شماهم حرفهای زیادی در مورد ماینر بیت کوین شنیده اید ولی اطلاعات دقیقی در مورد ماینر بیت کوین و انواع ماینر و عملکرد دقیق آن ندارید؟ خب، تبریک می گوییم چون مطلب مناسبی را برای خواندن انتخاب کرده اید. در این مقاله از سایت ای کلابز تمامی این موارد و جزئیات مربوط به ماینر بیت کوین چگونگی عملکرد آن را برای شما توضیح خواهیم داد تا استاد ماینر بیت کوین شوید!

در ابتدا توضیح مختصری در مورد ماینر بیت کوین می دهیم تا با این اصطلاح آشنا شوید و سپس به سراغ توضیح خود بیت کوین خواهیم رفت.

 

ماینر بیت کوین چیست؟

احتمالاً شماهم کلمه «ماینر بیت کوین» را شنیده اید ولی معنی دقیق آن را نمی دانید. فقط می دانید که دیگران با استفاده از ماینر بیت کوین پول به دست می آورند آن هم به دلار! اگر می خواهید بسیار سریع با معنای ماینر و بیت کوین آشنا شوید. برای تان به سریع ترین شکل ممکن این دو کلمه را توضیح خواهیم داد.

ماینر (miner) یک کلمه انگلیسی بوده و در حقیقت به معنای استخراج کننده است. ماینر دستگاهی به شکل مستطیل و دارای ابعاد کوچک به اندازه یک سرخ کن است. با وصل کردن این دستگاه به برق و اینترنت می توان شروع به استخراج پول الکترونیکی یا همان بیت کوین کرد. (البته نه به همین سادگی ها، برای درک بهتر شما موضوع را ساده کردیم)

ماینر بیت کوین

البته نقش بیت کوین ها را دست کم نگیرید. در حقیقت ماینرها هسته مرکزی شبکه بیت کوین بوده و علاوه بر حفظ امنیت شبکه، وظیفه تأیید تراکنش های بیت کوین را نیز بر دوش دارند که در قسمت های دیگر مقاله برایتان توضیح خواهیم داد.

بیت کوین (Bitcoin) نیز یک کلمه انگلیسی دیگر است که به پول دیجیتالی گفته می شود. پولی که وجود خارجی نداشته و فقط در دنیای مجازی وجود دارد. یعنی بیت کوین پول یا سکه ای نیست که بتوانید آن را در دست گرفته یا آن را لمس کنید. احتمالاً این سؤال برای شما پیش می آید اگر این پول وجود خارجی ندارد پس چطور می توان آن را خرج کرد.

خب نکته جالب داستان همینجاست. بیت کوین بر روی شبکه ای به نام بلاکچین قرار گرفته و همه حساب و کتاب های این پول دیجیتالی بر روی این شبکه انجام می شود. برای دیدن موجودی حساب بیت کوین خود نیز باید وارد کیف پول های دیجیتالی خود شوید که این کیف پول ها هم قابل لمس نیستند و روی سیستم کامپیوتر یا گوشی شما نصب می شوند.

حالا بخواهیم این دو کلمه را در کنار هم بگذاریم و توضیح بدهیم می شود (Bitcoin Miner) یا همان ماینر بیت کوین، به معنی دستگاهی که می تواند بیت کوین استخراج کرده و برای شما سود دلاری داشته باشد.

 

دقیقاً بیت کوین چیست؟

اگر بیت کوین را به طور کامل میشناسید، بهتر است از این قسمت مقاله عبور کرده و سراغ بخش بعدی بروید. اما اگر می خواهید بیت کوین را مثل حرفه ای ها بشناسید حتماً این بخش را تا انتها بخوانید.

بیت کوین یک نوع پول است، اما پولی که دیجیتالی است و به آن یک نوع ارز دیجیتال می گویند. البته در ایران به جای کلمه ارز دیجیتال از کلمه رمز ارز استفاده می شود. برای درک بهتر این موضوع پولی را در نظر بگیرید که در دنیای آنلاین وجود دارد و در ازای خدمات و خریدهای خود می توانید از این پول دیجیتالی استفاده کنید.

البته در حال حاضر بیشتر مغازه ها بیت کوین نمی پذیرند و فقط بعضی از مغازه ها یا فروشگاه ها این پول دیجیتالی را قبول می کنند. بد نیست بدانید که حتی بعضی از کشورها بیت کوین را غیرقانونی می دانند! اما در ایران اینطور نیست و فقط استخراج غیرقانونی آن مجاز نیست.

 

بیت کوین چگونه کار می کند؟

اگر بخواهیم به زبان ساده بگوییم بیت کوین چیزی شبیه یک فایل کامپیوتری است که در داخل کیف پول دیجیتالی شما که بر روی کامپیوتر یا گوشی موبایلتان نصب شده، نگهداری می شود. نگران نباشید در بخش های دیگر مقاله در مورد نحوه نصب کیف پول صحبت خواهیم کرد.

فارم بیت کوین

مردم با داشتن موجودی بیت کوین به راحتی می توانند از طریق آدرس کیف پول هر شخص، بیت کوین فرستاده یا آن را از اشخاص دیگر دریافت کنند. تمام این تراکنش ها نیز بر روی شبکه ای به نام بلاکچین که مخصوص ارزهای دیجیتال است صورت می گیرد.

شبکه بلاکچین بسیار قوی و قابل اعتماد است. این شبکه باعث می شود تا هیچ کسی نتواند بیت کوین هایی که صاحب آن نیست را خرج کرده یا دو بار خرج کند و یا حتی از آنها کپی گرفته و چندین بار با بیت کوین خرید انجام دهد. همانند پلیس فتا، بلاکچین حواسش به همه چیز بیت کوین هست.

 

مردم بیت کوین را از کجا می آورند؟

راه های مختلفی برای به دست آوردن بیت کوین وجود دارد. بعضی از سایت ها به صورت رایگان مقدار کمی بیت کوین در ازای مشاهده تبلیغات یا انجام فعالیت ها پاداش می دهند ولی راه های بهتری هم برای به دست آوردن بیت کوین بیشتر وجود دارد:

 

  1. استخراج بیت کوین توسط ماینر بیت کوین
  2. خرید بیت کوین از صرافی های ارز دیجیتال
  3. فروش اجناس یا خدمات خود در ازای دریافت بیت کوین

 

اگر می خواهید به طور آزمایشی کمی بیت کوین رایگان به دست آورید و با سازوکار بیت کوین آشنا شوید بد نیست مقاله 10 بازی بیت کوین رایگان جذاب و مهیج یا مطلب

را بخوانید.

ماینر بیت کوین واقعاً چه کاری انجام می دهد؟

کار ماینر بیت کوین چیست؟ این تقریباً سؤالی است که هر روز میلیون ها با در گوگل سرچ می شود! در حقیقت جنبه ها و عملکردهای زیادی برای استخراج بیت کوین و ماینر بیت کوین وجود دارد که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم:

  1. به دست آوردن بیت کوین های جدید
  2. تأیید تراکنش های بیت کوین
  3. امنیت شبکه بیت کوین

این توضیح کوتاهی در مورد نقش ماینر بیت کوین بود اما اگر می خواهید دقیقاً در مورد این موارد اطلاعات به دست آورید. بهتر است ادامه مقاله را مطالعه کنید.

 

1. ماینر بیت کوین برای به دست آوردن بیت کوین های جدید

حتماً می دانید که واحدهای پولی سنتی مثل دلار، یورو یا تومان توسط بانک مرکزی چاپ می شود. یعنی بانک مرکزی می تواند در هر زمانی که دلش بخواهد و براساس مصلحت اقتصاد آن کشور شروع به چاپ اسکناس کند.

اما در مورد بیت کوین همه چیز متفاوت است و همین این ارز دیجیتالی را از واحدهای پولی دیگر متمایز می کند!

برای به دست آوردن بیت کوین، ماینر بیت کوین باید از قدرت محاسباتی خود استفاده کند و به عنوان مثال بعد از 10 دقیقه روشن بودن مقداری بیت کوین به عنوان پاداش دریافت می کند. همچنین میزان استخراج بیت کوین توسط کدها تنظیم شده و ماینر بیت کوین نمی تواند در این سیستم تقلب کرده و بدون زحمت بیت کوین به دست آورد.

 

2. ماینر بیت کوین برای تأیید تراکنش ها

ماینر بیت کوین برای استخراج باید مشغول حل مسائل ریاضی موجود در بلوکه ها شود. حالا در حین این کار ماینرها می توانند تراکنش های فرستاده شده بر روی شبکه های بیت کوین را در بلوکه های خود جای داده و آن ها را تأیید کرده و به ازای آن بیت کوین پاداش بگیرند.

یک تراکنش تنها در صورتی ایمن بوده و کامل می شود که در داخل یک بلوک جای بگیرد.

اما چرا؟

زیرا فقط در صورتی که تراکنش وارد یک بلوک شود به طور رسمی پا به دنیای شبکه بلاکچین گذاشته و در غیر این صورت هیچ رسمیتی ندارد.

برای پرداخت های بزرگتر هرچه تأیید ماینرهای بیت کوین بیشتر باشد، به نفع آن تراکنش خواهد بود. اجازه دهید بیشتر برایتان توضیح دهیم.

0- یک تراکنش با 0 (صفر) تأییدیه ممکن است معکوس شده و بازگشت بخورد! در نتیجه بهتر است حداقل برای یک تأیید صبر کرد.

1- یک تأیید برای تراکنش های کوچک بیت کوین و کمتر از 1000$ دلار کافی است.

3- سه تأیید برای تراکنش های دارای مبلغ 1000$ تا 10000$ دلار کافی است. اگر دقت کرده باشید بیشتر صرافی ها برای واریز بیت کوین حداقل به 3 تأییدیه نیاز دارند.

6- شش تأیید برای تراکنش های بین مبلغ 10 هزار دلار تا 1 میلیون دلار کافی است. البته به طور کلی میزان 6 تأییدیه برای هر تراکنشی می تواند امنیت آن را بالاتر ببرد.

 

اصلاً چرا بیت کوین به ماینر بیت کوین نیاز دارد؟

به طور خلاصه، ماینر بیت کوین شبکه بیت کوین را تبدیل به مکانی امن تر می کند.

ماینرها این کار را با سخت کردن، متوقف کردن یا تغییر دادن حملات به شبکه انجام می دهند. یعنی هرچه تعداد ماینرهای مشغول فعالیت بر روی شبکه بیت کوین بیشتر باشند، امنیت شبکه نیز بیشتر خواهد شد. البته یک راه مخفی برای برگرداندن تراکنش بیت کوین وجود دارد که انجام آن تقریباً غیر ممکن است! اگر ماینری بیش از 51% از هش پاور شبکه را در اختیار داشته باشد می تواند آن تراکنش را برگشت بزند.

اما با وجود این همه ماینر و هش پاور توزیع شده بین آن ها رسیدن به این میزان تقریباً غیر ممکن بوده پس تصور برگشت زدن تراکنش بیت کوین هم تخیلی است.

 

منبع: buybitcoinworldwide، bbc، investopedia

 

ارسال دیدگاه

درآمد به دلار
+
درآمد به دلار