آیا راه حلی برای کاهش هزینه تراکنش اتریوم وجود دارد؟ بالا بودن هزینه تراکنش اتریوم یکی از مشکلات اصلی تریدرها و سرمایه گذاران ارز دیجیتال است. اما آیا راه حلی برای مشکل Gas fee بالا اتریوم وجود دارد؟ بدون شک در زمان انتقال اتریوم حتی یک دلار هم برای شما مهم خواهد بود.

به همین خاطر در این مطلب‌ای کلابز در مورد راز کاهش هزینه اتریوم که کمتر در مورد آن گفته می‌شود، صحبت خواهیم کرد.

مطمئناً ساعت‌هایی از روزهایی خاص، هزینه تراکنش اتریوم به حداقل خود می‌رسد و این یعنی همان زمان جادویی برای انجام انتقال ارزهای اتریوم شما!

کاهش هزینه اتریوم – چه زمانی هزینه تراکنش اتریوم کمتر است؟

مشخص است که انجام تراکنش روی شبکه اتریوم ارتباط مستقیم با میزان عرضه و تقاضای این ارز دارد. برای انجام تراکنش اتریوم شما، ماینرها باید محاسبات ریاضی لازم برای ثبت شدن تراکنش شما روی شبکه بلاکچین را انجام دهند و اینکار ضروری است. اما بدون شک چنین چیزی نیازمند انگیزه کافی برای ماینرها است.

با توجه به موارد بالا به خاطر داشته باشید که ساعت‌ها و روزهای مشخصی وجود دارد که تعداد تراکنش‌های اتریوم روی شبکه کمتر می‌شود و این یعنی همان کاهش هزینه تراکنش اتریوم! خب بهتر است هرچه سریعتر به سراغ زمان‌های کاهش هزینه تراکنش اتریوم برویم و بیش از این شما را معطل نکنیم.

براساس تحقیق صورت گرفته توسط Flipside Crypto اگر نگاهی به تعداد تراکنش‌های اتریوم بر اساس ساعت طبق ساعت جهانی UTC بیندازیم، متوجه می‌شویم که چه زمان‌هایی مردم بیشترین تراکنش‌ها بر روی شبکه اتریوم را انجام می‌دهند.

نمودار بالا نشان دهنده میانگین هزینه تراکنش اتریوم در سال 2020 است. به طور خلاصه با بررسی تصویر بالا به این نتیجه می‌رسیم که بیشترین هزینه تراکنش اتریوم بین ساعت 2 تا 6 بعد از ظهر (PM) براساس UTC بوده است. در نتیجه اگر قصد کاهش هزینه تراکنش اتریوم را دارید بهترین زمان برای انجام تراکنش ساعات اولیه صبح است.

به طور خلاصه و البته دقیق‌تر برای کاهش هزینه تراکنش اتریوم بهتر است برای انتقال ساعتی بین 1 تا 3 UTC و دیروقت را انتخاب کنید.

یعنی بهترین و خلوت‌ترین ساعت برای کاهش هزینه تراکنش اتریوم بین ساعت 9 تا 11 بعد از ظهر (00:30 تا 02:30 بامداد به وقت تهران) است.

از طرف دیگر برای انتخاب بهترین روز انجام تراکنش و کاهش هزینه تراکنش اتریوم بهتر است در نظر داشته باشید که بیشترین تراکنش‌ها بربستر شبکه اتریوم در قاره آمریکا، اروپا و آسیا انجام می‌شود. در نتیجه با توجه به تاریخچه شنبه‌ها و یکشنبه‌ها بهترین روزها برای انجا تراکنش است و با انتخاب این روزها کاهش هزینه تراکنش اتریوم پاداش شما خواهد بود.

زیرا این روزها برای بیشتر مردم این کشورها تعطیل بوده و بسیاری از افراد در روزهای تعطیل به سراغ انجام تراکنش و ترید نمی‌روند. پس کافی است از ساعت‌های کاری تریدرها و سرمایه گذاران دیگر فاصله بگیرید تا هزینه تراکنش اتریوم شما به حداقل برسد.

برای اینکه بتوانید در لحظه Gas fee اتریوم را ببینید می توانید از سایت Crypto و Ycharts استفاده کنید.

نکته مهم دیگر این است که بدانید این زمان های پیش بینی شده ممکن است با توجه به وضعیت بازار یا به روزرسانی های شبکه تغییر کند.

 

گس اتریوم (Ethereum Gas) چیست و چگونه کار می کند؟

گاز اتریوم یا همان گس اتریوم همان هزینه یا هزینه تراکنش اتریوم بر روی شبکه بلاکچین است. اما نکته مهم در مورد این اتریوم گس این است که این عدد همیشه یکسان نبوده و هر لحظه در حال تغییر است.

کاهش هزینه تراکنش اتریوم

بسیاری از تریدرها و سرمایه گذاران تصور می کنند که هر موقع اتریوم خود را انتقال دهند باید یک هزینه انتقال ثابت بپردازند. اما حقیقت این است که هزینه تراکنش اتریوم دائماً در حال تغییر است و اینکه چه میزان بابت انتقال اتریوم خود بپردازید با زمان انتقال شما رابطه مستقیم دارد.

وب سایت رسمی ارز دیجیتال اتریوم (Ethereum) گس فی را به عنوان واحدی برای اندازه گیری سختی انجام محاسبات بر روی شبکه اتریوم عنوان کرده است. اما راحت ترین تعریف این است: «اولین چیزی که برای انجام تراکنش اتریوم نیاز دارید، همان Gas fee اتریوم است.»

گس پرایس (گس فی) با gwei نشان داده می شود که یک واحد کوچک در شبکه اتریوم بوده و برابر با 0.000000001 ETH اتریوم یا یک میلیونم یک کوین کامل اتریوم است. البته باید بدانید که گس مورد نیاز برای هر تراکنش ثابت و 21,000 واحد gwei است. اما گس پرایس اتریوم ثابت نبوده و به پیچیدگی تراکنش بستگی دارد.

یعنی ساده ترین تراکنش اتریوم می تواند 21,000 واحد گس یا همان کمترین میزان روی دستتان خرج بگذارد. اما انجام یک تراکنش پیچیده مثل تراکنش های انجام شده در decentralized Finance (Defi) می تواند برای شما هزینه 1,000,000 گس هم به همراه داشته باشد.

 

منبع: paxful

 

ارسال دیدگاه

درآمد به دلار
+
درآمد به دلار