر بزرگتر باشد بهتر و محبوب تر است، استخرهای بیت کوین هرچقدر کوچک تر باشد محبوب تر خواهد بود!

البته این موضوع علت دارد. زیرا استخر بیت کوین هر چقدر کوچک تر باشد تراکم هش ریت ماینرها کم تر بوده و این موضوع به نفع استخراج کنندگان خواهد بود.

استخر استخراج بیت کوین در سرتاسر دنیا

شاید باور نکنید ولی کشور چین صاحب بیشترین استخرهای بیت کوین در دنیا است. رتبه بندی این استخرها بر اساس توان هشت تحت کنترل استخر انجام گرفته و در ادامه لیستی از بزرگترین استخرهای استخراج همراه با توان هش هر کدام در اختیارتان قرار خواهیم داد.

mining pool bitcoin
mining pool

ترتیب معرفی استخرها از بزرگترین به کوچکترین خواهد بود.

استخر AntPool (25.2%)، استخر BTC.TOP (11.2%)، BTC.com (10.2%)، استخرBixin  (8.1%)، استخر BTCC Pool (7.3%)،

استخر F2Pool (5.4%)، ViaBTC (5%)،  استخر BW.COM (5%)، استخر BitClub Network (4.8%)، استخر Bitcoin.com (3%)،

استخر SlushPool (2.6%)، استخر Unknown (2.3%)، استخر GBMiners (2%)، استخر BitFury (1.9%)، استخر CANOE (1.2%)،

استخر 1Hash (1.1%)، استخر Telco 214 (1.1%)، استخر Eligius (1%)، استخر BATPOOL (0.9%)، استخر Waterhole (0.6%)،

استخر ConnectBTC (0.6%)، استخر Bitcoin India (0.2%)، استخر Solo CKPool (0.2%)، استخر BitcoinRussia (0.2%).

قبل از شروع ماینینگ

استخرهای ماینینگ مختلفی برای استخراج انواع ارزهای دیجیتال وجود داشته و همزمان با افزایش اندازه یک استخر، میزان پرداختی آن بین ماینرها کم تر خواهد شد. البته پرداخت جایزه بین ماینرها نیز انواع مختلفی دارد که بهتر است قبل از شروع استخراج در مورد انواع مختلف آن اطلاعات کامل داشته باشید.

  • پرداخت به ازای سهم Pay-per-Share  (PPS)مقدار پرداختی جایزه به هر ماینر ثابت بوده و بعد از ثبت سهم، این جایزه به آن ها پرداخت خواهد شد.
  • نسبی Proportional – هر کار به اندازه سهم مشارکت خود جایزه دریافت خواهد کرد.
  • براساس امتیاز Score-based- در این شیوه پرداخت سهم های جدید نسبت به سه مهای قدیمی امتیاز بیشتری داشته و در نتیجه ماینرها بر اساس زمان ثبت سهم خود جایزه دریافت می کنند. یعنی هر چه سهمی جدیدتر باشد، جایزه هم به همان نسبت بیشتر خواهد بود.
  • پرداخت به میزان N سهم اخیر (PPLNS) – این روش مشابه با روش نسبی است با این تفاوت که عدد N معمولاً دو برابر سختی بوده و تنها به یک دوره محدود نمی شود.
  • Full Pay-Per-Share (FPPS)- این سیستم پرداخت شبیه PPS بوده اما شامل تقسیم کارمزد تراکنش همراه با جایزه بین ماینرها می شود. البته کارمزد تراکنش بر اساس توان هش ماینرها در نظر گرفته خواهد شد.
  • پرداخت حداکثری اشتراکی به ازای هر سهم (SMPPS)- این سیستم توزیع سود شبیه پرداخت به ازای هر سهم است اما میزان پرداختی کمتر از درآمد استخر خواهد بود.

لازم است در انتهای این قسمت بدانید که استخرهای استخراج و استخرهای ابری کاملاً با هم متفاوتند. استخرهای استخراج شامل یک گروه از ماینرها می شود که جایزه آن ها بر اساس سهم هرکدام توزیع می شود اما ماینینگ های ابری، خدمات دهنده ای است که باید بابت استخراج به آن ها پول پرداخت کرده و به عنوان جایزه بیت کوین دریافت کنید.

11 استخر از بهترین استخرهای استخراج بیت کوین در سال 2020

استخر AntPool

antpool mining
Ant pool mining

استخر آنت پول یکی از بزرگترین استخرهای بیت کوین از نظر توان هش در کشور چین است. این استخر توسط بزرگترین تولید کننده سخت افزار بیت کوین با نام تکنولوژی Bitmain اداره می شود.

برای درست کردن استخر خود در داخل سایت Antpool نیاز به پرداخت هیچ پولی نخواهید داشت اما برای شروع ماین در این استخر نیاز به نصب نرم افزار همراه با دستگاه استخراج خود خواهید داشت که می توانید آن را دانلود کنید. رابط کاربری نرم افزار این استخر بسیار حرفه ای طراحی شده و سود به دست آمده توسط ماینرهای شما در داخل نرم افزار قابل مشاهده بوده و می توانید میزان هش ریت ماینرها را هر زمانی که دلتان می خواهد چک کنید.

کارمزد و پرداختی استخر Antpool

همانطور که گفته شد، ساختن اکانت در این استخر کاملاً رایگان است. می توانید برای استخراج سه روش را انتخاب کنید که هر کدام کارمزد متفاوتی خواهد داشت.

استخراج peer to peer با ماینر کارمزد 1%، استخراج PPLNS کارمزد 0% و شیوه PPS کارمزد 2.5% خواهد داشت که از سود دریافتی ماینر کم خواهد شد.

کارمزد تراکنش نیز مشخص نبوده و انت پول آن را به کاربر اعلام نخواهد کرد. اخیراً هزینه تراکنش بیت کوین افزایش یافته و AntPool 1 تا 2 بیت کوین از هر بلوک را نزد خود نگه داشته و با ماینرها به اشتراگ نمی گذارد.

انت پول هیچ محدودیت پرداختی نداشته و موجودی های بیشتر از 0.001 بیت کوین استخراج شده را هر روز رأس ساعت 10 صبح به حساب وارد شده افراد واریز خواهد کرد. حل هر بلوک بیت کوین در داخل استخر Antpool 12.5 بیت کوین جایزه خواهد داشت.

امنیت استخر AntPool

این استخر دارای سیستم امنیت دو مرحله ای 2FA، قفل کیف پول، ارسال پیام هشدار برداشت به ایمیل است که باعث می شود تا این استخر از امنیت نسبتاً بالایی برخوردار باشد. جزئیات عملکرد استخرها در داخل استخر ثبت شده و گردانندگان استخر به فروم ها رسیدگی می کنند.  

نکات مثبت استخر AntPool

استخر آنت پول بزرگترین و محبوب ترین استخر بیت کوین بوده و به خاطر محیط کاربری ساده برای تازه کارهای استخراج بیت کوین مناسب است.

پرداختی ها مناسب بوده و علاوه بر امنیت بالا، استخر دارای شیوه پرداختی PPLNS و PPS است که می تواند برای استخراج کننده ها امتیاز محسوب شود.

نکات منفی استخر AntPool

از آن جایی که این استخر بسیار بزرگ است، میزان سود پرداختی هم به همان نسبت کمتر خواهد بود. نکته منفی دیگر این است که این استخر، کارمزد تراکنش ها را مشخص نکرده است.

استخر Slush Pool

slush pool
slush pool mining

استخر Slush Pool اولین استخر بیت کوینی است که در سال 2010 با اسم Bitcoin Pooled Mining Server راه اندازی شد. اولین بلوکچین این سایت در سال 2012 ایجاد شد و از آن زمان تا این لحظه بیش از حدود 15000 بلوک استخراج شده است.

در حقیقت استخر Slush Pool توسط شرکت Satoshi labs واقع در کشور چک راه اندازی شده است. اولین کیف پول آفلاین بیت کوین نیز توسط این شرکت ساخته شده است.

استخر اسلاش پول به خاطر استفاده از شیوه امتیاز محور خود انحصاری بوده و سهم های قبلی نسبت به سهم های جدید برتری کمتری در شروع هر دوره خواهند داشت. این شیوه باعث شده تا احتمال تقلب توسط دیگر ماینرها و تغییر استخر در وسط دوره به حداقل ممکن برسد.

علاوه بر این برای افرادی که تازه در داخل این استخر ثبت نام می کنند نسخه دمویی در نظر گرفته شده تا بتوانند به طور آزمایشی استخراج در Slush Pool را تجربه کنند.

اطلاعات ماینرها از طریق تصاویر، اطلاعات به طور منظم به روز رسانی شده و اخبار این استخر از طریق شبکه های اجتماعی در اختیار استخراج کنندگان قرار می گیرد.

کارمزد و پرداخت

کارمزد تراکنش استاندارد روی میزان 2% به عنوان سهم هر ماینر در نظر گرفته شده است. پرداختی ها بعد از رسیدن میزان بیت کوین استخراج شده به میزان 0.0002 بیت کوین و در صورت درخواست کاربر صورت خواهد گرفت. شیوه امتیاز محور توزیع پاداش استخراج در بین ماینرها را به عادلانه ترین شیوه ممکن انجام می دهد.

امنیت Slush Pool

استخر اسلاش پول دارای سیستم امنیتی 2FA، قفل آدرس کیف پول همراه با توکن ورودی به جهت نظارت است تا کاربر بتواند امکان مشاهده وضعیت ماینرها را به دیگران داده و نگران هیچ چیز مثل دستکاری یا ایجاد تغییرات در محیط کاربری و وضعیت ماینرها نباشد.

 سرورهایی که استخر اسلاش پول بر روی آن ها راه اندازی شده دارای امنیت بسیار بالایی بوده و از کیف پول بیت کوین کاربران حفاظت اساسی خواهد کرد.

نکات مثبت

استخر Slush pool یکی از پیشکسوت ها و قابل اعتمادترین استخرهای استخراج بیت کوین در دنیا است. محیط کاربری استخر بسیار کاربر پسند بوده و شیوه پخش سود امتیاز محور امکان تقلب در این استخر را به حداقل ممکن رسانده است.

نکات منفی

هزینه تراکنش این استخر نسبت به استخرها دیگر نسبتاً بالاتر است. با وجود اینکه شیوه امتیاز محور یکی از مزیت های این استخر است اما به محض متوقف کردن استخراج، امتیاز کاربر به سرعت کاهش می یابد.

استخر F2Pool

f2pool mining
f2pool mining

استخر اف تو پول یا همان F2Pool یکی از بزرگترین استخرهای بیت کوین چینی است که از سال 2013 راه اندازی شده اتس. علاوه بر بیت کوین این استخر امکان استخراج ارزهایی مثل لایت کوین، اتریوم و زدکش را نیز به کاربران خود می دهد.

میزان سختی شبکه در استخراج بر اساس توان هش خواهد بود. محیط کاربری این استخر به زبان انگلیسی بوده و برای ایرانیان کار کردن با آن بسیار ساده خواهد بود.

کارمزد و پرداخت

استخر F2Pool بر اساس سیستم توزیع پاداش PPS کار می کند و دارای کارمزد 4 درصد است که نسبت به دیگر استخرها بسیار زیاد است. پرداخت ها بعد از رسیدن به میزان 0.0005 بیت کوین قابل برداشت بوده و هر روز ساعت حدود 8 صبح به حساب های وارد شده توسط کاربران واریز خواهد شد.

امنیت استخر F2Pool

این استخر بر بستر پروتکل HTTPS کار کرده و دارای قابلیت قفل کردن کیف پول بیت کوین است. بعد از ثبت نام کردن در داخل این سایت دیگر نمی توانید ایمیل خود را تغییر دهید اما خبری از تأیید دو مرحله ای یا همان 2FA نیست.

نکات مثبت

استخر F2Pool علاوه بر بیت کوین امکان استخراج ارزهایی مثل لایت کوین و زدکش را به کاربران می دهد. مقدار بیت کوین قابل برداشت مقدار قابل قبولی بوده و می توانید با سرعت بیشتری برداشت کنید.

نکات منفی

هزینه 4% برای استخراج نسبت به دیگر استخرها واقعا زیاد و غیر منطقی است.

 استخر BTCC Pool

btcc mining
BTCC pool

استخر BTCC Pool یکی دیگر از استخرهای چینی است که از سال 2014 کار خود را شروع کرده است. این شرکت فعال در حوزه ارزهای دیجیتال برای خود صرافی، کیف پول و بیت کوین های فیزیکی نیز دارد که نشان دهنده اعتبار این استخر است. سایت شامل یک اکانت رسمی با عنوان WeChat است که در آن استخراج کننده ها می توانند میزان توان هش، توان هش استخر و شبکه را در قالب نمودار و با جزئیات بررسی کنند.

هزینه و پرداختی

اطلاعات ارائه شده توسط این استخر بسیار شفاف بوده و همه اطلاعات را با استخراج کنندگان به اشتراک می گذارد.

همچنین این استخر کارمزد تراکنش هایی به ارزش 1 تا 2 بیت کوین را به تمام بلوک های بیت کوین استخر جایزه داده و پرداخت ها به صورت منظم به کیف پول کاربر واریز خواهد شد. پرداخت ها بلافاصله بعد از درخواست صورت گرفته اما بعضی از کیف پول ها ممکن است واریز 30 دقیقه زمان ببرد.

کارمزد این استخر 2 درصد بوده و با سیستم پاداش دهی PPS کار می کند. اخیراً استخر BTCC Pool در مورد تغییر به مدل دیگری از پاداش دهی به عنوان FPPS صحبت کرده و گفته است که در آینده با کارمزد 1 درصد در خدمت ماینرهای بیت کوین خواهد بود.

این استخر چینی برای هر بلوک به ماینرها 12.5 بیت کوین پاداش داده و این میزان بیت کوین را بین همه آن ها پخش خواهد کرد.

مزایا استخر BTCC Pool

استخر بی تی سی سی پول استخری است که خدماتی همچون کیف پول و صرافی را در اختیار کاربران خود قرار می دهد. عملکرد سایت کاملاً شفاف بوده و کارمزد آن نیز منطقی است. جایزه پیشنهادی توسط این سایت میزان قابل قبولی است.

نکات منفی

حساب های کاربری غیر فعال دارای موجودی بیت کوین در صورت غیر فعال بودن بیش از مدت 90 روز توسط سایت به حالت تعلیق درآمده و دارایی آن ها توسط سایت ضبط خواهد شد.

استخر Eligius

 

استخر الیگیوس یا همان Eligius یکی از کوچک ترین استخر های بیت کوین دنیا است که در سال 2011 در آمریکا راه اندازی شد.

بعد از ثبت نام در داخل این استخر، اطلاعات خوب نموداری و تصویری در اختیار شما قرار داده می شود تا حواس شما به میزان درآمدتان باشد.

در این استخر حتی کاربران اجازه دارند وضعیت کاربران دیگر را مشاهده کرده و با کاربران با بالاترین هش ریت آشنا شوند. احتمالاً این یکی از امکانات جذاب و کنجکاو کننده است که تنها توسط این استخر ارائه شده است. همچنین در این استخر می توانید Namecoin همزمان با بیت کوین استخراج کنید.

کارمزد و پرداخت

این استخر برای پرداخت پاداش از مدل PPS بدون کارمزد استفاده می کند. هر کاربر برای اینکه اجازه برداشت بیت کوین استخراج شده خود را داشته باشد باید حداقل به میزان 0.04194304 بیت کوین استخراج کرده باشد!

معلوم نیست این عدد را از کجا به دست آورده اند ولی به محض رسیدن به این عدد می توانید درخواست برداشت بیت کوین خود را بدهید. حتی با وجود متوقف کردن استخراج به مدت چند روز، درآمد شما به صف پرداختی های شما اضافه خواهد شد. این امتیاز به کاربران با توان هش پایین این اجازه را می دهد تا در این مدت سود کسب کنند.

امنیت استخر Eligius

هر موقع قصد ایجاد تغییر در وضعیت ماینرها یا استخر خود را داشته باشید باید حتماً آدرس کیف پول بیت کوین خود را وارد کنید. در حقیقت آدرس کیف پول بیت کوین شما همان نام کاربری شما خواهد بود.

نکات مثبت

به سادگی می توانید از استخر این سایت استفاده کنید و حتی نیازی به ثبت نام هم نخواهید داشت. میزان کارمزد این سایت 0 بوده و برای ارتباط با مشتری شماره مخصوصی را در نظر گرفته اند که جزء امتیازات این استخر به حساب می اید.

نکات منفی

برای پرداخت نیاز است تا به مقدار قابل توجهی از بیت کوین برسید. محیط کاربری استخر نیز چندان جالب و دوست داشتنی نیست!

استخر BTC.com

btc.com
btc.com pool

استخر BTC.com یکی از بزرگترین استخرهای استخراج بیت کوین شرکت Bitmain یا همان خالق استخر AntPool است. این استخر از سال 2015 راه اندازی شده و همراه با استخر استخراج، کیف پول های مخصوص خود را در اختیار کاربران قرار می دهد. این استخر بر اساس پروتکل لایه ای استخراج و VarDiff عمل می کند.

کارمزدها و پرداخت

عملکرد استخر BTC.com نیز شفاف بوده و هزینه تراکنش ها را بین ماینرها توزیع می کند. این استخر بر اساس سیستم توزیع پاداش PPS عمل کرده و کارمزدی حدود 1.5% از ماینرها دریافت می کند.

پرداختی سایت بعد از درخواست حدود 2 ساعت طول کشیده و سرعت پرداخت بستگی به شبکه بیت کوین خواهد داشت. با این حال استخر BTC.com سعی می کند تا پرداختی ها را در کوتاه ترین زمان ممکن انجام دهد.

امنیت

این استخر از سیستم Clourflare برای امنیت در برابر حملات DDoS استفاده می کند تا ماینرها از ایمن بودن اطلاعات سود و هش ریت خود اطمینان داشته باشند.

مزایا

استخر BTC.com در ارائه اطلاعات به ماینرها شفافیت کامل داشته و پشتیبانی و امنیت این استخر کاملاً قابل قبول است.

معایب

گاهی اوقات با توجه به شلوغی شبکه بیت کوین ممکن است پرداخت سود کمی بیش از حد معمول طول بکشد.

استخر BW Pool

bwpool.com
bwpool.com pool

استخر استخراج بیت کوین چینی با نام BW Pool دارای رابط کاربری جذاب و مناسبی است.

علاوه بر استخراج بیت کوین می توانید ارزهای دیگری مثل لایت کوین و اتریوم را با این استخر استخراج کنید. نکته دیگر این است که این استخر بر اساس پروتکل لایه ای استخراج و Vardiff کار می کند.

کارمزد و پرداخت

این استخر استخراج بیت کوین نیز دارای شفافیت مالی مناسبی بوده و هزینه تراکنش ها را بین ماینرها توزیع می کند.

استخر BW Pool از سیستم پرداخت سود PPLNS، PPS و پرداخت SOLO پیروی کرده و میانگین کارمزد آن حدود 1% است. کمترین میزان پرداختی این استخر نیز حدود 0.001 بیت کوین است.

نکات مثبت

این استخر استخراج ارزهای مختلفی را همراه با رابط کاربری ساده در اختیار کاربران خود قرار می دهد. علاوه بر استخر استخراج این شرکت خدمات دیجیتالی دیگری نیز داشته و بر روی رایانش ابری کار می کند.

معایب

این سایت امکان ماینینگ ترکیبی ندارد.

استخر Bixin

bixin pool
bixin mining

استخر استخراج بیت کوین bixin یا بیکسین یکی از بزرگترین استخرهای استخراج بیت کوین در کشور چین است.

این استخر علاوه بر ماینینگ امکاناتی مثل کیف پول مخصوص را در اختیار کاربران خود قرار می دهد.

رابط کاربری ساده استخر bixin و به روز رسانی های منظم این استخر مشاهده و نظارت بر روی ماینرها را برای کاربران آسان می کند.

کارمزد و پرداخت

استخر Bixin از مدل پرداخت سود PPS با کارمزد 4 درصد برای توزیع پاداش ماینرها استفاده کرده و پرداخت ها با سرعت زیاد و به صورت روزانه انجام می شود.

امنیت

این سایت در مقابل حملات DDoS ایمن است.

مزایا

صرافی بیکسین ویژگی های جالبی داشته و کاربر می تواند از قبل جایزه خود را پیش بینی کند.

نکات منفی

کاربران چینی بیشتر ترجیح می دهند تا از این استخر برای ماین کردن استفاده کنند. کارمزد استخر بسیار زیاد و غیر منصفانه است.

استخر Bitfury

استخر استخراج بیت کوین خصوصی بیت فری یا همان Bitfury در گرجستان راه اندازی شده و این شرکت علاوه بر استخر، تولید کننده چیپ ست ها و سخت افزارهای مخصوص استخراج است. بیت فری در تلاش برای غیر متمرکز کردن بیت کوین است. این استخر حدود 11 درصد تمام بلوکه ها را استخراج کرده و کارمزد صفر درصد دارد.

استخر ViaBTC

استخر ویا بی تی سی یا همان ViaBTC استخر تازه پا به میدان گذاشته است که علاوه بر بیت کوین امکان استخراج لایت کوین و بیت کوین کش را به کاربران خود می دهد. استخر ViaBTC از سیستم توزیع سود PPS با کارمزد 4 درصد و PPLNS با کارمزد 2 درصد استفاده می کند. حداقل میزان قابل برداشت از این استخر 0.0001 بیت کوین بوده و امکان استخراج ترکیبی را نیز به کاربران می دهد.

استخر CKPool

این استخر استخراج بیت کوین را با نام KanoPool نیز می شناسند و یکی از کوچکترین استخرهای استخراج بیت کوین است که از سال 2014 راه اندازی شده است.

این استخر از سیستم توزیع سود PPLNS با کارمزد 0.9% همراه با توزیع جایزه هزینه تراکنش استفاده می کند.

برای برداشت بیت کوین از استخر نیاز به میزان خاصی از بیت کوین نداشته و می توانید با هر مبلغی بیت کوین خود را برداشت کنید.

امنیت

این استخر دارای سیستم ایمنی کد تأیید دو مرحله یا 2FA است که باعث شده تا حساب کاربری استخراج کنندگان دارای امنیت بالایی باشد. رابط کاربری این استخر آزار دهنده بوده و به روز رسانی بیش از حد تحمل است.

نتیجه گیری

با توجه به تنوع زیاد استخرهای استخراج بیت کوین و سیستم های متفاوت پرداخت سود، احتمالاً شما هم برای انتخاب دچار چالش شده اید.

شاید حتی ماین کردن به صورت انفرادی بدون استخر شما را وسوسه کرده باشد تا تمام پاداش ها و جایزه ها را تمام و کمال دریافت کنید.

اما توصیه می کنیم اگر در دنیای استخراج کنندگان تازه واردید بهتر است ابتدا یکی از استخرها را انتخاب کرده و برای ماین به آن ها بپیوندید.

بهتر است در هنگام انتخاب استخر به نکاتی مثل امنیت، میزان پاداش و رابط کاربری ساده توجه داشته باشید.

اگر می خواهید در جمع تریدرها باشید و سریع تر از دیگران از اخبار حوزه ارزهای دیجیتال مطلع شوید، حتماً با کلیک روی لینک زیر به کانال و گروه تلگرامی ارتش تریدرهای ای کلابز بپیوندید:

ارسال دیدگاه

درآمد به دلار
+
درآمد به دلار