شماهم به دنبال صرافی های بدون نیاز به احراز هویت می گردید؟ به تازگی سایت جدیدی با نام Kycnot.me اقدام به جمع آوری لیستی از صرافی های ارز دیجیتالی نموده که نیاز به احراز هویت یا همان KYC ندارند. ظاهراً این سایت قرار است تمام تلاش خود را برای محافظت از حریم شخصی استفاده کنندگان کریپتو انجام دهد تا کسی نیاز به احراز هویت نداشته باشد.

یک وب سایت جدید به سراغ گردآوری لیستی از صرافی های ارز دیجیتالی رفته تا تریدرهای تازه وارد نیاز به احراز هویت اجباری و ارائه مدارک شناسایی خود برای تأیید هویتی یا KYC نداشته باشند.

صرافی های بدون نیاز به احراز هویت

وب سایت Kycnot.me در حال حاضر فقط بر روی صرافی هایی که از بیت کوین (BTC) یا مونرو (XMR) پشتیبانی می کنند حمایت کرده و ظاهراً علاقه ای به لیست کردن سایت های دیگر ندارد. به گفته این وب سایت، بیت کوین بزرگترین ارز دیجیتالی دنیاست که همه آن را قبول دارند و مونرو نیز قوی ترین محافظت از حریم خصوصی را دارد به همین خاطر صرافی که از این دو ارز دیجیتالی پشتیبانی نکند اصلاً نباید داخل این سایت لیست شود.

 

سایتی که به دنبال صرافی های بدون نیاز به احراز هویت است

تا این لحظه وب سایت کی وای سی نات تنها 14 پلتفرم برای ترید ارز دیجیتالی را بررسی نموده و داخل لیست صرافی های بدون نیاز به احراز هویت خود قرار داده که بسیاری از آن ها به شیوه معاملات همتا به همتا (P2P) اقدام به خرید و فروش می کنند.

با این حال، اگر نگاهی به لیست صرافی های آنلاین ارز دیجیتالی لیست شده داخل این سایت بیاندازید متوجه می شوید که بیش از نیمی از آن ها دارای یک علامت تعجب در بخش (Concerns) یا همان نگرانی ها هستند. به عنوان مثال زمانی که موس خود را بر روی بخش علامت تعجب درج شده مقابل بعضی از این صرافی ها نگه دارید، عناوینی مثل نیاز به احراز هویت برای خرید بیش از 400$ یا اینکه بعضی از فروشندگان ممکن است از شما احراز هویت بخواهند به نمایش در می آید. البته احراز هویت همانند احراز هویت صرافی های مطرح ارز دیجیتالی نبوده و تنها ممکن است از شما برخی از اطلاعات شما را درخواست کنند.

نکته بسیار جالب در مورد این سایت جمع آوری لیست صرافی های بدون نیاز احراز هویت این است که نام صرافی های مشهوری مثل بایننس، کوکوین یا حتی بیتمکس در آن دیده نمی شود.

 

احراز هویت با ذات کریپتو تناقض دارد

طبق اعلامیه ای که توسط صاحب این سایت در وب سایت Github پست شده بود، هدف و مأموریت راه اندازی وب سایت Kycnot.met محافظت از ذات غیرمتمرکز و خودگردان ارزهای دیجیتال است تا مردم بتوانند به راحت ترین شیوه ممکن و بدون نیاز به احراز هویت از بهترین و مطمئن ترین صرافی ها برای خرید و ترید استفاده کنند.

در این پست ادعا شده که ارزهای دیجیتال با هدف قطع وابستگی بین کاربران و اشخاص دولتی کنترل کننده اقتصاد به وجود آمده است. در حالی که درخواست احراز هویت توسط صرافی های ارز دیجیتال دقیقاً مثل درخواست بانک ها برای افتتاح حساب و استفاده از امکانات است.

سایت Kycnot.me از تمامی اعضای فعال در حوزه کریپتو درخواست می کند تا نظرات و پیشنهادات خود در مورد صرافی های بدون نیاز به احراز هویت را در اختیار این شرکت قرار دهند.

 

منبع: cointelegraph

ارسال دیدگاه

درآمد به دلار
+
درآمد به دلار