هر روز اسم اتریوم و سود ده بودن آن را در اخبار و مقاله ها می شنوید و بارها به ذهنتان رسیده تا شما هم وارد کار استخراج شوید.

در ذهن تان استخراج بیت کوین در ایران با وجود سخت گیری های اداره برق کار سختی است و مشکلات زیادی می تواند برای تان به دنبال داشته باشد اما استخراج اتریوم با کامپیوتر را کاری معقول و به صرفه می دانید. خب این مقاله از ای کلابز برای شماست و با خواندن این مطلب تا انتها اطلاعات کاملی در مورد استخراج اتریوم به دست خواهید آورد.

البته بهتر است قبل از رفتن به سراغ اصل استخراج اتریوم با کامپیوتر کمی در مورد راه های مختلف استخراج اتریوم اطلاعات کسب کنیم.

 

چرا استخراج اتریوم با کامپیوتر؟

خب بهتر است در ابتدا بفهمیم که اصلاً چرا باید یک نفر به دنبال استخراج اتریوم با کامپیوتر باشد؟ خب بدون شک این انتخاب دلایل بسیار زیادی دارد. اتریوم ارز دیجیتال بسیار مشهوری است که در مقام دوم بعد از بیت کوین قرار گرفته و همه فعالان این بازار آن را قبول داشته و سرمایه گذاری روی آن را پر سود می دانند.

استخراج اتریوم با کامپیوتر

و جالب تر اینکه بیت کوین در طول سالهای متمادی فراز و فرودهای بسیار زیادی داشته اما همه اتریوم را به عنوان یک ارز نسبتاً ثابت، پایدار و قابل اعتماد می شناسند. همانطور که پیش از این هم گفتیم بسیاری از افراد اتریوم را به عنوان اولین انتخاب برای سرمایه گذاری در نظر می گیرند و بسیاری از تریدرها نیز از آن برای سودهای مقطعی استفاده می کنند. یعنی در زمان کاهش قیمت آن را می خرند و پس از افزایش قیمت آن را در مارکت می فروشند.

در نتیجه اصلاً در سودآور بودن استخراج اتریوم با کامپیوتر شک نکنید زیرا در سال 2020 سود بسیار زیادی نصیب استخراج کنندگان ارز دیجیتال اتریوم شده که بیشتر آن را مدیون هزینه های بالای تراکنش اتریوم بوده اند. به همین خاطر هنوز هم مشتاقان زیادی برای استخراج اتریوم با کامپیوتر وجود دارد که بیشتر آن ها از ویندوز 10 استفاده می کنند.

 

1. استخراج اتریوم با کامپیوتر – سخت افزار

اگر قصد استخراج اتریوم بر روی ویندوز 10 را دارید، با چند انتخاب سخت افزاری روبرو خواهید شد:

1.1 استخراج اتریوم با کارت گرافیک (GPU)

 

اولین و پرطرفدارترین انتخاب استخراج اتریوم با کامپیوتر و استفاده از کارت گرافیک است. قطعاً در مورد ریگ های استخراج اتریوم هم چیزهایی شنیده اید، خب در این مورد نیز استخراج با استفاده از کارت های گرافیک انجام می شود. در این ریگ ها چندین کارت گرافیک، پردازنده، رم، پاور و تمامی تجهیزات مورد نیاز برای یک کامپیوتر بر روی یک جعبه نصب می شود تا بتوان با چندین کارت گرافیک به صورت همزمان استخراج اتریوم انجام داد.

ریگ استخراج اتریوم

علت محبوبیت این روش استخراج برای اتریوم به خاطر به صرفه بودن آن است. زیرا با کارت های گرافیک می توانید مدت زمان طولانی استخراج انجام دهید. حالا هرچقد که کارت گرافیک شما بهتر باشد، قطعاً سود بیشتری نصیب تان خواهد شد. البته فکر نکنید همه این کار سود خواهد بود.

بدون شک داشتن یک ریگ با حداکثر کارت گرافیک ممکن برای شما هزینه بسیار زیادی به همراه داشته باشد که نباید آن را نادیده گرفت. هزینه تعمیرات، نگهداری و برق را نیز باید به هزینه های خود اضافه کنید.

بیشترین هزینه اولیه برای استخراج اتریوم صرف خرید کارت های گرافیک می شود اما نباید خرید مادربورد، پاور، فن های خنک کننده و هزینه برق را نادیده گرفت.

 

2.1 استخراج اتریوم با پردازنده (CPU)

یکی دیگر از راه های استخراج اتریوم با کامپیوتر استفاده از پردازنده کامپیوتر بر روی ویندوز 10 است. البته زیاد این روش را توصیه نمی کنیم. علت اینکه این روش را توصیه نمی کنیم به هزینه بر بودن این روش استخراج است و ممکن است شما را ورشکسته کند.

زیرا میزان اتریوم استخراج شده در این روش بسیار کم بوده و شاید با هزینه برق و خنک کنندگی سیستم تان هم برابری کند. شاید با خودتان فکر کنید پس چه دلیلی دارد که بخواهیم این روش را معرفی کنیم؟ خب علت اصلی معرفی این روش این است که این سیستم هنوز هم وجود داشته و متقاضی دارد.

چون در استخراج اتریوم با کامپیوتر و استفاده از پردازنده شما نیاز نیست حتی یک ریال پول خرج کنید. اگر سیستم تان قدیمی بوده و برایتان خراب شدن آن اهمیتی نداشته باشد. استخراج اتریوم با سی پی یو یکی از راه های درآمدزایی خواهد بود.

 

3.1 استخراج اتریوم با اسیک (ASICs)

به فکر استخراج اتریوم با کامپیوتر بودید؟ خب بد نیست بدانید که پر سودترین گزینه برای استخراج اتریوم استفاده از اسیک ها است.

اسیک ها دستگاه های به خصوصی هستند که برای اهداف خاصی طراحی شده اند. در نتیجه اسیک های ارز دیجیتال نیز با هدف استخراج ارز دیجیتال به وجود آمده اند.

اما علت پرسودتر بودن اسیک ها چیست؟ اسیک ها زحمتی برای راه اندازی ندارند، معمولاً نیاز به تعمیر و نگهداری کمتری نسبت به روش های دیگر استخراج دارند و به کلی استفاده از آن ها بسیار راحت تر است. البته خرید آن ها هزینه زیادی برایتان خواهد داشت ولی نسبت به سود آن تقریباً ناچیز بوده و بعد از مدتی به جیبتان بازخواهد گشت.

البته این روش استخراج اتریوم با کامپیوتر یک سری معایب هم دارد. بزرگترین عیب این اسیک ها این است که به محض موجود شدن در فروشگاه ها آن را خریداری می کنند و مگر اینکه خوش شانس باشید که بتوانید صاحب این اسیک های اتریوم شوید.

استخراج اتریوم

همچنین استخراج کنندگان اتریوم با کارت گرافیک نیز دشمنان سر سخت اسیک ها هستند و این رقابت را ناعادلانه می دانند. حتی به تازگی یکی از شرکت های تولید کننده اسیک مدعی شده که در آینده ای نه چندان دور اسیک هایی برای استخراج روانه بازار خواهد کرد که 6 برابر قوی تر و پرسودتر از اسیک های قدیمی هستند! همین خبر باعث جنجال بسیار زیادی در بین استخراج کنندگان اتریوم با کارت گرافیک شده و همه متقاضی جلوگیری از تولید چنین محصولی هستند.

حتی استخراج کنندگان اتریوم با کارت گرافیک به دنبال بایکوت کردن استخراج اتریوم با اسیک بوده و دائماً از خالق اتریوم تقاضا می کنند تا جلوی آن ها را بگیرد. حالا تصور کنید که در صورت اقدام از سوی خالق اتریوم چه آینده ای در انتظار اسیک ها خواهد بود.

در نتیجه اگر به دنبال خرید یکی از این اسیک ها برای استخراج اتریوم با کامپیوتر هستید، پیشنهاد می کنیم حتماً پیش مطالعه ای در مورد آن انجام دهید. زیرا درست است که این روش استخراج بسیار پرسود است اما همین پرسود بودن زیادی می تواند باعث نابودی و از رده خارج شدن آن شود.

 

شروع استخراج اتریوم با کامپیوتر

برای استخراج اتریوم با کامپیوتر 4 قدم اصلی وجود دراد که باید به ترتیب پیش ببرید:

  • قدم اول- نصب کارت گرافیک و راه اندازی کامپیوتر
  • قدم دوم- افتتاح کیف پول اتریوم
  • قدم سوم- پیوستن به استخر استخراج اتریوم
  • قدم چهارم- شروع استخراج اتریوم با کامپیوتر

در ابتدای کار برای نصب کارت گرافیک به سایت اصلی سازنده کارت گرافیک کامپیوتر خود رفته و درایور مناسب آن را دانلود و نصب کنید.

استخراج اتریوم با کارت گرافیک

مرحله بعدی ساخت کیف پول اتریوم است تا با استفاده از آن بتوانید مستقیماً اتریوم استخراج شده توسط کامپیوتر خود را به کیف پول انتقال دهید. بعد از ساخت کیف پول باید نرم افزار استخراج اتریوم نصب کنید که شناخته شده ترین این نرم افزارهای Claymore Miner و PhoenixMiner هستند. بعد از دانلود آن را از حالت زیپ خارج کرده و روی سیستم نصب کنید.

بعد از نصب نرم افزار مخصوص استخراج اتریوم با کامپیوتر باید سیستم خود را روی حالتی تنظیم کنید که هیچگاه به خواب نرود زیرا در این صورت فرایند استخراج کاملاً متوقف خواهد شد. برای کاهش مزاحمت های ویندوز آپدیت آن را غیرفعال کرده و Page file سیستم را تنظیم کنید.

همچنین اگر روی سیستم شما آنتی ویروس فعال است، بهتر است آن را غیرفعال کرده یا به نحوی تنظیم کنید که نرم افزار استخراج اتریوم را به عنوان ویروس شناسایی نکند.

در مرحله نهایی نیز باید عضو یک استخر استخراج اتریوم شوید. در حال حاضر استخرهای استخراج اترماین (Ethermine)، اف تو پول (F2pool) و نانوپول (Nanopool) جزء بهترین استخرهای استخراج اتریوم هستند.

با توجه به لوکیشن خود باید به نزدیک سرور متصل شوید که بدون شک نزدیک ترین سرور به ایران، آسیا است. توضیحات کامل تنظیم و پیکربندی استخر استخراج و متصل کردن آن به سیستم استخراج در سایت هرکدام نوشته شده که با مطالعه آن می توانید تنظیمات آن را انجام دهید.

ارسال دیدگاه

درآمد به دلار
+
درآمد به دلار