صرافی کوین بیس که یکی از پلتفرم های پیشتاز در خرید ارزهای دیجیتال با واحدهای پولی مثل دلار، یورو و غیره در شرق دنیا محسوب می شود، اخیراً دچار مشکلاتی در زمینه برندینگ و عملکرد شده که آن را با چالش های زیادی روبرو کرده است.

افشای خبر جدید مبنی بر همکاری صرافی کوین بیس (Coinbase) با دولت آمریکا نیز حکم تیر خلاص را برای این صرافی داشت و اکنون این صرافی بزرگ را با چالش های بسیاری مواجه کرده است. البته این کل ماجرا نبوده و مشتریان ناراضی پشت این قضیه وجود دارد که بد نیست به سراغ داستان یکی از این مشتریان داخل توئیتر برویم:

صرافی کوین بیس

همانطور که در این پیام توئیتری نیز مشخص است، یکی از کاربران صرافی کوین بیس از خطاهای به وجود آمده در حین معامله ابراز نارضایتی می کند. اکانت پشتیبانی صرافی کوین بیس نیز بعد از عذر خواهی دستور رسیدگی هرچه سریع تر به این موضوع را می دهد.

اما متأسفانه کاربر ناراضی اعلام می کند که بسیار دیر جواب داده اند و اکانت خود را قبلاً بسته است.

اوایل هفته اخیر بود که به کلی عملکرد صرافی کوین بیس نیز زیر سؤال رفت. زیرا این صرافی بعد از دامپ اخیر قیمت بیت کوین (BTC)حدود 26 دقیقه غیر فعال بود و هیچ یک از کاربران دسترسی به آن نداشتند. نکته بسیار مهم این قضیه این است که این اولین باری نیست که چنین مشکلی برای این اکسچنج به وجود آمده و این قضیه تاکنون چندین بار تکرار شده است.

کاملاً مشخص است که موتورهای صرافی کوین بیس بعد از به وجود آمدن نوسانات شدید دیگر قدرت خدمات دهی نداشته و کلاً از دسترس خارج می شود.

 

آیا صرافی کوین بیس به دولت فروخته شده است؟

علاوه بر تمامی مشکلات فنی به وجود آمده برای صرافی Coinbase، اکنون مدارک و اسنادی مبنی بر فروخته شدن خدمات تحلیلی این صرافی به خدمات درآمد داخلی (IRS) یا همان اداره زیر مجموعه وزارت خزانه داری ایالات متحده آمریکا و سازمان مبارزه با قاچاق مواد مخدر (DEA) منتشر شده و همین اخبار برای سلب اعتماد کاربران صرافی کوین بیس کافی است. این موضوع به قدری شوکه کننده بوده که حتی سرمایه گذاران این صرافی را هم به شک انداخته است.

همه این ها در حالی است که صرافی کوین بیس از تاریخ آغاز کار خود یعنی ال 2012 بیش از 30 میلیون کاربر از سراسر دنیا را دور هم جمع کرده است.

با وجود اینکه این صرافی کاملاً این موضوع را رد کرده و گفته هیچ تبانی بین اطلاعات این صرافی و سازمان های دولتی صورت نگرفته و جملات زیر آخرین گفته های سخنگوی صرافی کوین بیس در این مورد جنجالی است:

“داده های تحلیلی کوین بیس از داده های همگانی موجود، آنلاین به دست آمده و حاوی هیچ یک از اطلاعات هویتی افراد نیست. حتی فرقی نمی کند که این فرد از صرافی کوین بیس استفاده کند یا نکند… همچنین کوین بیس این اطلاعات را تنها برای بررسی موارد خاص در اختیار مؤسسات مالی و سازمان های اجرای قانون قرار خواهد داد.

 

عملکرد ضعیف صرافی کوین بیس

از دست خارج شدن سایت در تاریخ 1 ژوئن و همزمان با ریزش بیت کوین نیز یکی دیگر از مواردی بود که حسابی مورد تمسخر کاربران شبکه های اجتماعی علاقمند به ارزهای دیجیتال قرار گرفت و باعث تخریب هرچه بیشتر این صرافی شد.

به گفته یکی از مسئولان این صرافی، به یکباره بعد از ریزش بیت کوین تنها در عرض 4 دقیقه ترافیک سایت صرافی 5 برابر شد. همین باعث شد تا دیگر شبکه پاسخگوی ترافیک کاربران نباشد.

علی رغم تمامی این مشکلات، صرافی کوین بیس متعهد شده تا وضعیت عملکردی سایت را بهبود ببخشد و چنین مشکلاتی دیگر در آینده تکرار نشود. اما از آن جایی که وقوع چنین اتفاقاتی در این صرافی دور از انتظار نیست به همین خاطر بسیاری از تریدرها به خصوص آربیتراژر ها احتمالاً برای همیشه ارتباط خودشان با این صرافی را قطع خواهند کرد.

چون همین نوسان ها است که سود آربیتراژها را تضمین می کند و آن ها باید از همین فرصت ها بیشترین استفاده را ببرند. علاوه بر این وجود صرافی های قوی مثل کراکن، جمینی و کش اپ می تواند مشکلات به وجود آمده برای این صرافی آمریکایی را شدیدتر از این هم بکند.

 

منبع: Coingape

ارسال دیدگاه

درآمد به دلار
+
درآمد به دلار