استخراج بیت کوین یکی از کارهایی است که می تواند هرکسی را وسوسه کرده و به فکر انجام اینکار حتی در منزل بیاندازد. اما چقدر در مورد استخراج بیت کوین اطلاعات دارید؟

آیا با خریدن یک دستگاه یا روشن گذاشتن صبح تا شب لپ تاپ می توان به درآمد دلاری با استخراج بیت کوین رسید یا همه این ها توهماتی است که دیگران بیخودی بزرگ کرده اند؟ در این مقاله از ای کلابز استخراج بیت کوین را کاملاً برای شما توضیح داده و می گوییم که چگونه می توانید از طریق ماین کردن بیت کوین به درآمد دلاری برسید.

 

استخراج بیت کوین چیست؟

همین ابتدای کار باید برایتان توضیح دهیم که کلمه استخراج کمی انحرافی است و کسی قرار نیست وارد معدن بیت کوین ها شده و با کلنگ به جان سنگ ها بیفتد تا به اصطلاح بیت کوین استخراج کند. استخراج بیت کوین به معنی اضافه کردن تعدادی بیت کوین به چرخه ارزهای دیجیتال موجود در دنیاست.

اگر با ارز دیجیتال آشنایی ندارید، حتما قبل از ادامه این مطلب، مقاله ارز دیجیتال چیست؟ ساده ترین تعریف از کریپتوکارنسی را بخوانید.

خب، چطور این بیت کوین های جدید به وجود می آیند؟ در حقیقت بیت کوین های جدید از طریق انجام محاسبات ریاضیاتی که به آن استخراج یا ماینینگ (Mining) گفته می شود، به وجود خواهد آمد.

استخراج بیت کوین

به عنوان مثال شما به سخت افزار کامپیوتر خود اجازه می دهید تا به سراغ معادلات ریاضی سخت رفته و در هر ساعتی از روز با حل این معادلات، مقداری بیت کوین به دست بیاورد. با همین کار ساده، کامپیوتر شما به بخشی از شبکه بیت کوین تبدیل شده و سکه های جدیدی از بیت کوین را از داخل معدن بیت کوین بیرون خواهد کشید.

البته شباهت هایی بین استخراج بیت کوین و طلا وجود دارد. به عنوان مثال وقتی که افراد بیشتری به دنبال طلا می گردند، قطعاً میزان طلای به دست آمده برای هر فرد نیز کم می شود. بیت کوین هم دقیقاً همین وضعیت را دارد. بیت کوین برای اینکه مطمئن شود که روزانه میزان زیادی بیت کوین استخراج نمی شود، چیزی به نام سختی شبکه (difficulty rating) دارد که هرچقدر تعداد افراد استخراج کننده بیت کوین بیشتر شوند، سختی شبکه بیت کوین هم بالا رفته و استخراج سخت تر خواهد شد.

بهتر است برای درک بهتر سختی شبکه برایتان مثالی بزنیم. به عنوان مثال در نظر می گیریم که بلاک های بلاکچین بیت کوین هر 10 دقیقه یک بار تولید می شوند. حالا اگر قدرت پردازش ماینرهای بیت کوین خیلی زیاد شده یا تعداد ماینرها زیاد باشد، ماینرها می توانند زودتر از ده دقیقه بلاک را تولید و بیت کوین را استخراج کنند. اما بیت کوین هوشمند طراحی شده و اجازه این کار را نخواهد داد.

در این زمان است که سختی شبکه یا سختی استخراج افزایش یافته و کاری می کند تا زمان رسیدن به جواب معادله بیت کوین همان 10 دقیقه طول بکشد. از طرف دیگر از تعداد ماینرها یا قدرت پردازش ماینرهای بیت کوین خیلی کم شود نیز سختی شبکه خود به خود کاهش می یابد تا دوباره حل معادله بیشتر از 10 دقیقه طول نکشد.

 

چگونه استخراج بیت کوین را شروع کنم؟

برای شروع استخراج بیت کوین نیاز به یک سری وسایل و تجهیزات خواهید داشت که مهم ترین آن دستگاه استخراج ارز دیجیتال یا اسیک (ASIC) است. البته موارد مهم دیگری نیز وجود دارد که برای شروع استخراج باید در مورد آن ها مطالعه کنید:

  1. خرید دستگاه استخراج ارزهای دیجیتال یا همان ماینر
  2. ساخت کیف پول بیت کوین
  3. داشتن اینترنت (ای دی اس ال یا مودم جیبی)
  4. نصب نرم افزار کنترل ماینرها
  5. برق، کابل و تجهیزات برق
  6. فن و تهویه مناسب هوا برای جلوگیری از داغ شدن دستگاه ها

خب بهتر است به سراغ نکات مهم برای شروع استخراج بیت کوین برویم و اطلاعات بیشتری در این مورد به دست بیاوریم.

 

1. انتخاب دستگاه استخراج بیت کوین (ماینر)

اگر تصمیم شما برای شروع استخراج بیت کوین جدی است،در قدم اول باید دستگاه استخراج مورد نظرتان را انتخاب کنید. برای خرید دستگاه استخراج بیت کوین باید به موارد زیر توجه داشته باشید:

  • قدرت پردازش دستگاه (هش ریت)
  • میزان مصرف برق
  • قیمت دستگاه

هش ریت یا همان قدرت پردازش دستگاه اهمیت بسیار زیادی داشته و هرچقدر این عدد بزرگتر باشد، دستگاه ماینر شما قوی تر بوده و بیت کوین بیشتری برایتان استخراج خواهد کرد. البته دقت کنید که با افزایش هش ریت قیمت دستگاه هم بیشتر خواهد شد.

ماینر M3

پیشنهاد می کنیم قبل از خرید حتماً نظرات و پیشنهادات کاربران دیگر در مورد ماینرها را با دقت بخوانید و فقط به قیمت دستگاه توجه نکنید. دستگاه ماینری بهتر است که از همه نظر به صرفه باشد.در هنگم خرید ماینر بهتر است حواستان به افزایش سختی شبکه باشد. به عنوان مثال اگر قرار باشد که سختی شبکه در طول 14 روز آینده 10% افزایش پیدا کند، سود شما نیز به میزان 10% کاهش خواهد یافت.

 

2. ساختن کیف پول

قدم بعدی بعد از خرید دستگاه استخراج بیت کوین، ساختن کیف پول آن است. بالاخره بیت کوینی که توسط دستگاه استخراج می شود باید در محلی ذخیره شود.

برای انتخاب بهترین کیف پول بهتر است مقاله بهترین کیف پول بیت کوین در سال 1399 را بخوانید.

هر ولت بیت کوین دارای یک کلید عمومی و یک کلید خصوصی است. کلید عمومی همان آدرس ولت شماست که برای واریز بیت کوین به داخل آن می توانید در اختیار دیگران قرار دهید، اما کلید خصوصی یا همان Private key اهمیت بسیار زیادی داشته و نباید آن را در اختیار هیچ کسی قرار دهید.

در حال حاضر انواع مختلفی کیف پول برای بیت کوین و ارزهای دیجیتالی دیگر وجود دارد که می توانید در مقاله  اطلاعات کاملی در این مورد به دست آورید.

 

3. پیوستن به استخر استخراج

شاید تصور کنید که یک دستگاه و ولت باید برای استخراج بیت کوین کافی باشد، چرا مسیر استخراج را انقدر طولانی می کنید؟! اما به خاطر داشته باشید که در حال حاضر با بهترین دستگاه های استخراج (ماینر) دنیا هم نمی توانید بدون کمک استخرهای استخراج بیت کوین به دست بیاورید.

یک دستگاه استخراج به تنهایی نمی تواند با این همه ماینر و فارم (تعداد زیادی دستگاه ماینر که در یک سوله نگهداری می شوند) در دنیا رقابت کند و برنده شود. به همین خاطر برای کسب درآمد در این دنیای پر از ماینر باید از استخرهای استخراج کمک گرفته و با آن ها همکاری کنید.

برای انتخاب بهترین استخر استخراج بهتر است مقاله بهترین و پر سودترین استخر استخراج بیت کوین در 2020 را بخوانید.

آموزش استخراج بیت کوین

استخرهای استخراج با استفاده از قدرت چندین دستگاه ماینر در کنار هم یک بیت کوین استخراج کرده و سپس سود به دست آمده را بین هر کدام از دستگاه ها تقسیم خواهد کرد. درست است که شاید سود شما به خاطر واسطه گری استخرها کم شود ولی این بهترین راه برای سودآور بودن استخراج است.

در حال حاضر استخرهای استخراج بسیاری در سراسر دنیا فعال است که می توانید با مطالعه مقاله …… بهترین استخر استخراج را برای خودتان انتخاب کنید.

 

4. نصب نرم افزار کنترل و مانیتورینگ ماینرها

خب حالا که دستگاه ماینر خریده اید، کیف پول ساخته اید و استخر استخراج بیت کوین خود را انتخاب کرده اید، وقت آن رسیده که نرم افزار کنترل و مانیتورینگ ماینر را روی لپ تاپ یا سیستم خود نصب کنید.

با استفاده از این نرم افزار از جزئیات استخراج مطلع شده و می توانید مدیریت ماینرهای خود را به دست بگیرید. همچنین هش ریت، دمای دستگاه ها، خنک شدن و سرعت استخراج در این نرم افزار برایتان به نمایش گذاشته خواهد شد. این نرم افزارها رایگان بوده و با جستجو داخل اینترنت می توانید یکی از آن ها را روی سیستم خود نصب کنید. البته بعضی از استخرها، نرم افزار مدیریت مخصوص خود را دارند.

 

منبع:Masterdc

ارسال دیدگاه

درآمد به دلار
+
درآمد به دلار