با وجود اینکه احتمال کاهش نرخ بهره آمریکا در روز قبل تقویت شد، بیت کوین به زیر محدوده ۵۷٬۰۰۰ دلار رسیده‌ است.

ترس، عدم اطمینان و شک ناشی از فروش مداوم دولت آلمان بر قیمت بیت کوین تأثیر گذاشته است.
سرمایه گذاران نگران عدم افزایش و کاهش قیمت بیت کوین هستند
بر اساس گزارش کوین تلگراف، CPI سالانه در ایالات متحده در ماه ژوئن نسبت به سال گذشته 3 درصد افزایش یافته است که اندکی کمتر از پیش بینی 3.1 درصدی تحلیلگران است. اعلام این خبر و تقویت احتمال کاهش نرخ بهره آمریکا در ماه سپتامبر در ابتدا برای بیت کوین مثبت بود اما بیت کوین سقوط کرد و به زیر 57 هزار دلار رسید.
یک تحلیلگر به نام Dan Crypto Trades (Daan Crypto) اعلام کرد که ضعف بیت کوین را می توان به معامله گران نسبت داد. زیرا آنها سعی دارند با اهرم بالا به موقعیت های لانگ فشار بیاورند. با این حال، او معتقد است که بیت کوین در کوتاه مدت به 60000 دلار باز خواهد گشت.

 

گروه ارز دیجیتال
گروه ارز دیجیتال

https://t.me/eclubsgp

سهام افزایش می یابد و بیت کوین سقوط می کند

کریس لارکین، مدیر عامل بخش تجارت و سرمایه گذاری تجارت الکترونیک، اعلام کرد:

به ویژه بعد از کاهش ۳.۹ درصدی درآمد واقعی ساعتی کارگران نسبت به سال گذشته، فدرال رزرو یک قدم به کاهش نرخ بهره در سپتامبر نزدیک‌تر شده است. علاوه بر این، نرخ مشارکت نیروی کار در ماه ژوئن (خرداد) نسبت به ماه مه (اردیبهشت) اندکی رشد کرد و از ۶۲.۵ به ۶۲.۶ درصد افزایش یافت. کاهش دستمزدها انگیزه قوی برای فدرال رزرو برای کاهش نرخ بهره است.

بر اساس داده های وب سایت گروه CME، معامله گران اکنون با احتمال 47 درصد کاهش نرخ در سال 2024 مواجه هستند. این احتمال در هفته گذشته به 24 درصد افزایش یافت. علاوه بر این، یاهو فایننس گزارش داد که جروم پاول، رئیس فدرال رزرو بیشتر بر بازار کار متمرکز است و گفت که بانک مرکزی بیشتر از مشکل دستمزدهای بالا برای بازار کار آگاه است.
با این حال، قیمت بیت کوین در محدوده 60000 دلار باقی می ماند. در همین حال، S&P 500 تنها 0.5 درصد سقوط کرد و به بالاترین حد خود رسید. علاوه بر این، طلا نسبت به رکورد 2450 دلاری خود در ماه می 1.2 درصد افزایش یافته است. شاخص راسل 2000 که 1000 شرکت بزرگ فهرست شده در ایالات متحده را حذف می کند نیز در 11 جولای 3 درصد (21 درصد) افزایش یافت.
اکنون سرمایه گذاران نگران عدم رشد و کاهش قیمت بیت کوین هستند. این واقعیت که ETF های بیت کوین نقدی در چهار روز معاملاتی گذشته 800 میلیون دلار سرمایه جذب کرده اند، بر نگرانی آنها افزوده است. شایان ذکر است که شاخص دلار آمریکا نیز در پنج هفته اخیر به پایین ترین سطح خود یعنی 10.4.4 رسیده است.

 

فروش بیت کوین توسط دولت آلمان، سودآوری ماینرها و ترس از رکود

ضعف BTC را می توان به سه عامل نسبت داد. اولین مورد ترس، عدم اطمینان و تردید ناشی از فروش مداوم دولت آلمان است. آلمان تقریباً 50000 بیت کوین توقیف شده در سال 2013 را می فروشد. طبق وب سایت Arkham Intelligence، آلمان اکنون کمتر از 5000 بیت کوین دارد.
عامل دیگر عدم اطمینان معامله گران در مورد فشار فروش استخراج کنندگان بیت کوین است. پس از بیش از نصف شدن، کاهش 50 درصدی پاداش استخراج کنندگان، آنها را مجبور به فروش دارایی های خود کرد. به گزارش سایت “CryptoQuant”؛ ماینرهای بزرگ از 20 ژوئن حدود 300 میلیون دلار و ماینرهای متوسط ​​حدود 500 میلیون بیت کوین فروخته اند.
در نهایت، به نظر می رسد که معامله گران به دلیل ضعف بازارهای املاک و مستغلات (به ویژه چین) نگران رشد اقتصادی جهانی هستند. اگر درآمد شرکت ها در نیمه دوم سال 2024 ناامید کننده باشد، سرمایه گذاران احتمالاً به دنبال محافظت از موقعیت خود خواهند بود. این به ویژه برای دارایی های پرخطر مانند بیت کوین بد است. این عوامل توضیح می دهند که چرا BTC با وجود شرایط فعلی نتوانسته است حمایت 60.00 دلاری را حفظ کند.
علاوه بر این، همچنین باید توجه داشت که اخیراً همبستگی بین بیت کوین و بازار سهام ایالات متحده کاهش یافته است. علاوه بر این، رشد بازار سهام آمریکا در سال 2024 تأثیری یکسان بر همه شرکت ها نداشت و شرکت های کوچک نیز با مشکلات زیادی مواجه شدند.

ارسال دیدگاه

درآمد به دلار
+
درآمد به دلار