در حال حاضر ایپ کوین یا همان کوین میمون ها بیشترین سهم بازار متاورس و NFT را در اختیار خود گرفته و با وجود چنین سهم بازاری این سؤال به ذهن می رسد که آیا این سودهای سنگین ApeCoin ادامه دار خواهد بود یا نه؟

اکنون اکوسیستم ApeCoin سعی دارد تا با بازی‌ها و برندسازی به پیشرفت خودش ادامه دهد، اما به نظر می رسد که پاداش 100% APY برای سهام‌داری کوین APE می تواند در نهایت به جای سوددهی، باعث ضرردهی کاربران شود.

اگر نگاهی به چارت این ارز بیندازیم متوجه می شویم که ایپ کوین در ماه ژآنویه در مقایسه با دیگر توکن های متاورسی مثل Decentraland و SandBox عملکرد بسیار فوق العاده ای داشته است. کوین Ape در مقایسه با سود 90% Sand و 150% درصدی Mana شاهد رشد 61% درصدی بود.

این سودهای ضعیف تر ارز Ape را می توان به خاطر پاداش سنگین سهام داری Ape نسبت داد چون احتمالاً باعث افزایش فشار فروش می شود.

از طرف دیگر آزادسازی 9 درصد از سهام در گردش Ape در ماه مارس می تواند مشکلات جدید بیشتری را برای این توکن به وجود بیاورد. با وجود چنین شرایطی رشد بیشتر ایپ کوین به موفقیت آن در پروژه های بازی سازی بلاکچینی در اکوسیستم ApeCoin و همکاری جدید آن با Yuga Labs بستگی خواهد داشت.

 

تریدرها از پاداش های سنگین استیک Ape سود می برند

ApeCoin Dao مکانیزم سهامداری خود را در ماه دسامبر راه اندازی کرد و استخر سهام Ape در دو ماه اول چیزی حدود 90 درصد بازده سالانه داشت. دارندگان NFT ها Bored Ape Yacht Club و مجموعه های دیگر نیز واجد شرایط برای دریافت سود 2 برابری یعنی چیزی حدود 171% بودند که همین موضوع فشار فروش این توکن را تا حد زیادی افزایش می دهد.

استیک ایپ کوین

اما بدون شک معامله گران علاقه مندند که به جای نگهداری توکن ها، بدون هیچ ریسکی از APE کوین سود بگیرند. به همین دلیل این موضوع می تواند تبدیل به یک منبع فشار برای فروش دائمی این ارز تبدیل شود.

اگر نگاهی به وضعیت دقیق تر این ارز بیندازیم بعد از عرضه مکانیزم استیکنیگ ارز ایپ کوین، شاهد افزایش قابل توجه پوزیشن های شورت روی این ارز بودیم. جالب اینجاست که فاندینگ ریت Ape/USD از ماه دسامبر منفی شده است.

 

آزادسازی توکن های ایپ کوین (ApeCoin) در سال 2023

در کنار پاداش های سنگین ApeCoin، برنامه ریزی آزاد سازی توکن های Ape برای اعضای تیم و سرمایه گذاران به نظر یکی از معضل های اساسی پیش روی این توکن خواهد بود.

آزادسازی توکن ایپ کوین

مثلاً طبق برنامه ریزی ایپ کوین در 15ام مارس حدود 25 میلیون توکن برای مشارکت کنندگان در این پروژه آزاد سازی خواهد شد. علاوه بر این 8 میلیون توکن اختصاص داده شده به شرکت Yuga Labs و بنیانگذاران Bayc نیز باز خواهد شد. یعنی در مجموع شاهد آزادسازی 8.90% از مجموع عرضه ایپ کوین تنها در یک ماه خواهیم بود.

به عبارتی در سال 2023 شاهد دو برابر شدن توکن در گردش ایپ کوین خواهیم بود که این می تواند فشار فروش این توکن را افزایش دهد. اما دقت کنید که با توجه به از پیش تعیین شده بودن این برنامه احتمال زیاد بازار ابتدا به سمت بالا حرکت می کند تا تمامی پوزیشن های شورت را جمع کرده و سپس به سراغ ریزش خواهد رفت.

 

منبع: Cointelegraph

ارسال دیدگاه

درآمد به دلار
+
درآمد به دلار