واقعاً برای اولین بار چگونه بیت کوین بخریم؟ بعد از علاقه مند شدن به بیت کوین مرحله بعدی خرید آن است.

شاید فکر کنید خرید بیت کوین کار سختی بوده و به این راحتی ها نیست. اما شک نکنید اینکار ساده تر از ثبت نام داخل یک نرم افزار موبایلی خواهد بود. البته در ایران خرید بیت کوین برای بار اول کمی سخت تر از کشورهای دیگر بوده ولی برای دفعات دیگر کارتان فوق العاده راحت خواهد بود.

خب بهتر است سر اصل مطلب برویم و مرحله به مرحله ببینیم چگونه بیت کوین بخریم.

مرحله اول چگونه بیت کوین بخریم؟

چگونه بیت کوین بخریم
Buy bitcoin with toman

برای خرید بیت کوین باید یک سری موارد را آماده کنید تا بتوانید بیت کوین خریده و آن را در محل امنی نگه دارید که در ادامه برای آماده کردن این موارد به شما کمک خواهیم کرد:

کیف پول دیجیتال (Digital Wallet)

در اولین مرحله برای خرید بیت کوین و انتقال آن به یک مکان امن نیاز به یک کیف پول بیت کوین خواهید داشت که به آن (Wallet) گفته می شود. از آن جایی که سکه های بیت کوین وجود خارجی ندارد، در نتیجه کیف پول بیت کوین هم واقعی نخواهد بود. برای داشتن کیف پول بیت کوین کافی است داخل پلی استور رفته و یکی از ولت های معتبر بیت کوین را نصب کنید.

اگر تصمیم گرفتید مستقیم پول خود را وارد کیف پول صرافی های خارجی کنید، حتماً مقاله ثبت نام داخل بایننس را با دقت مطالعه کنید.

البته دقت داشته باشید که در حین ثبت نام در داخل اپلکیشن موبایل کیف پول بیت کوین یک سری کد در اختیار شما قرار می گیرد که حتماً باید آن ها را در محل امنی یادداشت کنید.

مدارک خود را آماده کنید.

برای خرید بیت کوین از صرافی های آنلاین ایرانی نیاز به مدارک شخصی خواهید داشت. بعد از اینکه کیف پول بیت کوین خود را ایجاد کردید باید به سراغ پوشه مدارک خود رفته و کارت ملی خود را در دسترس قرار دهید. کارت ملی برای احراز هویت شما مورد استفاده قرار می گیرد تا صرافی از پول واریز شده به داخل حساب شرکت اطمینان حاصل کند که حتماً از کارت خود شما انتقال داده شده است. احراز هویت برای جلوگیری از اقدامات مخرب فیشینگ (برداشت از حساب افراد دیگر) مورد استفاده قرار می گیرد.

باز کردن حساب بانکی و گرفتن کارت بانک

حالا که متوجه شدید چگونه بیت کوین بخریم یکی دیگر از مواردی که برای خرید بیت کوین حتماً به آن نیاز پیدا خواهید کرد داشتن حساب بانکی است. قطعاً با پولی که داخل منزل یا داخل کیف پول شماست نمی توانید از یک سایت خرید کنید!

باید ابتدا یک حساب بانکی داخل بانک باز کرده و کارت بانکی دریافت کنید. سپس پول را داخل حساب ریخته و نرم افزار رمز پویا را بر روی گوشی موبایل خود نصب و فعالسازی کنید.

نکته مهم دیگر برای خرید بیت کوین این است که برای احراز هویت داخل صرافی آنلاین به عکس کارت بانکی که از آن پول ارسال می کنید نیاز خواهید داشت. معمولاً احراز هویت برای کارت بانکی به این صورت انجام می شود که باید کارت بانکی را در دست گرفته و با آن عکس سلفی گرفته و برای صرافی ارسال کنید.

دقت کنید که در فرآیند ثبت نام در داخل صرافی کارت بانکی حتماً باید به نام خود شما باشد.

  • یافتن صرافی معتبر برای خرید پول دیجیتالی (BTC)

مرحله مهم بعد از سؤال چگونه بیت کوین بخریم، یافتن صرافی معتبر است. اگر صرافی آنلاینی مدنظرتان نیست می توانید با مشورت گرفتن از افراد حرفه ای در این زمینه یا جستجو در داخل اینترنت بهترین صرافی های آنلاین ایرانی برای خرید بیت کوین را پیدا کنید.

در قدم بعدی باید داخل صرافی حساب کاربری باز کرده و فرآیند احراز هویت (Verify) را آغاز کنید.

 

مراحل احراز هویت صرافی های ایرانی

  • عکس سلفی با کارت ملی
    • 4.2 عکس سلفی با کارت بانکی
    • 4.3 عکس سلفی همراه با برگه که به صورت دستی جمله ای را روی آن نوشته و در دست خود نگه می دارید. به عنوان مثال روی برگه باید بنویسید: اینجانب، نام و نام خانوادگی

      جهت احراز هویت در صرافی …. و سپس برگه را امضا کرده و تاریخ بزنید.

  • البته دقت کنید که در حین سلفی گرفتن با کارت بانکی بهتر است تاریخ انقضاء و CCV کارت را بپوشانید.
  • 4.4 شماره تلفن ثابتی را برای احراز هویت محل سکونت یا کار خود وارد کنید. دقت داشته باشید که در زمان خاصی برای تأیید تلفن ثابت با شما تماس گرفته خواهد شد در نتیجه باید بتوانید تماس را پاسخ بدهید.
  • واریز پول و خرید بیت کوین

در مرحله آخر و نهایی بعد از تأیید احراز هویت خود باید اقدام به خرید بیت کوین کنید. کافی است پول را به حساب صرافی واریز کرده و بعد از وارد کردن آدرس بیت کوین، آن را داخل کیف پول بیت کوین خود دریافت کنید.

 

 

نتیجه گیری

خرید بیت کوین برای اولین بار شاید کار سختی به نظر برسد ولی دقت داشته باشید که مراحل بالا را کافی است فقط یکبار انجام داده و دفعات بعد به سادگی خرید خود را با انتقال پول انجام دهید. خب حالا متوجه شدیم که چگونه بیت کوین بخریم.

اگر می خواهید در جمع تریدرها باشید و سریع تر از دیگران از اخبار حوزه ارزهای دیجیتال مطلع شوید، حتماً با کلیک روی لینک زیر به کانال و گروه تلگرامی ارتش تریدرهای ای کلابز بپیوندید:

نکته بسیار مهم این است که مراقب فروشندگان کلاهبردار بیت کوین بوده و حتماً قبل از انتخاب صرافی با فعالان بیت کوین مشورت کرده و به دنبال صرافی با قیمت تتر و بیت کوین پایین تر باشید.

 

منبع: investopedia

ارسال دیدگاه

درآمد به دلار
+
درآمد به دلار