شاخص S&P 500 که یک شاخص سهام آمریکایی است که بر اساس حجم بازارهای 500 شرکت بزرگ تعیین می شود، بالاخره خود را بالا کشید. در هیاهوی فراگیر شدن ویروس کرونا در اواسط ماه می بود که این شاخص افت قابل توجهی داشت و بسیاری از فعالان بازارهای اقتصادی را به نگرانی انداخت.

اما ظاهراً بازار برگشت خوبی داشته و شاخص S&P 500 در کمتر از 3 ماه خود را به 3000$ دلار رسانده است. این در حالی است که با توجه به پیش بینی های اقتصادی و بنیادی چنین چیزی تقریباً غیرممکن به نظر می رسید. اگرچه که به نظر می رسد این تغییرات قیمتی تحت تأثیر تزریق نقدینگی توسط فدرال رزرو اتفاق افتاده ولی بازهم امیدواری هایی را برای جامعه اقتصادی به دنبال داشت.

به نحوی که توماس لی یکی از شرکای Fundstrat در توئیتری اعلام کرد:

“تحلیلگران با تخمین هایی که برای فصل بعد بازار زده بودند نشان دادند که کورکورانه تحلیل می کنند. علاوه بر این بسیاری از ما انتظار داشتیم که قیمت هر سهم (EPS) در فصل دوم سال 2020 کمتر از اینها باشد و احتمالاً در این فصل شاهد ریزش های بیشتری باشیم.”

طبق گزارشات، قیمت هر سهم از شاخص S&P 500 در سال 2019 حدود 139.47$ دلار بوده است و حتی با وجود تمامی این بدبینی ها و پیش بینی های منفی بازهم بازار سهام شاهد رشد بسیار خوبی بوده و به افزایش قیمت خود ادامه می دهد.

S&P chart

در حال حاضر، سطح 3009$ دلاری این شاخص و حمایت مناسب در بالای موینگ اوریج 200 روز (Moving average) می تواند نشان دهنده پتانسیل رشد قابل توجه این شاخص باشد. همچنین بازگشت علائم حیات اقتصادی بعد از قرنطینه طولانی مدت باعث رشد خوب بازار سهام در کشورهای آسیایی و قیمت نفت نیز شده است.

 

ارتباط بیت کوین و بازار سهام

به طور کلی به نظر می رسد، بعد از وقوع هاوینگ بیت کوین و پامپ قیمتی آن دیگر ارتباط و همبستگی بین بازار سهام و بیت کوین (BTC) تا حد زیادی تضعیف شده است. تمامی تحلیلگرانی که پیش از هاوینگ توقع افزایش قیمت داشتند، اکنون نسبت به قیمت بیت کوین خوش بین نبوده و احتمال می دادند که قیمت آن تا زیر 9000$ دلار هم سقوط کند که همینطور هم شد و اکنون شاهد بیت کوین 8890$ دلاری هستیم.

 

الگوهای خطر مهم

از آن جایی که قیمت معاملات طلا بالاتر از 1700$ دلار شده است، به نظر می رسد که هنوز خطر بازار مهار نشده و وضعیت قیمتی بازارها و بیت کوین را تهدید می کند. همه ما شاهد این بودیم بیت کوینی که در ماه مارس و آوریل همراه با بازار سهام رشد داشت اکنون در حالتی خنثی بوده و شرایط نامعلومی دارد. البته یکی از تحلیلگران مطرح و تریدرهای ارز دیجیتال، جاش راجر در توئیتر خود بیان کرد:

” در حال حاضر عملکرد قیمت بیت کوین (BTC) کمی کند است اما امیدوارم این بازار از فردا همراه با رشد بازار سهام با آن همراه شود. آلت کوین ها هم در حال حاضر اسباب بازی های خوبی برای جمع کردن مقدار بیشتری ساتوشی هستند.”

S&P 5002

در چنین شرایطی هر گونه حرکت صعودی بیت کوین باربر با افزایش سود آلت کوین ها خواهد بود. زیرا در حال حاضر تسلط بیت کوین روی بازار ارزهای دیجیتال 66.6% است و شکستن ای ام ای (EMA) دویست روزه و به موازات آن حمایت در محدوده 66.04% می تواند باعث رشد قابل توجهی در آلت کوین های جفت ارز بیت کوین (BTC) شود.

برای پیوستن به ارتش ارزهای دیجیتال از طریق لینک زیر به کانال تلگرامی ای کلابز بپیوندید:

 

منبع: coingape

 

 

ارسال دیدگاه

درآمد به دلار
+
درآمد به دلار