اکنون همبستگی بیت کوین و طلا بسیار به هم نزدیک شده و می توان گفت که به یک روح در دو بدن تبدیل شده اند. با این تفاوت که ظاهراً ریسک گریزی ارزهای دیجیتال نسبت به بازارهای سنتی مثل طلا بیشتر است.

در ابتدا بهتر است به یک سری نکات بسیار مهم در این زمینه اشاره کنیم:

  • اگر نگاهی به همبستگی60 روزه این دو دارایی ارزشمند بازار بیاندازیم، متوجه می شویم که رکورد همبستگی زده شده و اکنون بر اساس داده های جمع آوری شده به بیش از 0.5 رسیده است.
  • همبستگی مثبت بین طلا و بیت کوین نیز از اوائل ماه ژوئیه رشد قابل ملاحظه ای داشته و این در حالی است که دلار آمریکا نسبت به واحدهای پولی مهم دیگر حال و روز خوشی نداشته است.
  • فروش واحد پولی گلوبال رزرو آن هم در قیمت پایین می تواند موردی باشد که حسابی به نفع دارایی های کمیابی مثل بیت کوین و طلا تمام شود.

همبستگی بیت کوین و طلا

از طرف دیگر قدرت گرفتن همبستگی مثبت طلا و بیت کوین باعث شده تا حرف های زیادی پشت سر بیت کوین باشد و بسیاری از سرمایه گذاران آن را به عنوان یکی از دارایی های با ارزش روز تلقی کنند. حتی بعضی از سرمایه گذاران بر این باورند که دیگر بیت کوین از همه نظر شبیه پول و طلا است.

در نتیجه با توجه به اطلاعات آماری و همبستگی های به دست آمده می تواند گفت که حساسیت نسبت به ریسکی بودن ارزهای دیجیتال در باور سرمایه گذاران کمتر شده و همین مورد می تواند نوید بخش ورود سرمایه گذاری های جدید به این بازار باشد.

همچنین بیت کوین برای بار 5ام در روز دوشنبه از حمایت 10 هزار دلاری خود پشتیبانی کرد و برخلاف ریزش های سنگین در وال استریت محکم سرجای خود ایستاد. همین پشتیبانی از حمایت و برگشت های قابل توجه بیت کوین می تواند نشان دهنده رالی افزایش قیمت جدید برای این ارز دیجیتالی باشد.

البته هش ریت یا همان قدرت محاسباتی بیت کوین را نباید نادیده بگیریم، هش ریت در روزهای گذشته رکورد جدیدی را به جای گذاشت و بر اساس داده های Glassnode به 150 اگزاهش در ثانیه رسید که نشان می دهد ماینرها قصد دست کشیدن از بیت کوین را ندارند و در حال صعود یا نزول در حال ماین کردن خواهند بود.

علاوه بر همه اینها اگر نگاهی به آمار تعداد بیت کوین های دست نخورده در طول 3 سال گذشته را بزنیم متوجه می شویم که بازهم شاهد رکورد زنی بودیم و این آمار 30.91% افزایش یافته که نشان از امید هولدرهای بیت کوین دارد. هر روز نیز به تعداد تریدرهای بازار ارز دیجیتال افزوده می شود که همین به معنی ورود سرمایه های جدید به این بازار در شرایط تورمی است.

در نتیجه هر روز شاهد همبستگی بیشتر طلا و بیت کوین خواهیم بود.

ارسال دیدگاه

درآمد به دلار
+
درآمد به دلار