جی پی مورگان، غول بانکداری دنیا طبق آخرین گزارش خود بیت کوین را سریع ترین دارایی از نظر ریکاوری بعد از فراگیر شدن ویروس کرونا یا همان کویید 19 عنوان کرد.

در این مقاله از سایت ای کلابز به مطالعه تحقیق های صورت گرفته و مدارک تأیید کننده این موضوع خواهیم پرداخت.

 

نمره بالای بیت کوین در اولین آزمون استرس

مقامات رسمی و دولتی ارزهای دیجیتالی به خصوص بیت کوین را سال های سال به عنوان ابزاری برای انجام کارهای غیر قانونی مثل پولشویی، قاچاق تلقی می کردند. اما جالب اینجاست که با گذشتن هر فصل از سال دیدگاه افراد نسبت به این کوین جادویی تغییر می کند. به عنوان مثال مدیر عامل جی پی مورگان جیمی دیمون، غول بانکداری ایالات متحده آمریکا ضمن محکوم کردن بیت کوین آن را یک کلاهبرداری آشکار عنوان کرده بود.

اما ظاهراً همه چیز 180 درجه تغییر کرده و جی پی مورگان در گزارش اخیر خود بیت کوی نرا به عنوان مثبت ترین دارایی در روزهای اخیر خطاب کرده است.

در گزارشی با عنوان «اولین آزمایش استرس ارزهای دیجیتال: طلای دیجیتال، طلای ابلهان یا چیزی بین این دو؟» که توسط دو تحلیلگر مطرح بانک جی پی مورگان آماده شده بود، همه بررسی ها به برتری بیت کوین پس از بحران کرونا اشاره داشته است.

اگر هنوز نمی دانید آزمون استرس چیست، آزمون استرس وضعیت بانکها در صورت بروز یک بحران مالی بررسی کرده و به نهادهای ناظر بر سیستم بانکی و بانک ها در عبور از بحران های محتمل در آینده کمک خواهد کرد.

همین چند ماه گذشته بود که ویروس فراگیر کرونا یا همان کویید 19 تمامی دنیا را گرفتار کرد و همه بازارهای جهانی را با مشکل مواجه کرد. البته بازار کریپتو نیز از این ریزش در امان نبود و بعد از مقاومت بسیار نهایتاً در ماه مارس تا 4,647$ نیز ریزش کرد. در همان زمان این ریزش ناگهانی سؤالات زیادی برای سرمایه گذاران به وجود آورد که آیا بیت کوین به عنوان پادشاه کوین ها اصلاً ارزش اعتماد کردن را دارد؟

اما همین ریزش و ریکاوری قوی بیت کوین بعد از ویروس کرونا باعث شد تا تحلیل گران بانک مطرحی همچون جی پی مورگان نیز به ارزهای دیجیتال به چشم یک دارایی با طول عمر زیاد نگاه کرده و آن را یکی از موارد مطالعاتی خود در نظر بگیرند.

سرعت ریکاوری بیت کوین نسبت به دارایی های دیگر

بیت کوین بعد از ریزش شدید ماه مارس با نزدیک شدن به پایان ماه آوریل، سقوط خود را کاملاً جبران کرده بود. این در حالی بود که دارایی های دیگر از غافله عقب مانده و نیاز به مدت زمان بیشتری برای ریکاوری ارزش خود داشتند. با این حال سرعت ریکاوری دارایی های دیگر نیز سرعت خوبی داشته و به بالاترین قیمت خود قبل از ویروس کرونا بازگشتند.

ریکاوری بیت کوین

 

تحلیلگر جی پی مورگان نیز در این زمینه اذعان کرد که پادشاه کوین ها در طول عمر 12 ساله خود با وجود اینکه برای اولین بار آزمون استرس می دهد اما واقعاً فوق العاده عمل کرده است. سالهای سال بیت کوین به عنوان یک واحد بی ثبات و پر نوسان تلقی می شد که حتی در طول بحران کرونا بازهم شاهد این موضوع بودیم. البته در بحران کرونا دارایی های سنتی دیگر نیز با این نوسانات دست و پنجه نرم کردند و دست کمی از بیت کوین نداشتند.

همچنین در این گزارش عنوان شده است که بیت کوین توانست نسبت به هزینه های تولید بالا بازهم قیمت خود را در سطح مناسبی نگه داشته و سرمایه گذاران را راضی نگه دارد.

 

منبع: Coingape

ارسال دیدگاه

درآمد به دلار
+
درآمد به دلار