تحلیل کاردانو: در این لحظه وضعیت خرید و فروش ارز دیجیتال ADA/USDT  وارد منطقه «اشباع خرید» خود شده  و همین نشان دهنده این است که احتمالاً باید منتظر یک اصلاح در قیمت کاردانو باشیم.

کاردانو یا همان ارز ADA معروف در روز دوشنبه به بالاترین رکورد قیمتی خود رسید زیرا سرمایه گذاران به ویژگی هایی همچون اضافه شدن قراردادهای هوشمند در آینده امیدوار بودند و همین باعث شد تا پذیرش این ارز از آن چیزی که فکرش را میکردیم هم زودتر اتفاق بیفتد.

قیمت خرید و فروش ADA/USDT در حوالی ساعت 9:00 صبح به وقت UTC حتی به 2.899 دلار رسید. به همین خاطر انتظار می رود که در آینده نزدیک به راحتی کندل قیمتی این ارز روی 3 دلار بسته شود.

بسیاری از تحلیلگران از جمله PostyXBT که نام مستعار این تحلیلگر است به این نکته اشاره کردند که توکن کاردانو وارد “حالت کشف قیمت” شده است. در همین حال دیوید گشتشینن به این موضوع اشاره کرد که رمزارز ADA/USDT ممکن است بتواند روند صعودی خود را حتی تا 12 سپتامبر هم ادامه دهد.

12 سپتامبر همان روزی است که قرار است کاردانو ویژگی قراردادهای هوشمند را از طریق به روزرسانی “Alonzo” در بلاک چین خود ادغام کند. به همین خاطر ممکن است شاهد افزایش قیمت تا رسیدن روز موعود باشیم.

حتی دیوید گشتشتین (avidgokhshtein) در تاریخ 23 آگوست 2021 در مورد آدا توئیت کرد که:

$ ارز دیجیتال ADA در حال حاضر یک هیولا است.

من سعی می کنم قبل از سر رسیدن تاریخ 9/12/2021 قیمت آن را تحلیل کنم.

– دیوید گشتشتین (avidgokhshtein) 23 آگوست 2021

اگر بخواهیم وارد جزئیات تحلیل کاردانو و به روز رسانی آلونزو شویم. آلونزو درحقیقت معرفی زبان توسعه قراردادهای هوشمند بومی به نام Plutus است که با این به روزرسانی امکان ساخت قراردادهای هوشمند وارد اکوسیستم کاردانو خواهد شد. پلوتوس در حال حاضر آماده آزمایش بوده و این قابلیت برای ساخت قراردادهای هوشمند روزانه صدها هزار کاربر آماده بهره برداری است.

در نتیجه رشد قیمتی آدا آغاز شده و کاردانو توسعه دهندگان نرم افزارهای غیرمتمرکز زیادی را به سمت خود جذب کرده است.

 

تحلیل کاردانو : خطر اشباع خرید کاردانو

اما اگر نگاهی به تحلیل تکنیکال ارز کاردانو بیندازیم متوجه می شویم که این ارز در شوک کوتاه مدت قرار گرفته و ممکن است به زودی به خاطر بولیش بودن طولانی مدت این ارز شاهد یک اصلاح 40% درصدی باشیم.

شاخص آر اس آی (RSI) این ارز نیز وارد محدوده اشباع خرید روی نقطه 83 شده و تمامی تریدرها به محض عبور از RSI 70 می دانند که آن ارز بیش از قیمت واقعی اش ارزش گذاری شده و نیاز به اصلاح دارد. به همین خاطر اکثریت تریدرها ترجیح می دهند در چنین شرایطی ارز خود را فروخته و به اصطلاح سیو سود کنند.

نمودار کاردانو

به عنوان مثال قیمت ADA/USDT در اوایل نیمه سال 2021 تا بالاتر از آر اس آی 90 هم رشد داشت و بعد شروع به درجا زدن در محدوده بالای مووینگ اوریج 50 روزه خود کرد.

اگر نگاهی به تحلیل کاردانو بیندازیم قیمت متوجه می شویم که اکنون این ارز دیجیتالی 114% بالاتر از قیمت مشابه خود در این ماه و 1511% بالاتر از قیمت مشابه خود در امسال قرار گرفته است. و این اشباع خرید می تواند سناریو سیو سود را جدی تر کند.

در نتیجه در صورت وقوع این اصلاح می توانید منتظر رسیدن به نقاط قیمتی 1.73$ سنت که در محدوده EMA 50 روزه قرار گرفته باشیم.

 

حتی تحلیلگر دیگری به نام Pentoshi Wont DM Youدر تحلیل کاردانو (@Pentosh1) در تاریخ 19  اوت 2021 در مورد آدا گفته است:

کمتر از 3 هفته تا هاردفورک آلونزو باقی مانده است و بیش از 100 عرضه در راه است.

پس از آن یک اجلاس بزرگ …

اولین هدف من برای قیمت کاردانو 3 دلار خواهد بود.

دقیقاً نمی دانم ارز کاردانو تا کجاها به پیش خواهد رفت، در نتیجه ترجیح می دهم با توجه به شرایط این ارز با آن بازی کنم. فقط می دانم هفته های هیجان انگیزی در پیش است.

البته اصلاح چشم انداز گاوی ارز کاردانو را بی اعتبار نخواهد کرد. البته به روز رسانی آلونزو و موفقیت آمیز بودن آن نیز یکی از عواملی است که می تواند قیمت خرید را از این محدوده هم بالاتر برود و باعث شود تا ADA/USDT همچنان در محدوده کشف قیمت باقی بماند.

 

ترجمه و گردآوری از تیم ای کلابز

منبع: cointelegraph

 

 

 

س

ارسال دیدگاه

درآمد به دلار
+
درآمد به دلار