خالق تلگرام، پائول دارو که این روزها نامش به خاطر ارز دیجیتال TON در بلاکچین سر زبان ها است. به تازگی ایده جدیدی برای فروش نام های کاربری و لینک به شکل NFT داشت.

پائول در این مورد گفت:« تصور کنید چقدر جالب می شود که 700 میلیون کاربر تلگرام قادر باشند تا از طریق حراج نام های کاربری، لینک گروه ها و کانال های اختصاصی و رزرو شده را خریداری کنند.»

 

ایده جدید خالق تلگرام برای حراج نام کاربری به شکل NFT

پائول دوروف خالق اپلیکیشن پیام رسان تلگرام به تازگی با ایده ایجاد یک فروشگاه برای فروش «اسمارت کنترکت های شبه NFT» خبر داد تا از این طریق بتوانند نام های کاربری پردرخواست را به حراج بگذارند.

او بعد از استقبال کاربران از ایده او برای فروش و حراج دامین ها در Open Network (TON) و موفقیت آمیز بودن آن به این فکر افتاده تا کاربران بتوانند بعضی از نام های کاربری و آدرس کانال و گروه های خاص تلگرامی را از طریق حراج خریده و برای خود رزرو کنند.

در پروژه قبلی پائول که از آن استقبال شد، پروژه بلاکچینی Open Network (TON) که یک بلاکچین تک لایه بوده و توسط تیم تلگرام ایجاد شده بود. سرویس DNS TON راه اندازی شد تا از طریق آن کاربران بتوانند برای کیف پول های ارز دیجیتال، اسمارت کانترکت ها و وب سایت های خود نام های اختصاصی و قابل خواندن انتخاب کنند.

او در ادامه گفت:« تصور کنید که چقدر جذاب می شود تمام کاربران تلگرام به بازاری دسترسی داشته باشند که درآن بتوانند بعضی از آدرس ها و یوزرنیم های محبوب مثل @storm یا @royal را خرید و فروش کنند.

این ایده باعث می شود تا پلتفرمی ایجاد شود که کاربران بتوانند نام های کاربری خود را در بستری امن در قالب NFT شبه اسمارت کانترکت با دیگر کاربران معامله کنند.

بعدها می توانیم حتی کانال ها، استیکرها یا ایموجی ها را نیز وارد این فروشگاه کنیم.

به تازگی TON DNS تلگرام حراجی برگزار کرد و دامنه هایی مشابه ENS .eth را با پسوند .ton به فروش گذاشت که از آن استقبال بسیار خوبی شد.

شبکه TON در حال حاضر از زبان برنامه نویسی FunC برای ماشین مجازی TON و اجرایی سازی اسمارت کانترکت ها بر روی شبکه بلاکچین استفاده می کند که اگر بخواهد NFT ها را نیز عرضه کند احتمال زیاد باید از همین استاندارد استفاده کند.

دوروف پس از شکست در نبرد با دادگاه در سال 2020  از این پروژه کناره‌گیری کرد و روی تلگرام تمرکز کرد. از آن زمان، توسعه دهندگان open source  پروژه را تحت عنوان Open network احیا کردند.

اگر به خاطر داشته باید ابتدا پروژه TON تنها به این خاطر راه اندازی شد که بتواند بستری برای پرداخت های داخل تلگرام باشد. اما در مراحل بعدی با مقامات امنیتی آمریکا و کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) به مشکل خورد و به همین خاطر مجبور شدند تغییراتی در برنامه خود ایجاد کنند.

ارسال دیدگاه

درآمد به دلار
+
درآمد به دلار