شما نیز به دنبال کیف پول بیت کوین هستید که کاملاً معتبر و قابل اطمینان باشد؟ بالاخره اول قدم بعد از خرید بیت کوین ذخیره کردن آن داخل یک کیف پول مخصوص بیت کوین است.

از آن جایی که ارز دیجیتال یا همان بیت کوین (BTC) پول کاغذی نیست که بخواهیم در جای امنی قرار دهیم که جلوی چشممان باشد، در نتیجه پیدا کردن بهترین کیف پول برای این پول مجازی هم کار سختی است. کیف پول بیت کوین نیز برای خود انواع مختلفی دارد و باید بدانیم که مطمئن ترین نوع آن برای ایرانیان کدام است.

در این مقاله از سایت ای کلابز به تمامی نکات مهم برای انتخاب یک کیف پول مطمئن و کاربردی برای بیت کوین و آلت کوین ها اشاره خواهیم کرد.

 

آشنایی با انواع کیف پول بیت کوین

به طور کلی 5 نوع کیف پول بیت کوین داریم که البته هر کدام از آن ها معایب و مزایای خود را دارد:

1.کیف پول سخت افزاری بیت کوین

کیف های سخت افزاری بیت کوین همانطور که از اسمشان هم مشخص است یک وسیله قابل لمس است که می توانید بیت کوین و ارزهای دیجیتالی دیگر خود را داخل آن نگهداری کنید.

کیف پول بیت کوین1

این کیف های سخت افزاری ظاهری بسیار شبیه یک فلش دارند که دارای صفحه نمایش کوچک بوده و از طریق درگاه USB به کامپیوتر شما متصل می شود. کیف پول سخت افزاری بیت کوین نیاز به باتری نداشته و از درگاه USB برق مورد نیاز خود را تأمین می کند. در حال حاضر دو نوع کیف سخت افزاری پر استفاده برای بیت کوین در ایران وجود دارد که شامل برندهای زیر می شود:

  • لجر نانو (Ledger Nano wallet)
  • ترزور (Trezor wallet)

البته به خاطر داشته باشید که این مطمئن ترین شیوه برای نگهداری از ارزهای دیجیتالی شما به حساب می آید اما برای خرید آن ها باید هزینه ای بین 1 تا 2 میلیون تومان را درنظر بگیرید.

 

2.کیف پول کاغذی بیت کوین

کیف پول کاغذی بیت کوین برای هر کسی مناسب نیست زیرا برای استفاده از آن کمی باید در زمینه بلاکچین و ارزهای دیجیتال فنی بوده و بی نهایت احتیاط کنید.

کیف پول کاغذی بیت کوین

زیرا بر روی یک تکه کاغذ تمام اطلاعات مهم کیف پول شما که شامل آدرس های عمومی و کلیدهای خصوصی شما درج می شود که هر کسی با در دست داشتن آن برگه کاغذ می تواند تمامی موجودی حساب شما را خالی کند.

البته این روش از نظر غیر قابل هک بودن به صورت آنلاین مزیت محسوب می شود زیرا دیگر کلیدهای خصوصی شما آفلاین بوده و در جایی بر روی اینترنت ذخیره نخواهد شد. برای ساختن کیف پول بیت کوین کاغذی باید از طریق برخی سایت ها اقدام کنید که در مقاله های بعدی ای کلابز به شما آن را آموزش خواهیم داد.

 

3.کیف پول دسکتاپ بیت کوین

این نوع از کیف پول های دسکتاپ بیت کوین برای سیستم عامل های مختلفی همچون مک، ویندوز و لینوکس موجود است که می توانید به سادگی آن ها را روی سیستم نصب کرده و از آن ها استفاده کنید.

معمولاً همه ارزهای دیجیتالی مهم ولت نسخه دیجیتال خود را روزی تولید و برای طرفداران آن ارز دیجیتالی عرضه می کنند. اما نکته بسیار مهم برای استفاده از کیف پول های دسکتاپ، رعایت نکات امنیتی و داشتن پسورد و 2fa یا تأییدیه ایمیل قبل از برداشت از حساب است. همچنین از آن جایی که سیستم شما به اینترنت متصل می شود بهتر است آنتی ویروس آپدیت و فایروال قوی روی سیستم خود داشته باشید.

 

4. کیف پول بیت کوین موبایل

یکی از محبوب ترین کیف پول های بیت کوین نسخه های موبایل آن است، زیرا هم کاربری ساده ای داشته و هم همیشه در دسترس است. در حال حاضر برای تمامی ارزهای دیجیتالی معروف، ولت های موبایلی سازگار با نسخه های اندروید و آیفون (iOS) در دسترس است که می توانید به سادگی روی گوشی خود نصب کرده و از آن ها استفاده کنید.

ولت بیت کوین گوشی

اما قبل از اینکه بخواهید به ولت های بیت کوین موبایل اعتماد کنید باید موارد زیر را مدنظر داشته باشید:

  • کلیدهای خصوصی (Private keys)- جاهایی از ولت که شما کلیدهای خصوصی خود را کنترل می کند.
  • کاربری ساده- رابط کاربری ساده و قابل درک
  • تیم توسعه قوی- پشتیبانی و فعال بودن تیم توسعه کیف پول
  • بک آپ و امنیت ولت- قابلیت پشتیبان گیری و بازگردانی حساب بیت کوین
  • سازگاری- سازگار بودن با سیستم عامل مورد استفاده شما

از آنجایی که کیف پول های نرم افزاری گوشی دائماً با اینترنت در ارتباط هستند به همین خاطر امنیت کمتری داشته و در مقام چهارم قرار می گیرند.

 

5. کیف پول وب بیت کوین

آخرین گزینه ای که می توانید از آن برای نگهداری بیت کوین و ارزهای دیجیتال دیگر خود استفاده کنید، کیف پول وب بیت کوین است. کیف پول وب شبیه همان ولت سخت افزاری است با این تفاوت که برای استفاده از آن همیشه باید به اینترنت وصل باشید. یعنی برای اینکه به ولت خود دسترسی پیدا کنید باید وارد مرورگر شده و از طریق سایت واسطه اقدام به واریز یا برداشت از کیف پول خود کنید.

از آن جایی که کلیدهای خصوصی (Private key) در ولت های وب بیت کوین به صورت آنلاین روی سایت نگهداری می شود در نتیجه ممکن است مورد حمله DDOS قرار گرفته و موجودی حساب تان هک شود. اکنون که با انواع کیف پول بیت کوین آشنا شدیم بهتر است به سراغ هرکدام رفته و بهترین های هرکدام را مورد بررسی قرار دهیم.

 

بهترین کیف پول بیت کوین در سال 1399

1. کیف پول لجر (Ledger Nano)

کیف پول لجر یا همان Ledger یکی از با دوام ترین و مطمئن ترین کیف پول های بیت کوین است که می توانید داشته باشید. برای دسترسی به موجودی کیف پول خود کافی است کیف پول (شبیه فلش) خود را به گوشی یا کامپیوتر خود متصل کنید و موجودی خود را به آن انتقال داده یا از آن برداشت کنید.

جنس این کیف پول از استیل ضد زنگ بوده و همین باعث می شود تا سال های سال بتوانید از آن استفاده کنید.

کیف پول لجر با استفاده از نرم افزار Ledger Live بیش از 1200 ارز دیجیتالی به غیر از بیت کوین را پشتیبانی می کند و می توانید سراغ آلت کوین ها هم بروید.

شاید باور نکنید ولی کیف پول لجر حتی به شما سود هم می دهد. کافی است بعضی از ارزهای دیجیتالی را داخل این کیف پول نگه دارید تا با توجه به موجودی به شما پاداش تعلق گرفته و جایزه شما به صورت اتوماتیک به کیف پول لجرتان واریز شود.

تفاوت بین کیف پول لجر نانو S و لجر نانو X در تعداد کوینی است که می توانید به صورت همزمان داخل آن نگه دارید. داخل لجر نانو S می توانید به طور همزمان 20 ارز دیجیتال مختلف ذخیره کنید. در حالی که لجر نانو ایکس همزمان می تواند از 100 ارز دیجیتالی مختلف  برای شما نگهداری کند.

 

2.کیف پول ترزور (Trezor wallet)

کیف پول بیت کوین ترزور Trezor ایمن ترین کیف پول سخت افزاری دنیا به حساب می آید. البته در هر صورتی باید مراقب کیف پول ترزور خود باشید که اگر دزد آن را از شما بدزدد یا پسورد خود را گم کنید دیگر به هیچ وجه دسترسی به بیت کوین های خود نخواهید داشت.

کیف پول Trezor مثل کیف پول Ledger ظاهری شبیه فلش دارد که می توانید آن را به کامپیوتر یا گوشی هوشمند خود متصل کرده و موجودی خود را نگاه کنید. این کیف پول دارای مدل و قیمت های متفاوتی است که همه مدل های آن مجهز به سیستم تأیید هویت چند فاکتوری است. در حال حاضر این کیف پول بیش از 1000 کوین مختلف را پشتیبانی می کند.

 

3. کیف پول تراست ولت (Trustwallet)

کیف پول تراست ولت یکی از کیف پولهای معتبر قابل استفاده بر روی گوشی های هوشمند است. کیف پول Trustwallet توسط صرافی معتبر و شناخته شده بایننس توسعه پیدا کرده است. در حال حاضر تراست ولت یکی از معتبرترین کیف پولهای مخصوص گوشی برای ایرانیان است که پشتیبانی در هر ساعتی از روز پاسخگوی شما خواهد بود.

نکته بسیار مهم دیگر سادگی و رابط کاربری ساده این نرم افزار برای افراد تازه کار کریپتو است.در حال حاضر این کیف پول از بیت کوین و بیش از 42 کوین و 100 ها توکن دیگر پشتیبانی کرده و بر روی گوشی های با سیستم عامل اندروید و iOS در دسترس است.

 

4. کیف پول کوینومی (Coinomi)

کوینومی ساده ترین کیف پول ارزهای دیجیتال در دنیاست که هر تازه کاری می تواند با آن کار کند. اما متأسفانه این کیف پول پاسخگوی کاربران نبوده و ایرانیان متعددی سرمایه خود را در این کیف پول از دست داده اند. زیرا ظاهراً این شرکت پاسخگوی ایمیل یا تماس کاربران نیست.

با این وجود این کیف پول از نظر تعداد دانلودها در صدر کیف پول های بیت کوین قرار داده و بیشترین ستاره را به خود اختصاص داده است. کوینومی کلیدهای خصوصی را روی دستگاه کاربر ذخیره کرده و کنترل دارایی ها را به خود کاربر نصب کننده خواهد داد.

 

5. کیف پول اکسودوس (Exodus)

این ولت نسخه دسکتاپ بوده و می توانید آن را همزمان بر روی گوشی، لپ تاپ یا سیستم خانگی خود نصب کنید. اگر علاوه بر امنیت کیف پول، جذابیت ظاهری آن نیز برای شما اهمیت دارد در انتخاب این کیف پول شک نکنید.

کیف پول بیت کوین Exodus

کیف پول بیت کوین اکسودوس تمامی ارزهای دیجیتالی شما داخل ولت را به صورت تصویری مثل پرتفوی گرافیکی بورس و در قالب چارت نشان خواهد داد. در حال حاضر این کیف پول از بیش از 100 کوین علاوه بر بیت کوین پشتیبانی می کند.

 

6. کیف پول بیت کوین اتمیک (Atomic Wallet)

این کیف پول نیز یکی از ولت های دسکتاپ بیتکوین است که بسیاری از فعالان بازار کریپتو از آن استفاده می کنند. در حال حاضر این کیف پول برای سیستم عامل های ویندوز، مک و لینوکس در دسترس بوده و برای کاهش هزینه ها و استقلال بیشتر از تکنولوژی بیت تورنت بهره می گیرد.

علاوه بر این کیف پول اتمیک به کاربران این اجازه را می دهد تا با کارت بانک های خارجی اقدام به خرید ارزهای دیجیتالی داخل نرم افزار کنند.

در حال حاضر ولت اتمیک از بیش از 500 ارز دیجیتالی و توکن مختلف پشتیبانی می کند اما یکی از نقاط ضعف این ولت پشتیبانی ضعیف آن است.

منبع: Coinsutra و Thebalance

ارسال دیدگاه

درآمد به دلار
+
درآمد به دلار