آیا به این موضوع فکر کرده اید که کرونا چه تأثیری بر روی لایت کوین داشته است؟

در حالی که ویروس کرونا (COVID-19) شبیه یک فاجعه کل دنیا و اقتصاد جهان را در برگرفت و بسیاری از جوامع مالی را با مشکل مواجه کرد، لایت کوین هم نتوانست از کرونا جان سالم به در ببرد و گرفتار ریزش های شدید شد.

آمار مبتلایان و مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا هر لحظه بیشتر می شد و در همین جا بود که سازمان بهداشت جهانی فراگیر شدن این بیماری را اعلام جهانی کرد. همین اعلامیه کافی بود تا دنیا به سمت قرنطینه رفته و فعالیت های اقتصادی با مشکل مواجه شود. شاید قرنطینه اتفاق چندان نگران کننده ای به نظر نرسد ولی بدون شک افزایش آمار بیکاری و ورشکسته شدن بسیاری از کسب و کارها باعث به صدا درآمدن زنگ خطر در بسیاری از کسب و کارها شد. اما ما بین همه این مشکلات چه بلایی سر لایت کوین و ارزهای دیجیتال دیگر آمد؟

 

لایت کوین و تراکنش های غیرنقدی

litecoin price2
قیمت لایت کوین

بعد از همه گیر شدن ویروس کرونا، بیشتر تراکنش ها به سمت غیر نقدی شدن پیش رفت و سرمایه گذاران بزرگ دیگر ارزهای دیجیتال را به عنوان واحد پولی آینده می شناختند. حالا زمانی است که بیشتر از هر وقت دیگر مردم علاقمند به ارزهای دیجیتالی مثل لایت کوین شده و مشغول آزمایش عملکرد آن هستند.

در زمانی که همه شاهد ریزش های شدید بازارهای مالی دنیا بودند، ارزهای دیجیتالی با قوت در جایگاه خود ایستاده بود تا اینکه در آن پنجشنبه سیاه همه چیز تغییر کرد و ناگهان بازار ارزهای دیجیتالی نیز تحت تأثیر ویروس کرونا قرار گرفت. در این زمان بود که لایت کوین نیز به عنوان یکی از ارزهای پرطرفدار بازار نیز کرونایی شد و تا قیمت 39 دلار به پایین کشیده شد. حتی در بازه زمانی 12ام ماه مارس بود که بیت کوین به پایین ترین قیمت خود یعنی 28$ دلار رسید.

 

به طور کلی می توانیم بگوییم که هیچ چیز حتی لایت کوین هم از کرونا جان سالم به در نبرد. البته 28 دلاری بودن لایت کوین زیاد طول نکشید و با سرعت زیاد خودش را تا این لحظه که مشغول نوشتن این مقاله هستیم به 42$ دلار رسانده است.

litecoin price

 

دولت و کرونا

دولت نیز بعد از کرونا تمام تلاش خود را برای پوشش و تسکین بازارهای مالی انجام داد و همین کارها هم باعث رشد بیشتر ارزهای دیجیتال و لایت کوین بعد از فراگیر شدن کرونا شد. تمامی اقدامات دولتی برای خلاص شدن از مشکلات مالی ناشی از کرونا باعث ایجاد تورم می شد و همین باعث نگرانی بیشتر سرمایه گذاران داخلی و خارجی بود. به همین خاطر بیشتر این افراد به دنبال دارایی های جایگزین مثل طلا و کریپتو کارنسی ها رفتند که دولت نقش زیادی در آن نداشته باشد.

 

لایت کوین مورد علاقه سرمایه گذاران

از آن جایی که بعضی از ارزهای دیجیتالی مثل لایت کوین سریع، شفاف و ایمن است. بیشتر افراد به خصوص سرمایه گذاران لایت کوین را به عنوان یکی از دارایی های جایگزین دلار در نظر گرفتند. همچنین ارزهای دیجیتالی مثل لایت کوین مزایای دیگری نیز داشته و بانک ها و دولت هیچ کنترلی روی آن ها نداشته و کاملاً غیر متمرکز هستند.

اگر همه این ها را هم نادیده بگیریم، تراکنش های دیجیتالی برخلاف تراکنش های بانکی که ممکن است چندین روز طول بکشد، سریع اتفاق افتاده و با کمترین تراکنش کار شما راه خواهد افتاد. پس محبوب شدن بیشتر ارزهای دیجیتالی مثل لایت کوین بعد از ویروس کرونا، چندان موضوع عجیبی نبوده و تازه بسیاری از سرمایه گذاران متوجه شدند که می توان به سادگی آب خوردن سرمایه زیادی را از طریق کریپتو به سراسر دنیا انتقال داد و این آغاز راه لایت کوین خواهد بود.

البته در حال حاضر قیمت ارز دیجیتالی لایت کوین (LTC) چندان جالب توجه نبوده ولی تحلیل گران به آینده این ارز دیجیتالی در ماه های آینده امید دارند.

 

منبع: newsbtc

ارسال دیدگاه

درآمد به دلار
+
درآمد به دلار