طبق آخرین نظرسنجی که توسط بخش مدیریت سرمایه دیجیتال شرکت سرمایه گذاری گری اسکیل (Garyscale) انجام گرفت، علاقه مندی سرمایه گذاران نسبت به سرمایه گذاری روی بیت کوین روز به روز در حال افزایش است.

با توجه به آمارها می توان به این نتیجه رسید که بیت کوین و بازار ارزهای دیجیتال در مرحله اصلی پذیرفته شدن در سرتاسر دنیا به خصوص آمریکا هستند.

روز سه شنبه در آخرین مطالعه سرمایه گذاری بیت کوین منتشر شده توسط شرکت گری اسکیل مشخص شد که بیش از نیمی از مردم آمریکا (55%) عنوان کرده اند که علاقمند به سرمایه گذاری بر روی بیت کوین در سال 2020 هستند و احتمالاً به زودی این کار را انجام خواهند داد.

اگر بخواهیم این مطالعه آماری را نسبت به نمونه آماری به دست آمده از سال قبل مقایسه کنیم. متوجه می شویم که علاقمندان به سرمایه گذاری بر روی ارزهای دیجیتال به خصوص بیت کوین نسبت به سال گذشته حدود 19% افزایش داشته است.

علاوه بر این آمارهای به دست آمده نشان می دهد که اکثر افراد شرکت کننده در نظر سنجی در طول 12 ماه گذشته برای خرید ارز دیجیتال اقداماتی انجام داده اند. همچنین 38% از این افراد در طول 4 ماه گذشته بر روی بیت کوین سرمایه گذاری کرده و 26% در طول 5 تا 6 ماه گذشته و 19% در طول 7 تا 12 ماه گذشته بخشی از پول خود را وارد کریپتو کرده اند.

نکته بسیار جالب این نظر سنجی این است که بسیاری از افراد علت ورود خود به بازار ارزهای دیجیتال را فراگیر شدن ویروس کرونا عنوان کرده اند. بر اساس آمارهای به دست آمده چیزی حدود 63% از افراد شرکت کننده در این نظرسنجی ویروس کرونا را علت تمایل خود به بیت کوین و ارز دیجیتال دانسته اند.

 

آمار سرمایه گذاری آمریکایی ها بر روی بیت کوین

مجموع تعداد سرمایه گذاران بیت کوین نسبت به سال گذشته از 21 میلیون نفر به 32 میلیون نفر رسیده است. این عدد نشان دهنده رشد 11 میلیون نفری نسبت به مشابه پارسال است.

تقریباً نیمی از شرکت کنندگان نیز باور دارند که بیت کوین و ارزهای دیجیتال تا پایان امسال مقبولیت بسیار بیشتری پیدا خواهند کرد. در کنار این آمارها اطلاعات جالب دیگری نیز نهفته است. مثل اینکه افراد دارای تحصیلات و کسانی که به دانشگاه رفته اند علاقه بیشتری به سرمایه گذاری بر روی ارزهای دیجیتال دارند. همچنین مردان دو برابر بیشتر از زنان به بیت کوین اعتماد کرده و روی آن سرمایه گذاری کرده اند.

سرمایه گذاران مطرح آمریکایی نیز علت اصلی ورود خود به بازار ارز دیجیتال را هزینه بسیار کم برای شروع و پتانسیل بالای رشد عنوان کرده اند. به گفته این سرمایه گذاران دلایل گفته شده 59% انگیزه بیشتری به آن ها برای سرمایه گذاری بر روی بیت کوین و ارز دیجیتال داده است.

البته این تحقیق نتایج منفی نیز به همراه داشت. مثل اینکه افراد دارای سن بین 55 تا 64 سال فقط 40% با بیت کوین و ارز دیجیتال آشنایی داشته و تنها 30% از آن ها حاضر بودند سرمایه خود را وارد دنیای کریپتو کنند. همچنین افرادی جوان و نوجوانی که مخالف ورود به بازار ارز دیجیتال بودند دلایلی مشابه با افراد مسن را عنوان کرده و ارزهای دیجیتال را ناامن می دانستند.

افراد مسن معمولاً ارزهای دیجیتال را پرنوسان و خطرناک دانسته و ترجیح می دهند تا هرگز پول و سرمایه خود را وارد این بازی پر ریسک نکنند.

 

منبع: Coindesk

 

ارسال دیدگاه

درآمد به دلار
+
درآمد به دلار