پرداخت با ارز دیجیتال که یکی از شیوه های پرطرفدار و کاربردی کریپتوکارنسی ها محسوب می شوند، متأسفانه توسط پوتین غیرقانونی اعلام شد.

در حالی که سرمایه گذاری بر روی ارز دیجیتال در روسیه قانونی است اما طی قانونگذاری جدید کشور روسیه مردم این کشور نمی توانند از ارزهای دیجیتال برای پرداخت استفاده کنند.

رئیس جمهوری کشور روسیه ولادیمیر پوتین قانون جدیدی را امضا نموده که در آن استفاده از ارزهای دیجیتال به عنوان شیوه پرداخت در سال 2021 غیرقانونی خواهد بود. این قانونگذاری در شرایطی اتفاق افتاده که به تازگی دولت روسیه از تکنولوژی بلاکچین برای اصلاح قانون اساسی کشور خود استفاده نموده است.

 

پرداخت با ارز دیجیتال در سال 2021 غیرقانونی خواهد بود

برطبق گزارش به دست آمده توسط اخبار محلی این کشور RIA در روز جمعه (31 ژوئیه 2020)، این لایحه توسط ولادیمیر پوتین امضا شده و دیگر شهروندان روسیه نمی توانند از ارزهای دیجیتال برای پرداخت هزینه کالا و خدمات در این کشور استفاده کنند.

علاوه بر این مقامات دولتی این کشور نیز نمی توانند حساب های ارز دیجیتالی یا موجودی ارز دیجیتال در خارج از این کشور داشته باشند.

پرداخت با ارز دیجیتال

آناتولی اکساکوف، رئیس کمیته دولت در مورد لایحه جدید اعلام کرد که دیگر امکان پرداخت با ارز دیجیتال در این کشور وجود ندارد اما می توان از آن برای پس انداز و سرمایه گذاری استفاده کرد. در اصل این قانون جدید از روبل به عنوان تنها راه پرداختی در این کشور حمایت خواهد کرد.

همچنین به سبب این قانون اشخاص حقیقی و حقوقی تنها در صورت اعلام انجام معاملات و تملک ارزهای دیجیتال قادر به دادگاهی کردن مشکلات خود در زمینه ارز دیجیتال خواهند بود. در صورتی که کسی از قوانین مربوط به غیرقانونی بودن پرداخت با ارز دیجیتال در روسیه سرپیچی کند نیز 2 میلیون روبل جریمه پرداخت کرده و زندانی خواهد شد.

با چنین قانون گذاری جدیدی ظاهراً روسیه قصد پذیرفتن کامل ارزهای دیجیتال در کشور خود را نداشته و تنها گرایش آن ها به سمت تکنولوژی بلاکچین است. به همین خاطر روسیه از بلاکچین برای اصلاح قانون اساسی استفاده کرده است اما پوتین تصمیم گرفته تا پرداخت با ارز دیجیتال در این کشور در سال 2021 غیرقانونی باشد.

ارسال دیدگاه

درآمد به دلار
+
درآمد به دلار