بالاخره ایران واردات با ارز دیجیتال را قانونی اعلام کرد. این خبر ساعت های انتهایی شب در رسانه های مختلف ارز دیجیتال منتشر شد که باعث شد تا در لحظه بیت کوین حدود 400$ دلاری پامپ کرده وتا محدوده قیمتی 13500 افزایش یابد.

این خبر که مشروح آن در روزنامه ایران دیلی منتشر شد به این موضوع اشاره می کند که دولت ایران قوانین خود در مورد ارزهای دیجیتال را اصلاح کرده و قرار است تا از ارزهای دیجیتال به صورت انحصاری برای واردات کالا در زمان افزایش فشارها استفاده کند. در این گزارش آمده است که مقررات جدید وضع شده در پاسخ به پیشنهاد مشترک بانک مرکزی و وزارت انرژی ایران گرفته شده و در شرایط تحریمی پابرجا خواهد بود.

قانون واردات با ارز دیجیتال در ایران

بر اساس این قانون، ارزهای دیجیتالی که به صورت قانونی در کشور ایران استخراج شده باشند را می توان به عنوان سرمایه مورد نیاز برای واردات از کشورهای دیگر استفاده کرد. در نتیجه ماینرداران و فارم داران قانونی کشور منبع مستقیم تأمین ارز دیجیتال برای بانک مرکزی بوده و می توانند ارز دیجیتال خود را مستقیماً به بانک مرکزی بفروشند.

البته سقف قانونی مقدار رمز ارزهای استخراج شده برای هر ماینر با توجه به میزان انرژی یارانه ای مورد استفاده برای استخراج و بر اساس دستورالعمل های منتشر شده توسط وزارت نیرو خواهد بود و همچنان محدودیت های برای اینکار وجود خواهد داشت.

اگر به خاطر داشته باشید همین سال گذشته بود که با توجه به قوانین عمومی استخراج ارزهای دیجیتال، تمامی استخراج های آزاد بیت کوین غیرقانونی اعلام شد و همه فارم ها با جریمه های سنگین از شرکت برق به کار خود پایان دادند. بعد از مدتی نیز استخراج تنها با گرفتن مجوزها و پرداخت هزینه مصوب برق ممکن بود.

همین قوانین جدید باعث شد تا ترید ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین در ایران قانونی شود. هرچند که دولت ایران بر روی میزان ترید حساسیت بالایی داشته و احتمالاً به زودی شاهد قانون گذاری های جدیدی در این مورد نیز خواهیم بود.

اکنون با قانون گذاری جدید بانک مرکزی ایران تصمیم گرفته تا بر علیه تحریم های آمریکا و مشکلات دلاری به وجود آمده حرکتی انجام داده و واردات کالا را طبق روال قبلی به پیش ببرد.

 

منبع: Coindesk

 

ارسال دیدگاه

درآمد به دلار
+
درآمد به دلار