بدون شک شماهم بارها و بارها نام پرفکت مانی را شنیده‌اید. اما پرفکت مانی چیست و چرا بسیاری از مردم از آن استفاده کرده یا حتی آن را در سایت‌های مختلف خرید و فروش می‌کنند؟ در این مقاله از سایت‌ای کلابز به تمامی این سؤالات پاسخ خواهیم داد پس تا انتها با ما همراه باشید.

پرفکت مانی چیست؟

پرفکت مانی در حقیقت یک سیستم پرداخت الکترونیکی غیرنقدی است که در تمامی تراکنش‌ها در بستر اینترنت انجام می‌شود. این شبکه پرداختی گسترده در سال 2007 کار خود را آغاز کرد و اطلاعات حقیقی و ثبت شرکت پرفکت مانی مربوط به پاناما در آمریکای مرکزی است. در نتیجه پرفکت مانی برای کشور آمریکا است.

این سیستم پرداختی در اصل به عنوان یک ابزار پرداخت لحظه‌ای و ایمن به وجود آمد و برای جابه جایی پول بین کاربران خصوصی کار خود را آغاز کرد.

1. کاربرد پرفکت مانی چیست؟

حساب پرفکت مانی کاربردهای بسیار زیادی دارد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد:

انتقال پول بین کاربران
دریافت پول بر روی سایت (پرداختی کاربران سایت شما)
پرداخت هزینه خدمات یا کالاها در اینترنت
خرید بیت کوین، طلا، دلار و یورو
ثبت نام و دریافت وام داخل سیستمی

پرفکت مانی همانند پی پال و سایر پلتفرم‌های پرداخت است و می‌توانید به راحتی از طریق سایت‌های واسطه تومان خود را تبدیل به دلار پرفکت مانی کنید. قیمت دلار Perfect Money نیز همانند دلار هر روز تغییر کرده و می‌توانید نرخ آن را از داخل سایت‌های واسطه‌ای چک کنید.

اما اجازه دهید در همین ابتدا به یکی از معایب بزرگ perfect money اشاره کنیم. اینکه شما نمی‌توانید از حساب پرفکت مانی خود برداشت کرده و آن را مستقیماً به بانک خود انتقال دهید. برای داشتن پول نقد باید پرفکت مانی خود را از طریق واسطه‌ها نقد کرده و آن را تبدیل به تومان کنید.

به همین خاطر است که هر روز پیام‌های بسیاری در مورد خرید و فروش پرفکت مانی در سایت‌های مختلف مشاهده می‌کنید.

2. آیا پرفکت مانی تحریم است؟

یکی از بزرگترین امتیازات این سیستم پرداخت تحریم نبودن آن است. با وجود اینکه بسیاری از خدمات پرداختی برای ایرانیان غیر قابل دسترس است اما پرفکت مانی اقدام خاصی در زمینه ایران انجام نداده و حتی بخش زبان فارسی داشته و خدمات احراز هویتی برای کاربران ایرانی درنظر گرفته است.

البته آی پی سایت پرفکت مانی از سمت ایران فیلتر بوده و برای ورود به سایت پرفکت مانی حتماً از فیلترشکن استفاده کنید. پیشنهاد می‌کنیم از فیلترشکن آی پی ثابت آمریکا برای ورود به سایت Perfcet money استفاده کنید.

3. آموزش ساخت حساب پرفکت مانی Perfect money

برای ساخت حساب پرفکت مانی ابتدا وارد سایت اصلی آن به آدرس Perfectmoney.is شده و سپس دکمه Sign up یا همان ثبت نام را از منوی بالایی سایت انتخاب کنید.

پرفکت مانی چیست

یکی از مزایای سایت پرفکت مانی پشتیبانی از زبان فارسی است که به راحتی می‌توانید از زبان در بالا سمت راست زبان فارسی را انتخاب کرده تا زبان نوشتاری سایت به فارسی تغییر پیدا کند. بعد از ورود به صفحه ثبت نام با فرم ثبت نامی روبرو می‌شوید که درآن باید اطلاعات هویتی و حقیقی خود را وارد کنید. دقت کنید که از وارد کردن اطلاعات جعلی خودداری کنید زیرا در این صورت در بخش احراز هویت با مشکل روبرو خواهید شد.

ثبت نام پرفکت مانی

نکته: برای ثبت نام به ترتیب به یک نام کاربری (username)، نام و نام خانوادگی، شهر، آدرس، کشور، کدپستی، ایمیل و شماره تلفن همراه خود نیاز خواهید داشت.

بعد از وارد کردن اطلاعات شخصی خود باید با زدن تیک i agree with terms and conditions قوانین سایت پرفکت مانی را پذیرفته و سپس روی دکمه Register کلیک کنید تا ثبت نام‌تان کامل شود.

در مرحله بعدی به ایمیلی که در هنگام ثبت نام وارد کردید یک کد عضویت یا همان Member id ارسال می‌شود که باید از آن برای ورود به حساب خود استفاده کنید. در نتیجه بهتر است این کد را در جایی یادداشت کرده تا در مواقع مورد نیاز به آن دسترسی داشته باشید.

نحوه شارژ و خرید پرفکت مانی

همانطور که پیش از این هم گفته شد، شیوه‌های بسیاری برای شارژ حساب پرفکت مانی وجود دارد و آسان‌ترین آن استفاده از سایت‌های واسطه برای خرید و فروش پرفکت مانی است. کافی است یکی از سایت‌های معتبر و قابل اعتماد خرید و فروش پرفکت مانی را پیدا کرده و در آن عضو شوید.

با یک بار ثبت نام می‌توانید از این به بعد Perfect Money مورد نیاز خود را از طریق سایت خریداری کرده و به حساب خود منتقل کنید. به خاطر داشته باشید که پرفکت مانی به صورت یورو و دلار موجود است که بیشتر سایت‌های واسطه ایرانی با دلار پرفکت مانی کار می‌کنند.

آیدی پرفکت مانینکته: البته دقت داشته باشید که برای خرید و فروش پرفکت مانی از سایت‌های واسطه نیاز به احراز هویت با کارت ملی و کارت بانکی خواهید داشت. این احراز هویت برای جلوگیری از فیشینگ استفاده می‌شود.

شماره حساب پرفکت مانی چیست

بعد از ثبت نام و ساخته شدن اکانت شما در داخل سایت پرفکت مانی باید وارد پنل کاربری خود Login کرده و به اطلاعات حساب خود دسترسی پیدا کنید. شماره حساب شما برای انتقال پرفکت مانی در داخل صفحه اول پنل کاربری قابل مشاهده است که باید آن را با توجه به خرید دلاری و یورویی خود کپی کرده و به سایت‌های واسطه بدهید تا پرفکت مانی شما را به حساب شما انتقال دهند.

احراز هویت پرفکت مانی

یکی از سؤالاتی که همین ابتدا ممکن است ذهنتان را درگیر کند این است که آیا احراز هویت در سایت پرفکت مانی ضروری است؟ خیر، اما به این نکته توجه داشته باشید که کارمزد حساب‌های احراز هویت نشده 2 درصد برای تراکنش است که در صورت احراز هویت این مقدار به 0.5 درصد کاهش یافته و قابلیت‌های خاص مثل دریافت وام به حساب شما افزوده خواهد شد.

 

نتیجه گیری پرفکت مانی چیست

حساب پرفکت مانی یکی از بهترین راه های پرداخت های برون مرزی برای ایرانیان در شرایط تحریم است که به راحتی می توان با استفاده از بیت کوین یا سایت های واسطه اقدام به خریداری دلار یا یورو پرفکت مانی کرده و خرید خدمات از سایت های خارجی و برون مرزی را ساده کرد.

احراز هویت در پرفکت مانی اجباری نبوده ولی بهتر است برای کاهش کامزدها اکانت خود را وریفای کنید.

منبع: Onyxchange

ارسال دیدگاه

درآمد به دلار
+
درآمد به دلار