به گفته جان بولتون مشاور سابق امنیت ملی آمریکا، ترامپ قصد دارد تا از یک طرف با پیام های توئیتری عدم تمایل خود نسبت به بیت کوین را نشان داده و از طرف دیگر چشم از بیت کوین برندارد.

در مقاله ای که در تاریخ 18 ژوئن در مجله فوربز منتشر شد، بولتون در کتاب جدید خود با نام «آن اتاقی که در آن اتفاق افتاد» صحبت محرمانه ای بین ترامپ و وزیر خزانه داری آمریکا، استیون نوچین را افشا کرده است. در این مکالمه دو نفره که بولتون به طور اتفاقی آن را شنیده است، ترامپ خطاب به نوچین گفته است که به دنبال بیت کوین باشد و چشم از آن برندارد.

اصل موضوع صحبت ترامپ و نوچین نیز مربوط به تحریم های معاملاتی و تعرفه های گمرکی چین در ماه می سال 2018 بوده که پای بیت کوین نیز به وسط موضوع کشیده شده است.

ترامپ و بیت کوین

البته این اولین بار نیست که ترامپ عدم علاقه خود به بیت کوین را ابراز می کند. به عنوان مثال در ماه ژولای سال 2019 بود که او در پیام توئیتری خود بیت کوین (BTC) را «چیزی به جزء پول» و «باد هوا» خطاب کرد. همچنین در پی این پیام شروع ضربه زدن و زیر سؤال بردن توکن ارز دیجیتالی لیبرای فیسبوک کرد و گفت که به چنین ارزهای دیجیتالی اطمینانی نیست.

 

حمایت وزیر خزانه داری از ترامپ

وزیر خزانه داری آمریکا نیز در رسانه ها پشت سخنان ترامپ درآمده و در ماه ژولای 2019 ابتدا در توئیتر گفته است که کاخ سفید مراقب تمامی دارایی های کریپتویی است و چشم از آن ها برنمی دارد. جالب اینجاست که پس از آن نیز ادعا کرده که بیت کوین و ارزهای دیجیتالی بیش تر از پول نقد برای کارهای خلافکارانه مثل پولشویی مورد استفاده قرار می گیرد.

در ماه فوریه امسال نیز نوچین در یک گزارش اعلام کرد که برای مبارزه با جرم و جرایم مالی این شبکه به دنبال راهکارهای جدیدی است تا تمام تلاش خود را برای جلوگیری از پولشویی انجام دهد.

 

دمدمی مزاجی ترامپ

اما همین ترامپ دمدمی مزاج با وجود تمام حرف های ضد و نقیض خود که سعی کرده بیت کوین را نادیده گرفته ولی از طرف دیگر به آن بها می دهد. ظاهراً یک قدم اساسی ناخواسته در جهت رشد ارزهای دیجیتال برداشته است. او در اکتبر سال 2018، میک مولوانی را به عنوان رئیس ستاد کاخ سفید منصوب کرده که یک بیت کوین باز حرفه ای است و بارها گفته که بیت کوین و ارزهای دیجیتال هیچ گاه به دست دولت نخواهد افتاد.

 

منبع: cointelegraph

 

ارسال دیدگاه

درآمد به دلار
+
درآمد به دلار