روز سه شنبه این هفته بود که یک استارتاپ اسرائیلی در حوزه بلاکچین با نام کیروبو (Kirobo) اعلام کرد که راهی پیدا کرده است که می تواند اشتباهات انسانی تراکنش ارزهای دیجیتال را جبران کرد.

در یکی از جدیدترین نظرسنجی های صورت گرفته شرکت Fio foundation به این نتیجه رسید که حدود 55% از افراد در حین انجام تراکنش به علت استرس و فشار دچار اشتباهاتی در انتقال ارزهای دیجیتال می شوند. همچنین 18% از کل این افراد به خاطر اشتباهات جبران ناپذیر خود برای همیشه پول خود را از دست می دهند.

با توجه به فراگیر بودن این مشکل در هنگام نقل و انتقال ارزهای دیجیتال، استارتاپ Kirobo شیوه ای به نام «انتقال قابل بازیابی» اختراع کرده است که فرستنده در صورت اشتباه بودن آدرس گیرنده یا مشکلات تراکنشی می تواند آن را کنسل کند. برای اینکار شرکت کیروبو یک کد اختصاصی در اختیار فرستنده و دریافت کننده قرار می دهد که حتماً فرد برای دریافت تراکنش باید آن را در اختیار داشته باشد وگرنه تراکنش برگشت می خورد.

به گفته این شرکت استارتاپ: یعنی تا زمانی که این کد اختصاصی توسط دریافت کننده ثبت نشود، فرد فرستنده می تواند پول خود را مرجوع کند. در این طرح جدید شرکت کیروبو هیچ دسترسی به کلید اختصاصی، سرمایه یا مقصد ارز دیجیتال نخواهد داشت. تنها یک پسورد نهایی شدن یا نشدن یک تراکنش را تعیین خواهد کرد.

طبق گزارش ها، این پلتفرم اعتبار سنجی توسط شرکت اطلاعات سایبری Scorpiones Group مورد بررسی قرار گرفته و از طرف اداره نوآوری اسرائیل پشتیبانی می شود.

به گفته مدیرعامل این شرکت آسف نعیم، هدف از این نوآوری راحت و ایمن سازی تراکنش های پایه بلاکچین است. در حال حاضر انتقال قابل بازیابی اولین محصول شرکت Kirobo است که با اضافه کردن یک مرحله منطقی به تراکنش ها در بلاکچین می خواهد تا خطاهای انسانی در این زمینه را به حداقل یا حتی صفر برساند.

در حال حاضر این خدمت جدید با نام انتقال قابل بازیابی (Retrievable Transfer) بر روی ولت لجر ارز دیجیتال فعال بوده و فقط برای تراکنش های بیت کوین قابل استفاده است. البته این قابلیت در حال حاضر تنها برای تراکنش های بالای 1000 دلار رایگان بوده و می توانید داخل کیف پول لجر خود از آن استفاده کنید.

 

منبع: Cointelegraph

ارسال دیدگاه

درآمد به دلار
+
درآمد به دلار