یافتن بهترین صرافی ارز دیجیتال یکی از اولین قدم‌ها برای ورود به دنیای معاملات کریپتو و خرید و فروش است. در نتیجه اگر قصد خرید و فروش رمز ارزها یا تریدر شدن را دارید، حتما کمی وقت گذاشته و ابتدا بهترین صرافی را شناسایی کنید.

در این مطلب از سایت eclubs برای شما میانبر زده‌ایم و به صورت کلی به بررسی تمامی صرافی‌های ارز دیجیتال خواهیم پرداخت تا بتوانید بدون دغدغه بهترین صرافی ارز دیجیتال را انتخاب کرده و با ثبت نام در آن اولین قدم را محکم بردارید. تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

 

ویژگی‌های انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال

برای انتخاب بهترین صرافی داخلی و خارجی باید شرایط و ویژگی‌های هر صرافی را با توجه به خواسته خود در نظر گرفته، سپس برای ثبت نام داخل آن صرافی تصمیم‌گیری کنید. اما شروط اصلی برای انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال آنلاین شامل موارد زیر می‌شود که حتماً باید آنها را مدنظر داشته باشید:

امنیت بالا و قابل اطمینان بودن صرافی مورد نظر
میزان کارمزد هر تراکنش در صرافی
حجم معاملات بالا و امکان خرید و فروش لحظه‌ای ارزها
رقابتی بودن قیمت ارزهای دیجیتال به خصوص تتر در صرافی‌های ایرانی
رابط کاربری جذاب و کاربرپسند
حداقل و حداکثر میزان ارز مورد نیاز برای واریز یا برداشت
سرعت انجام تراکنش‌ها یا واریز نقدی
پشتیبانی مناسب و سریع
تعداد ارز دیجیتالی که صرافی پشتیبانی می‌کند

 

بهترین صرافی ارز دیجیتال آنلاین 2022

حالا که با ویژگی‌های بهترین صرافی آنلاین آشنا شدیم، بدون شک می‌توانیم انتخاب بهتری نسبت به گزینه‌های موجود داشته باشیم. در ادامه ابتدا بهترین صرافی‌های خارجی را بررسی نموده و سپس به سراغ بهترین صرافی‌های ایرانی خواهیم رفت.

بهترین صرافی‌های خارجی

بهترین صرافی ارز دیجیتال خارجی: صرافی بایننس (Binance Exchange)

بدون شک یکی از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین صرافی‌های دنیا برای ایرانیان صرافی بایننس است. معتبرترین صرافی جهان با امکانات فوق العاده که رضایت بسیاری از ایرانی‌ها را جلب کرده است. البته در حال حاضر به خاطر شرایط تحریمی، ایرانیان امکان ثبت نام و احراز هویت در این صرافی را نداشته و نمی‌توانند از آن استفاده کنند.

با این وجود بسیاری از ایرانیان با احراز هویت به واسطه آشنایان و بستگان یا استفاده از مدارک ساختگی اقدام به ثبت نام و احراز هویت در صرافی بایننس می‌کنند. در نتیجه هنوز هم این صرافی طرفداران بسیار زیادی در ایران داشته و بسیاری از ایرانیان همچنان از خدمات آن بهره می‌گیرند.

صرافی بایننس

بهتر است به صورت کلی به ویژگی‌های اصلی این صرافی بپردازیم:

تعداد ارزهای دیجیتال پشتیبانی شده در صرافی بایننس: بیش از هزاران ارز دیجیتال

هزینه تراکنش‌ها: 0.015% تا 0.1%

کیف پول اختصاصی: بله

چرا صرافی بایننس بهترین انتخاب است؟

علت اصلی علاقه ایرانیان به این صرافی، وجود تعداد بسیار زیادی از ارزها و پشتیبانی از رمزارزهای شناخته شده بازار است. نکته مهم دیگر مشکلات نرم افزاری کمتر این صرافی نسبت به صرافی‌های خارجی دیگر است. همچنین یکی دیگر از امکانات ممتاز صرافی بایننس، پشتیبانی از چارت‌ها و امکان تحلیل کامل رمزارزهاست.

یکی دیگر از ویژگی‌های صرافی بایننس پشتیبانی از معاملات فیوچرز و بایننس، قابلیت استیک کردن رمزارزها و دریافت سود و قابلیت وام‌گیری است.

همچنین در صورت داشتن ارز BNB داخل حساب خود می‌توانید از تخفیف هزینه تراکنش‌ها برخوردار شوید که این یکی از ویژگی‌های جذاب این صرافی محسوب می‌شود. علاوه بر این به علت بالا بودن تعداد کاربران این صرافی شما هر ارزی را که بخواهید می‌توانید در لحظه خریده یا به فروش برسانید که این یک ویژگی استثنایی برای یک صرافی به حساب می‌آید.

چرا نباید صرافی بایننس را انتخاب کرد؟

تحریم بودن صرافی بایننس یکی از نکات اصلی برای فاصله گرفتن از این صرافی است. زیرا باید همیشه با ابزارهای ضد تحریم وارد این سایت شوید و مراقب باشید آی پی شما در هنگام ترید تغییر نکند. زیرا این اتفاق باعث دردسر شما خواهد شد.

مطمئناً هیچ دلیل دیگری برای ثبت نام نکردن در این صرافی وجود نداشته و در حال حاضر بهترین صرافی خارجی دنیا محسوب می‌شود.

 

2. بهترین صرافی ارز دیجیتال خارجی: صرافی کوکوین

دومین صرافی که بهترین گزینه بعد از بایننس برای ایرانیان محسوب می‌شود، صرافی کوکوین است. این صرافی در حال حاضر مشکلی با ایرانیان نداشته ولی بهتر است با استفاده از ابزارهای ضد تحریم وارد سایت صرافی شوید.

در حال حاضر این صرافی با پشتیبانی از بیش از 400 رمز ارز یکی از شناخته‌ترین و معتبرترین گزینه‌ها برای ایرانیان تریدر به حساب می‌آید. زیرا برای کاربران تازه کار مناسب بوده و امنیت بالایی را به کاربران می‌دهد. همچنین کاربران می‌توانند در این صرافی معاملات فیوچرز و مارجین انجام داده و از صرافی P2P آن استفاده کنند.

بسیاری از ارزهای دیجیتال تازه به بازار عرضه شده ابتدا در این صرافی لیست می‌شوند که این باعث شده تا این صرافی کاربران خاص خود را داشته باشد.

تعداد ارزهای دیجیتال پشتیبانی شده در صرافی کوکوین: بیش از 439 ارز دیجیتال

هزینه تراکنش‌ها: 0.1% تا 0.005%

کیف پول اختصاصی: خیر

چرا صرافی کوکوین بهترین انتخاب است؟

صرافی کوکوین نیز یکی از صرافی‌های محبوب ایرانیان بعد از تحریم بایننس به حساب می‌آید که با پشتیبانی از رمزارزها می‌توانید انتخاب اول بعد از بایننس باشد. از دیگر ویژگی‌های این صرافی پشتیبانی مناسب و هزینه تراکنش کم و معقول آن است.

صرافی کوکوین

مهم‌تر از همه اینکه برای واریز یا برداشت ارزهای دیجیتال تا میزان مشخصی نیاز به احراز هویت (وریفای) نخواهید داشت و با یک ایمیل و گوشی موبایل به سادگی می‌توانید در این صرافی افتتاح حساب کنید.

چرا نباید صرافی کوکوین را انتخاب کرد؟

اگر کاربر فیوچرز هستید یکی از مشکلاتی که بسیاری از کاربران با این صرافی دارند، مشکلات مربوط به فیوچرز و خرید و فروش ارزها است. یکی دیگر از موارد باگ‌های مربوط به استاپ لاس این صرافی است.

علاوه بر این محتوای آموزشی بسیار کمی در سایت صرافی برای آموزش نحوه ترید کردن و کاربری آن وجود دارد که یکی از نقطه ضعف‌های آن به حساب می‌آید.

3. بهترین صرافی ارز دیجیتال خارجی: صرافی کوینکس (Coinex Exchange)

یکی دیگر از صرافی‌های شناخته شده و محبوب در بین ایرانیان، صرافی ارز دیجیتال کوینکس است که ظاهراً با ایرانی‌ها هیچ مشکلی نداشته ولی به تازگی تنها با ابزارهای رفع تحریم امکان دسترسی به این سایت وجود دارد.

کاربری ساده و پشتیبانی زبان فارسی یکی از ویژگی‌های قابل توجه این صرافی خارجی است و درحال حاضر ایرانیان زیادی از بایننس به صرافی کوینکس مهاجرت کرده‌اند. صرافی کوینکس نیازی به احراز هویت برای برداشت تا میزان قابل توجهی نداشته و افرادی که هولدر ارز دیجیتال اختصاصی این صرافی باشند، از تخفیف معاملات بهره‌مند خواهند شد.

تعداد ارزهای دیجیتال پشتیبانی شده در صرافی کوینکس: بیش از 511  ارز دیجیتال

هزینه تراکنش‌ها: 0.2000% تا 0.0500%

کیف پول اختصاصی: بله

چرا صرافی کوینکس بهترین انتخاب است؟

زیرا این صرافی از زبان فارسی به صورت کاملاً تخصصی پشتیبانی کرده و حتی تیم پشتیبانی فارسی نیز دارد که می‌توانید سؤالات خود را از آنها بپرسید. نکته بسیار مهم دیگر افرادی که ارز دیجیتال مخصوص این صرافی به نام CET را هولد کنند از تخفیف پرداخت هزینه تراکنش برخوردار بوده و می‌توانند هزینه کمتری بابت دریافت خدمات بپردازند.

صرافی کوینکس

این صرافی رابط کاربری ساده‌ای داشته و افرادی که پیش از این در صرافی حساب داشته باشند، خیلی زود می‌توانند از این صرافی استفاده کنند. علاوه بر این یک سری ارزهای خاص در این صرافی لیست می‌شود که شاید در هیچ صرافی دیگری آن‌ها را پیدا نکنید.

چرا نباید صرافی کوینکس را انتخاب کرد؟

متأسفانه این صرافی دارای مشکلات نرم افزاری بسیار زیادی در مقایسه با دیگر صرافی‌های فعال است. خصوصاً اگر اهل معاملات فیوچرز هستید، بدون شک این صرافی برای شما دردسرهایی همچون بسته نشدن معاملات، فعال نشدن استاپ لاس و موارد دیگری را به همراه خواهد داشت.

یکی دیگر از مسائل و مشکلات کوینکس عدم هماهنگی نرم‌افزار موبایلی و سایت صرافی آن است. به عنوان مثال ممکن است شما معامله خود را داخل نرم‌افزار گوشی بسته و ارزهای موجود خود را فروخته باشید ولی همچنان در سایت آنها را نشان داده یا معامله شما را فعال اعلام کند!

 

 

بهترین صرافی‌های ایرانی در سال 1400

در بخش دوم این مقاله به سراغ بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی و داخلی می‌رویم. تا با توجه به نیازهای خود بتوانید از بین صرافی‌های ایرانی فعال بهترین گزینه را انتخاب نمایید.

 

بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی: نوبیتکس

در حال حاضر یکی از صرافی‌هایی که ترافیک قابل توجهی را به خود اختصاص داده صرافی نوبیتکس است که ویژگی‌های قابل توجهی داشته و در این قسمت تمامی آنها را بررسی خواهیم کرد. یکی از ویژگی‌های ممتاز این صرافی سرعت بالای انجام معاملات و واریز فوری برداشت ریالی است.

در حال حاضر این صرافی از 25 رمز ارز محبوب بازار پشتیبانی کرده و شما می‌توانید در سریع‌ترین زمان ممکن با شارژ حساب خود خرید و فروش ارز دیجیتال را آغاز کنید.

بررسی صرافی نوبیتکس

تعداد ارزهای دیجیتال پشتیبانی شده در صرافی نوبیتکس: بیش از 12  ارز دیجیتال

هزینه تراکنش‌ها: 0.15 تا 0.35

کیف پول اختصاصی: خیر

چرا صرافی نوبیتکس بهترین انتخاب است؟

همانطور که پیش از این نیز گفته شد یکی از خدمات قابل توجه این صرافی واریز سریع برداشت‌های ریالی و ارز دیجیتال است. علاوه بر این پشتیبانی این صرافی 24 ساعته و 7 روزه هفته آماده پاسخگویی به کاربران بوده و شما قابلیت هولد ارز دیجیتال در این صرافی را نیز دارید.

یکی دیگر از امکانات قابل توجه برای کاربران تازه کار، قابلیت پیپر ترید (Paper Trade) یا همان ترید آزمایشی در بازار است که یکی از امکانات جالب و بی‌رقیب این صرافی محسوب می‌شود.

چرا نباید صرافی نوبیتکس را انتخاب کرد؟

یکی از مشکلات بزرگ این صرافی داشتن رابطه کاربری پیچیده و احراز هویت نه چندان راحت است. برای اینکه به سطح تریدر در این صرافی برسید باید از هفت‌خوان رستم عبور کرده و این پروسه کمی طولانی و آزار دهنده است. همچنین گاهی اوقات برای بهره‌مندی از امکانات خاص باید سطح خود را تغییر دهید که این باعث پیچیدگی‌های بیشتر این صرافی می‌شود.

تعداد ارزهای دیجیتال کمی که صرافی نوبیتکس پشتیبانی می‌کند یکی دیگر از معایب بزرگ این صرافی ایرانی به حساب می‌آید.

2.بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی: آبان تتر

یکی از رقیب‌های اصلی صرافی نوبیتکس با وجود شهرت بسیار زیاد، صرافی آبان تتر است. این صرافی با پشتیبانی از تعداد بیشتری ارز و سرعت بالا توانسته است خدمات بسیار قابل توجهی در اختیار ایرانیان تریدر و خریداران ارز دیجیتال قرار دهد.

بهترین صرافی

این صرافی دارای کارمزد نسبتاً پایین‌تری نسبت به صرافی‌های دیگر ایرانی بوده ولی با این وجود همچنان هزینه تراکنش‌ها در صرافی‌های ایرانی بالا است. یکی از نکات قابل توجه این صرافی رابط کاربری ساده و قابل فهم صرافی است که هر فردی می‌تواند به سادگی با آن کار کند.

همچنین احراز هویت در این صرافی به مدت زمان زیادی نیاز نداشته و می‌توانید سریع فرایند احراز هویت خود را در ساعات اداری انجام دهید.

چرا صرافی آبان تتر بهترین انتخاب است؟

این صرافی در حال حاضر از بیش از 200 ارز دیجیتال پشتیبانی کرده و همین نکته باعث محبوبیت بیشتر این صرافی ایرانی در بین ایرانیان شده است. آبان تتر پشتیبانی در دسترسی داشته و شما در هر لحظه از شبانه روز می‌توانید خرید و فروش فوری و در لحظه انجام دهید.

دارا بودن اپلیکیشن اندرویدی دیگر از امتیازات این صرافی است و رابط کاربری بسیار ساده‌ای دارد.

چرا نباید صرافی آبان تتر را انتخاب کرد؟

متأسفانه بارها و بارها سایت صرافی در مواقع خاص مثل ریزش یا افزایش قیمت بیت کوین دچار مشکل شده و ممکن است تا ساعت‌ها امکان واریز، برداشت یا تبدیل ارزهای خود را نداشته و با خطاهای عجیب و غریب مواجه شوید.

یکی دیگر از موارد نه چندان جالب در هنگام کارکردن با این صرافی این است که در هنگام واریز رمزارز داخل صرافی باید حتماً TXID یا همان کد تراکنش خود را داخل سایت اعلام کنید تا موجودی حساب شما بعد از چندساعت به روزرسانی شود.

3.بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی: اوکی اکسچنج

یکی از قدیمی‌ترین صرافی‌های ایرانی با سابقه 4 ساله، صرافی اوکی اکسچنج است که در طول سالیان گذشته بارها خدمات خود را بهبود داده و در حال حاضر بهترین وضعیت پشتیبانی را دارد. این صرافی با پشتیبانی از تعداد متوسطی از ارزهای دیجیتال خدمات خوبی همچون امکان معامله P2P را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

از ویژگی‌های دیگر این صرافی امکان احراز هویت با سرعت بالاتر نسبت به صرافی‌های دیگر و رابط کاربری جذاب است.

چرا صرافی اوکی اکسچنج بهترین انتخاب است؟

این صرافی با رابط کاربری جذاب و ساده می‌تواند به راحتی تبدیل به انتخاب اول شما در بین دیگر صرافی‌ها شود. از امکانات بسیار قابل توجه این صرافی پشتیبانی 24 ساعته و 7 روز هفته این صرافی است.

همچنین شما می‌توانید در این صرافی به انجام معاملات P2P یا همتا به همتا پرداخته و ارزهای خود را به صورت توافقی خرید و فروش کنید. احراز هویت در این صرافی نیز با سرعت بسیار خوبی انجام شده و می‌توانید بلافاصله بعد از ثبت نام معاملات خود را آغاز کنید. از دیگر امتیازات اوکی اکسچنج دارا بودن اپلیکیشن موبایلی کاربردی است.

چرا نباید صرافی اوکی اکسچنج را انتخاب کرد؟

متأسفانه این صرافی هزینه تراکنش بسیار بالایی در مقایسه با دیگر صرافی‌ها دریافت کرده و در معاملات P2P نیز هزینه زیادی را به خود اختصاص می‌دهد.

از دیگر موارد و نقاط ضعف این صرافی پشتیبانی نکردن از بیشتر ارزهای دیجیتال است و همچنین بعضی از کاربران از وضعیت واریز ارزهای دیجیتال خود به حساب گله‌مند بوده و آن را بسیار کند عنوان کرده‌اند.

 

 

 

منبع: investopedia

ارسال دیدگاه

درآمد به دلار
+
درآمد به دلار