لاید شماهم بارها و بارها نام مرورگر بریو (Brave browser) را شنیده اید و شاید حتی بی تفاوت از کنار آن گذشته باشید.

اما دیگر وارد دوره ای شدیم که جنگ مرورگرها است و همانطور که اینترنت اکسپلورر زمانی شکست خورد. بسیاری از مرورگرها نیز با توجه به انتخاب کاربرها باید از صحنه نبرد حذف شده و جایگزین های بهترین جای آن ها را بگیرند. شاید مرورگر بریو هم یکی از همین برنده های این میدان باشد که در این مقاله از سایت ای کلابز آن را بررسی خواهیم کرد.

شاید در گذشته جنگ مرورگرها به نوشتن موتور رندر HTML/CSS بهتر و موتور جاواسکریپت سریع تر یا حتی رابط کاربری جالب تر ختم می شد. ولی ظاهراً مرورگر بریو (Brave) آمده تا به کلی معنای مبارزه را تغییر دهد. زیرا موتور این مرورگر شبیه مرورگرهای دیگر است و مسئله مهم در مورد آن اصلاً چیز دیگری است.

مرورگر بریو (Brave browser) چیست؟

شاید بتوان گفت بریور مرورگری استاندارد است که به کاربران اجازه می دهد تا به هر سایتی که خواستند بروند، اپلیکیشن های وب اجرا کرده و بازی های آنلاین را روی کامپیوتر خود به صورت آنلاین اجرا کنند. در یک کلمه یک مرورگر شبیه مرورگرهای دیگر دنیا مثل فایرفاکس، کروم و اوپرا که به رایگان دانلود کرده و از آن ها استفاده می کنیم.

مرورگر بریو
مرورگر بریو

نرم افزار بریو در ماه ژانویه سال 2016 توسط برندن ریچ خالق جاوا اسکریپت و مدیرعامل موزیلا بعد از ترک شراکت قبلی اش توسعه یافته است. علت اصلی اینکه برندن ریچ از برند موزیلا فایرفاکس خداحافظی کرد نیز بسیار مفصل است اما در همین حد بدانید که برندن تنها به خاطر حمایت موزیلا از طرح محدودیت ازدواج همجنس گراها آن را ترک کرد و بعد از آن مرورگر خود با نام بریو را راه اندازی کرد.

 

بریو چه تفاوتی با دیگر مرورگرها دارد؟

نکته ای که مرورگر بریو را از دیگر مرورگرهای دنیا متمایز می کند، مخالفت شدید این مرورگر با تبلیغات است! این مرورگر تمام تلاشش را برای حذف کردن تبلیغات آنلاین کرده و طرح تجاری آن به گونه ای نوشته شده که به جای تبلیغات متداول، تنها تبلیغات مخصوص شبکه خود را نشان کاربرها خواهد داد. البته این کار را با خودخواهی اشتباه نگیرید، شما در ازای دیدن تبلیغات انحصاری این مرورگر پاداش یا همان ارز بت (BAT) دریافت خواهید کرد.

علاوه بر این مرورگر بریو دست تمامی ردیاب های تبلیغاتی را از صفحه مرورگر شما قطع می کند و دیگر کسی دسترسی به هویت و اطلاعات شما نخواهد داشت. معمولاً مرورگرهای رایج از این سیستم ردیاب تبلیغاتی برای دنبال کردن شما داخل سایت ها استفاده می کنند تا با توجه به سایت هایی که به آن ها سر زده اید و شناسایی علاقه های شما، محصولات مرتبطی را با تبلیغات به شما بفروشند.

 

آیا مرورگر بریو تبلیغات داخل نتایج جستجو را نیز مسدود خواهد کرد؟

در این مورد باید بگوییم، خیر. بریو هیچ دخالتی در این مورد نداشته و تبلیغات کلمه ای داخل گوگل به قوت خود باقی خواهد بود. البته جای تعجب هم ندارد چون شما حتی با افزونه های مسدود کننده تبلیغات هم نمی توانید جلوی این گونه تبلیغات را بگیرید.

 

چه چیزی در زیر کاپوت مرورگر بریو قرار دارد؟

مرورگر بریو بر پایه کرومیوم (Chromium)، پروژه منبع باز گوگل نوشته شده است. (در حقیقت گوگل از کرومیوم برای ارائه سورس کد خود برای مرورگر کروم استفاده می کند). تکنولوژی به روز پشت مرورگر کروم از موتور رندرینگ بلینک (Blink) و موتور جاوااسکریپت ورژن 8 بهره گرفته است که دقیقاً بریو هم از همین موتورها برای راه اندازی خود استفاده کرده است.

البته در نسخه iOS، مرورگر بریو از WebKit، موتور چیدمان منبع باز مشابه مرورگر سافاری اپل بهره گرفته است.

 

آیا افزونه های کروم بر روی مرورگر بریو اجرا می شود؟

بله، اما نه همه آن ها بلکه تنها افزونه های کاربردی کروم قابلیت اجرایی سازی بر روی مرورگر بریو را دارند.

افزونه های مرورگر بریو

این افزونه ها معمولاً شامل افزونه های واسطه مدیریت پسورد مثل 1Password، Bitwarden، Dashlane و LastPass و نمایش دهنده های پی دی اف در داخل مرورگر و ذخیره محتوا برای مطالعه بعدی می شوند. برای اطلاع از لیست کامل افزونه هایی که مرورگر بریو پشتیبانی می کند، کافی است وارد بخش افزونه ها «Extensions» از داخل مرورگر شوید.

 

امتیاز مرورگر بریو نسبت به دیگر مرورگرها چیست؟

در حقیقت مرورگر بریو دو چیز مهم که همه کاربران اینترنت به دنبال آن هستند را در اختیارشان قرار می دهد.

  1. سرعت بسیار بالا
  2. حذف تبلیغات اضافه و مزاحم
  3. حفظ حریم شخصی فرد
  4. دریافت ارز دیجیتال رایگان

شاید در ابتدا باور این موضوع سخت باشد اما سرعت مرورگر بریو در مقایسه با مرورگرهای ورژن دسکتاپ دیگر مثل کروم و فایرفاکس تقریباً دو برابر است. در گوشی تلفن همراه نیز این مرورگر صفحه را 8 برابر سری عتر از سافاری (iOS) یا کروم (اندروید) لود می کند.

علت این سرعت بالا نیز به حذف شدن تبلیغات و ردیاب های تبلیغاتی بر می گردد. نکته مهم اینکه بریو سعی می کند محتوای اضافه کمتری از هر وب سایت را برای کاربر لود کند و همین سرعت را تا حد قابل توجهی بالاتر خواهد برد. هیچ چیز جادویی در مورد این مرورگر وجود ندارد، منطق هم همین را می گوید هرچقدر اطلاعات کمتری بارگذاری شود، سرعت هم بیشتر خواهد بود.

علاوه بر این حفظ حریم شخصی فرد یکی دیگر از موارد مهم است که این روزها افراد بسیاری به دنبال آن هستند. یعنی دیگر شما سوژه تبلیغاتی مرورگرها نبوده و از شما و رفتار شما برای تحقیقات و نتیجه گیری های خود استفاده نخواهند کرد. این شرکت قسم خورده است که از اطلاعات و داده های کاربران هیچ استفاده شخصی نکرده و حتی آن ها را درجایی ذخیره هم نکند.

 

پاداش ارز دیجیتال BAT به کاربران مرورگر بریو

یکی دیگر از امتیازات این مرورگر دادن هزینه تماشای تبلیغات به صورت ارز دیجیتال BAT یا همان Basic Attention Tokens است. یعنی هرچقدر کاربر بیشتر از این مرورگر استفاده کرده و تبلیغات بیشتری را تماشا کند، پاداش بیشتری دریافت خواهد کرد. همچنین کاربران می توانند از توکن های دریافتی خود برای بهره مندی از بعضی امتیازات ویژه در داخل مرورگر نیز بهره بگیرند.

در لحظه نوشتن این مقاله، هر واحد ارز دیجیتال بت دارای ارزشی معادل 0.248$ دلار است.

 

چگونه می توانم مرورگر بریو را دانلود کنم؟

می توانید در همین لحظه و به صورت کاملاً رایگان مرورگر بریو را از لینک دانلود مرورگر بریو  دانلود کرده و از سرعت بالای آن نسبت به دیگر مرورگرها لذت ببرید.

 

 

برای پیوستن به کانال تلگرامی ارتش بزرگ تریدرهای ای کلابز بر روی لینک زیر کلیک کنید:

 

 

منبع: computerworld

2 نظر

  • سهیل
    ارسل شده 17 ژوئن 2020 6:28 ب.ظ 0Likes

    سلام تو ایران نمیشه از بریو درآمدزایی کرد؟

    • saeedeh golzadeh
      ارسل شده 21 اکتبر 2020 12:18 ب.ظ 0Likes

      سلام چون در حال حاضر وریفای امکان پذیر نیست. نمیشه درآمد رو برداشت زد.

ارسال دیدگاه

درآمد به دلار
+
درآمد به دلار