اکنون سه ماه از هاوینگ بیت کوین گذشته و این بار هش ریت بیت کوین رکورد جدیدی از خود به جای گذاشته است.

مجموع هش ریت شبکه بلاکچین بیت کوین رکورد جدیدی زده و چنین اتفاقی بعد از هاوینگ اتفاق خوبی محسوب می شود. اگر کمی به عقب تر برگردیم، سومین هاوینگ پاداش بلوکه های بیت کوین حدود سه ماه پیش در تاریخ 11 ماه می 2020 اتفاق افتاد.

بلافاصله بعد از هاوینگ، هشت ریت از 121 میلیون تراهش بر ثانیه (TH/s) به 90 میلیون تراهش بر ثانیه کاهش یافت.

hashraterecord

این ریکاوری سریع هشت ریت بیت کوین خود نکته مثبتی در مورد بیت کوین است که نشان دهنده سلامت بخش ماینینگ بوده و ثبات بازار را نشان می دهد.

 

کاتالیزور بیت کوین در میان مدت

همانطور که گفتیم بعد از هاوینگ پاداش استخراج بلوک های بیت کوین، هش ریت شبکه بیت کوین نیز به میزان قابل توجهی کاهش یافت. در اصل هاوینگ باعث شد تا ماین کنندگان بیت کوین (BTC) با نصف توان خود کار کنند و در نتیجه درآمدشان هم کاهش پیدا کند.

خودتان تصور کنید زمانی که ماینرها با هزینه های خودشان به خاطر کاهش تولید به مشکل برمی خورند، چه اتفاقی خواهد افتاد؟ بدون شک شروع به فروختن بیت کوین هایی می کنند که از ماین های قبلی خود کنار گذاشته بودند.

با این شرایط در کوتاه مدت اگر تغییر به خصوصی در سختی شبکه اتفاق نیافتد ریسک سرمایه گذاری ماینرها یا فشار فروش کم خواهد بود.

hashrate mining

حتی در چنین شرایطی دستگاه های ماینر قدیمی با تراهش پایین هم سود آور هستند. افرادی که یک ماینر دارند نیز از این ماجرا سود برده و مجبور نیستند بیت کوین خود را تا رسیدن به سودآوری بفروشند.

Torre در این مورد توضیح می دهد که:

تنظیم مجدد سختی شبکه دو هفته ای که دیروز اتفاق افتاد باعث کاهش -2.87% سختی شبکه و هش ریت میانگین 120.57 EH/s شد. نکته جالب قضیه این است که هش ریت دائماً در حال افزایش است و کاملاً مشخص است که در قیمت حاضر بیت کوین بسیاری از ماینرهای قدیمی هم سود آوری داشته و به شبکه برگشته اند.

در نتیجه طبق گفته های Torre، هش ریت شبکه بیت کوین به همین شکل کنونی رو به افزایش خواهد بود. سختی شبکه استخراج بیت کوین نیز نسبت به هفته های قبل تر شده و بیت کوین روی قیمت 11,000$ ثابت شده است.

او همچنین اشاره کرد:

اکنون سختی شبکه از دو هفته قبل کمتر شده و از 17.35 به 16.85 کاهش یافته است، از طرف دیگر قیمت بیت کوین از قبل بیشتر شده در نتیجه انتظار افزایش هش ریت در دو هفته آینده را خواهیم داشت.

در این شرایط حتی رکورد زدن هش ریت بیت کوین با گذشت 3 ماه از هاوینگ می توانند نکته مثبتی برای بیت کوین در آینده باشد. این نشان می دهد که به خاطر عوامل متعدد هنوز هم ماینینگ بیت کوین سود آوری خود را داشته و علاقمندان زیادی در چین و سیچوان برای اینکار وجود دارد.

مراکز ماینینگ بسیار بزرگی در سیچوان قرار گرفته است. زیرا با توجه به فصل بارندگی، وجود نیروگاه های برق و کم بودن هزینه برق ماین در این شهر چین بسیار به صرفه است.

 

چرخه خوشبینانه بازار

با توجه به اطلاعات سایت ByteTree، موجودی خالص ماینرها در طول 5 هفته گذشته چیزی حدود 30 بیت کوین است.

آمارها نشان می دهد که ماینرها بیشتر چیزی که ماین کرده اند را برای فروش نگذاشته اند که همین باعث کاهش فشار فروش BTC می شود.

از طرف دیگر همین کاهش فشار فروش از سمت ماینرها یک عامل مثبت برای حفظ قدرت حرکت بیت کوین محسوب شده و می توان نسبت به آن خوشبین بود. علاوه بر این همه چیز نشان می دهد که بیت کوین در حال ریکاوری بعد از هاوینگ امسال بوده و در شرایط بسیار خوبی به سر می برد.

 

منبع: U.today

ارسال دیدگاه

درآمد به دلار
+
درآمد به دلار