شما تا چه میزان به اندیکاتورها برای پیش بینی وضعیت بیت کوین اطمینان دارید؟

اگرچه که بیت کوین از سقوط وحشتناک خود در ماه مارس و رسیدن به قیمت 3000$ دلار خود فاصله گرفته و حدوداً 150 درصد رشد داشته است. با این حال تحلیل گرها ممکن است تا زمانی که روند نزولی یا همان خرسی پایان نیافته، نسبت به قیمت بیت کوین خوش بین نباشند.

این بازار خرسی تا حدی ناامید کننده است که یکی از تریدرهای مطرح ارزهای دیجیتال که در ماه مارس 3000$ دلاری شدن بیت کوین (BTC) و 0.11$ شدن ریپل (XRP) را پیش بینی کرده بود. ضمن اشاره به چارت زیر گفت که او هنوز هم به سناریو ریزش اعتقاد داشته، و با وجود ریکاوری اخیر بازهم قیمت بیت کوین حتی به 2000$ دلار یا کمتر از آن یعنی 1000$ دلار هم خواهد رسید.

pjdاندیکاتور MVRVالبته تنها این تریدر نظریه ریزشی نداشته و راس آلبریچت یکی از اولین طرفداران بیت کوین که او را بیشتر به خاطر سرمایه گذاری بر روی پروژه جاده ابریشم می شناسند نیز با دیگر تریدرها کاملاً موافق است. وی در یکی از تحلیل های خود نوشت که طبق تحلیل موج الیوتی که انجام داده، بیت کوین اکنون در فاز دوم بازار خرسی چند ساله خودش است و حتی به قیمتی پایین تر از کف 3,150$ دلاری سال 2018 هم خواهد رسید.

اما بعضی از اندیکاتورها و اطلاعات به دست آمده دیگر ظاهراً بازار نزولی چند روزی است که تمام شده و باید منتظر صعود باشیم که در ادامه مقاله آن ها را بررسی خواهیم کرد.

 

اندیکاتور مهم: پایان بازار خرسی

یکی از شرکت های شناخته شده حوزه بلاکچین طبق تحلیلی که در تاریخ 5ام ژوئن منتشر کرد، مدعی شد که روند خرسی بیت کوین بعد از ماه مارس به پایان رسیده است. اکنون قیمت به نحو قابل توجهی و سریعی از کف قیمتی ماه مارس فاصله گرفته است، اما ظاهراً هنوز روند نزولی تکنیکال بیت کوین را در آغوش گرفته و مانع رشد آن شده است.

این شرکت مدعی شد که طبق تاریخچه، اندیکاتور اختلاف لانگ/ شورت MVRV اکنون به عددی بالاتر از 0 رسیده است که نشان دهنده پایان چرخه خرسی است. در نتیجه می توانیم شاهد افزایش قیمت بیت کوین در آینده ای نزدیک باشیم. می توانیم بگوییم که این عدد چند روزی است که عدد 0 را رد کرده و همین نکته می توانند بسیار ارزشمند باشد.

اگر شما هم تاکنون اسم اندیکاتور اختلاف لانگ/ شورت به گوشتان نخورده، باید بدانید که این اندیکاتور میزان سود آور بودن هولد بیت کوین در بازه زمانی را نشان می دهد. یعنی اگر اندیکاتور نشان دهنده عددی بیشتر از 0 باشد به این معنی است که هولدرهای وارد سود شده اند و همین نشانه شروع بازار گاوی است.

شرکت Santiment با در نظر گرفتن تصویر زیر به عنوان منبع این استدلال افزود:

“کف این اندیکاتور، کف بازار خرسی و سقف آن سقف بازار گاوی خواهد بود. همانطور که در تصویر قبلی هم مشاهده کردید، زمانی که اندیکاتور از 0 عبور می کند، قیمت بیت کوین نیز به طور پایداری رشد خواهد داشت.
اندیکاتور MVRV

 

دیگر نشانه های بازار گاوی

البته اندیکاتور اختلاف لانگ/شورت MVRV تنها نشانه مثبت بالا رفتن قیمت بازار نبوده و در این مقاله به چند علت دیگر برای این مدعا اشاره خواهیم کرد.

شرکت تحلیلی Santiment علاوه بر اشاره به اندیکاتور MVRV، وضعیت سرمایه گذاری شرکت مطرح گری اسکیل (Garyscale) را نیز نشان دهنده گاوی شدن بازار دانست.

به گفته تحلیلگر تکنولوژی کوین روک، از تاریخ 4ام ژوئن امسال بود که سیل عظیمی از درخواست برای سرمایه گذاری به سمت شرکت گری اسکیل روانه شد و همین باعث شده تا تقاضا برای خرید بیت کوین در طول چند هفته اخیر سیر صعودی داشته باشد.

طبق آمار و گفته های روک، در طول 7 روز گذشته حداقل نیمی از سرمایه گذاران شرکت Garyscale حدود 9,503 واحد بیت کوین به مبلغ سرمایه گذاری خود اضافه کرده اند. جالب اینجاست که این رقم بسیار بیشتر از 6,863 واحد بیت کوینی است که در طول هفته گذشته توسط ماینرها استخراج شده است و این یعنی بسیاری از سرمایه گذاران در حال جمع کردن بیت کوین ها از بازار هستند.

 

منبع: newsbtc

ارسال دیدگاه

درآمد به دلار
+
درآمد به دلار